finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Beneficii record din negocierile consumatori-banci, in cadrul CSALB

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Beneficii record din negocierile consumatori-banci, in cadrul CSALB

03.02.2021
0 603

Valoarea medie a beneficiilor obtinute in cadrul negocierilor intermediate de Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a crescut cu aproape 40%, pana la 3.700 de euro. Anul trecut, beneficiile totale rezultate din negocierile consumatori-banci, au depasit 1,3 milioane de euro, fiind cele mai mari din cei cinci ani de activitate ai CSALB.

Numarul cererilor conforme inregistrate in 2020 marcheaza o crestere cu aproximativ 18% in raport cu anul 2019. Numarul dosarelor (cereri acceptate de banci/IFN spre negociere in 2020 vs 2019) inregistreaza o scadere de 14 procente.
 
Numarul cererilor solutionate amiabil in 2020 (direct de parti, dar dupa sesizarea CSALB), a inregistrat o crestere cu 32% fata de anul anterior.

Procentul cererilor clasate din total a scazut la 28% in 2020 (de la 31% in 2019 si 45% in 2018). Multe cereri au fost clasate din motive obiective. Astfel, 435 cereri au fost respinse de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
pentru ca se refereau la radierea din Biroul de Credit, erau solicitari referitoare la creditele de tip "Prima Casa", prima de stat, creante cesionate, adica se refereau la situatii pentru care exista legislatii speciale. In cazul a 260 de cereri clasate de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
consideram ca motivele de respingere invocate sunt nejustificate.

In 2020 consumatorii au trimis catre IFN-uri 576 cereri. Doar 22 de cereri s-au transformat in dosare (au fost acceptate pentru negociere). Alte 63 de cereri au fost solutionate amiabil (fara parcurgerea procesului de conciliere).

Valoarea beneficiilor obtinute din negocierile consumatori-banci/IFN in cei cinci ani de activitate ai CSALB a depasit 4 milioane de Euro. In conditiile reducerii numarului de dosare si a recordului valoric in ceea ce priveste beneficiile obtinute anul trecut, a crescut valoarea medie a beneficiilor per dosar finalizat prin impacarea partilor (hotarare). Daca in 2019 valoarea medie/hotarare era de 2.700 de euro, in 2020 a fost de 3.700 de euro.

69% dintre dosarele incheiate prin impacarea partilor au valoarea beneficiilor sub 5.000 de Euro (fata de 82% in 2019). Pentru 31% dintre dosarele incheiate prin impacarea partilor valoarea beneficiilor depaseste 5.000 de euro (fata de 18% in 2019)

Cazul unui consumator care a apelat la CSALB dupa amanarea cu 9 luni a ratelor
 
Angela Pantiloiu, Sebes: Aveam trei
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credite
facute la aceeasi banca, insa dupa decesul sotului nu le mai puteam plati din pensia mea de fost cadru didactic. Din acest motiv, timp de doi ani am fost nevoita sa ma reangajez. Anul trecut am apelat si la amanarea cu 9 luni a ratelor, in speranta ca imi voi reveni. Am depus o cererea la CSALB pe 7 ianuarie, fara sa am mari asteptari. Dar, dupa doar doua saptamani am primit o mare bucurie. Conciliatorul Dragos Gheorghe a propus unificarea creditelor in unul singur si o perioada de gratie de sase luni, timp in care nu platesc dobanda. Tot conciliatorul a propus ca pentru ultimele 30 de luni din
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
rata lunara sa scada de la 1.600 de lei la 1.200 de lei. Din fericire banca a acceptat, iar reducerea totala este de aproximativ 4.000 de euro, fara de care nu stiu cum m-as fi descurcat.

Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB: Toate mesajele noastre din ultimul an catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au indemnat la prudenta fata de amanarea ratelor si au amintit de beneficiile negocierii in cadrul CSALB, in situatia in care problemele se mentin si dupa perioada celor 9 luni de amanare. Cazul prezentat este chiar din aceasta categorie – o problema amanata timp de 9 luni si-a gasit rezolvarea pentru toata perioada de derulare a creditului in cadrul Centrului. Anul trecut, numarul cererilor adresate CSALB a crescut, iar al dosarelor a scazut deoarece moratoriile legislative si private au trimis consumatorii direct la
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
– aceasta fiind cea mai simpla cale de rezolvare. Pe de alta parte, in cadrul CSALB, atat beneficiile cat si valoare medie a dosarelor au crescut, semn ca avem mai multe negocieri in care bancile sunt dispuse sa faca mai mari concesii consumatorilor. Speram ca acest trend sa se consolideze in 2021, iar exemplul bancilor deschise spre astfel de solutii sa fie luat atat de IFN-uri, cat si de bancile mai putin dispuse sa negocieze cu clientii lor persoane fizice.

Consumatorii pot considera ca solutia generala, pentru orice problema intampina in relatia cu banca sau IFN-ul, este solicitarea unei negocieri cu institutia financiara, in cadrul CSALB. Consumatorii trebuie sa fie atenti la costurile asociate amanarii ratelor! Cei care nu se incadreaza in conditiile Ordonantei (au
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
restante
, au depasit termenul de 9 luni, au contractul de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
semnat dupa 30 martie 2020) sau constata de pe acum ca nu vor putea plati rata dupa expirarea perioadei de amanare, se pot adresa CSALB. Important este sa nu inregistreze intarzieri la plata in raport cu banca! In plus, moratoriile legislative ofera solutionare standard pentru toti consumatorii. Solutiile obtinute in cadrul CSALB sunt personalizate. De aceea, nu trebuie sa compare propria situatie cu solutiile obtinute de alti
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, ci sa solicite in cadrul negocierilor o rezolvare adaptata propriilor nevoi.

Recomandam bancilor sa mentina sau sa creasca implicarea in concilierea disputelor pe care le pot avea cu clientii lor, persoane fizice, prin intermediul CSALB si sa colaboreze cu Centrul, mai ales in contextul crizei sanitare. Consideram ca este important si oportun orice sprijin pe care o banca il poate oferi unui consumator, indiferent ca o face ca urmare a aplicarii cadrului normativ actual, dupa analiza unei cereri transmise prin intermediul CSALB sau daca negociaza direct cu consumatorii si obtin impreuna o solutie amiabila. Clasarea cererii ar trebui sa fie ultima optiune. Remarcam ca in 2020 rata de clasare in cadrul CSALB, pentru tot sistemul bancar, este in scadere: 28% in 2020 fata de 31% in 2019.
 
Vestea buna este ca media cererilor clasate in mod nejustificat de primele 5
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
(in ordinea numerica a cererilor primite) este de 17%. Adica este un procent mai bun decat cel recomandat de CSALB anul trecut, de maximum 20%.
 
Recomandam pentru acest an ca toate institutiile financiar-bancare si nebancare sa aiba ca obiectiv acest plafon maxim de clasare de 20%, mai ales ca acest lucru ar consolida incredere consumatorilor in sistemul financiar-bancar.

In randul IFN-urilor exista inca inertia de a nu da curs negocierilor solicitate de clientii lor. Acest fapt vine, probabil, si din valoarea mai mica a contractelor de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
din aceasta piata, comparativ cu piata bancara. Credem ca nu suma beneficiilor trebuie sa fie un criteriu de acceptare a concilierii, ci multumirea consumatorului si fidelizarea acestuia. Exista si exemple pozitive in piata IFN-urilor. Provident, una dintre cele mai mari Institutii Financiare Nebancare din Romania, s-a angajat pentru un parteneriat mai consistent in anul 2021 cu CSALB. Pentru o astfel de colaborare invitam si celelalte IFN-uri; sa vada concilierea relatiei cu clientii lor drept o strategie de business pe termen lung. Anul trecut doar doua IFN-uri au acceptat negocierea cu consumatorii (Credit Europe Ipotecar IFN si Axi Finance IFN).

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite
Subiecte relevante
creditare CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) IFC (International Finance Corporation) banci

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#