Black Friday in pandemie: peste 70% dintre romani au facut cumparaturile anul acesta de pe site-uri de retail si prin aplicatii mobile 15.12.2020 0 565 • Black Friday in 2020: mai multa prudenta in cheltuieli, dar si orientare catre ingrijirea personala;• Numarul romanilor care au ales sa faca cumparaturi anul acesta de Black Friday a fost mai mic fata de anul trecut, insa ramane mai mare fata de anul 2018;• Dupa reducerile de Black Friday, romanii incep sa-si pregateasca lista de cumparaturi pentru urmatorul eveniment important, Sarbatorile de iarna.In contextul actual, atat satisfactia romanilor dupa cumparaturile de Black Friday, cat si interesul pentru campaniile de reduceri de anul viitor au scazut fata de 2019, potrivit unui studiu realizat de Starcom, in parteneriat cu agentia de cercetare Reveal Marketing Research. Aceasta scadere a fost determinata, cel mai probabil, de perceptia consumatorilor asupra reducerilor de anul acesta si de o schimbare a prioritatilor in aceasta perioada. Comportamentul consumatorilor romani a suferit cateva schimbari anul acesta, conform studiului Starcom. Majoritatea romanilor utilizatori de internet care au facut cumparaturi de Black Friday au cheltuit intre 1.000 si 2.000 lei, insa a crescut ponderea cumparaturilor pana in pragul de 100 lei, comparativ cu anul trecut. Au continuat sa predomine achizitiile din economii personale (39%), iar anul acesta s-a remarcat si o crestere a cumparaturilor prin cardul de credit sau nevoi personale, economii dedicate campaniilor Black Friday, descoperiri de cont si imprumuturi. Produsele cele mai cautate au fost articolele de vestimentatie si incaltaminte, produsele de ingrijire personala, a tenului si electrocasnicele, cu o rata foarte buna de conversie in cazul produselor de ingrijire personala si a tenului. In 2020, jumatate dintre cumparatori au cheltuit intre 100 si 300 lei pentru aceasta categorie. In acelasi timp, cele mai mari sume au fost cheltuite pe televizoare si produse electronice, unde 4 din 10 romani au cheltuit peste 1.000 lei. In 2020, campaniile de reduceri timpurii nu au reusit sa creasca interesul romanilor fata de fenomenul Black Friday, precum s-a imtamplat in 2019. Cu toate acestea, s-a observat o usoara crestere in randul celor care si-au pregatit cosul de cumparaturi cu una-doua zile (4%) si cu o saptamana (6%) inainte de Black Friday. In crestere a fost si numarul consumatorilor care au achizitionat din timp produsele dorite, mai ales in weekendul de dinaintea zilei de Black Friday (40%). Desi impactul surselor de informare cu privire la ofertele de Black Friday a scazut in 2020, consumatorii au fost expusi la foarte multa informatie – postarile de pe Facebook raman principalul canal de comunicare a fenomenului si principalul liant dintre brand si consumator. Tot in acest an, observam o crestere semnificativa in randul celor care au cumparat produsele dorite de pe site-ul retailerilor sau folosind aplicatii mobile: 7 din 10 dintre cei intervievati. Perioada Black Friday de anul acesta a adus cu sine si mai multe asteptari din partea consumatorilor in ceea ce priveste ofertele si discount-urile. Utilizatorii de internet au afirmat ca au fost relaxati in perioada evenimentului, informandu-se din timp si simtind ca detin controlul in momentul achizitiei. Cu toate ca scorurile de „satisfactie” si „interes” sunt mai scazute anul acesta, avand in vedere perioada de incertitudine financiara, 6 din 10 dintre romani utilizatori de internet manifesta interes fata de Black Friday 2021. Dupa reducerile de Black Friday, romanii incep sa-si pregateasca lista de cumparaturi pentru urmatorul eveniment important, Sarbatorile de iarna. Principalele produse pe care intentioneaza sa le achizitioneze pentru aceasta ocazie sunt: alimente, dulciuri si bauturi nealcoolice.Sursa: Starcom Articole similare Financiar Q & A