Bursa de Valori Bucuresti lanseaza cea de-a doua editie a Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate 11.05.2017 0 1096 Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a publicat cea de-a doua editie a "Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate", o evaluare care are rolul de a analiza calitatea si acuratetea informatiilor puse la dispozitia investitorilor de catre companiile listate pe piata principala a BVB.Scopul "Cartei Albe" este sa arate cele mai bune practici ale companiilor emitente atunci cand vine vorba de comunicarea cu investitorii, dar si sa identifice punctele slabe pentru a le oferi companiilor suficiente informatii astfel incat acestea sa poata sa-si imbunatateasca paginile de internet si modul in care interactioneaza cu investitorii.Evaluarea a fost realizata in perioada 10 aprilie – 4 mai 2017 si a inclus 83 de companii listate pe piata principala a Bursei de Valori Bucuresti. Scopul evaluarii din acest an a fost extins si s-a axat in plus pe calitatea raspunsului si informatiilor transmise pe e-mail de catre departamentele dedicate relatiei cu investitorii. In acelasi timp, studiul a inclus si verificarea implementarii recomandarilor primei evaluari care a avut loc in iunie 2016.Analiza folosita in vederea realizarii "Cartei Albe" a constat in aplicarea unei evaluari calitative si a unei matrici de evaluare. in timp ce evaluarea calitativa s-a concentrat pe evidentierea punctelor tari si a punctelor slabe identificate pe paginile de internet ale emitentilor, matricea de evaluare a fost folosita pentru a masura, prin metode comparabile, calitatea comunicarii in relatia cu investitorii. Toti emitentii au fost notati folosind o scara de 10 puncte care a acoperit mai multe aspecte printre care: usurinta utilizarii website-urilor de catre utilizatori, usurinta localizarii informatiilor specifice relatiei cu investitorii, acuratetea informatiilor publicate, informatii despre listarea companiei la bursa, dar si promptitudinea si acuratetea raspunsurilor trimise prin e-mail pe subiecte care tin de relatia cu investitorii.Printre concluziile acestei editii a "Cartei Albe" se numara urmatoarele: la momentul evaluarii, 4 emitenti nu aveau site-urile operationale; 52 din cei 83 de emitenti, adica 63%, au sectiunea de relatii cu investitorii atat in limba romana, cat si in limba engleza; 39 din cei 83 de emitenti, reprezentand 47% din total, au raspuns cererilor noastre trimise in mod anonim prin care solicitam detalii cu privire la politica de dividende si la rezultatele financiare aferente primului trimestru din 2017, iar 9 dintre ei au transmis raspunsuri deficitare; 24 de emitenti si-au imbunatatit website-urile din iunie anul trecut, cand a avut loc prima evaluare, si pana acum.In ceea ce priveste rezultatele din matricea de evaluare, 39 de companii (47%) au obtinut un punctaj mai mic de 4 puncte, in timp ce, la polul opus, 8 companii au avut un scor de 9 sau peste si conduc astfel in clasamentul emitentilor care ofera cea mai buna experienta in relatia cu investitorii. Aceste companii sunt: Biofarm, Bursa de Valori Bucuresti, Conpet, Fondul Proprietatea, OMV Petrom, Romgaz, SIF Banat-Crisana si Transgaz.Pentru a veni in sprijinul companiilor care doresc sa imbunatateasca starea actuala a website-urilor lor, Bursa de Valori Bucuresti va organiza un atelier gratuit pentru companiile listate pe teme precum digitalizare, marketing digital si guvernanta corporativa. Toate companiile incluse in evaluare vor primi o invitatie de a participa la acest atelier insotita de o scrisoare care va sublinia punctele slabe ale website-urilor, dar si sugestii de imbunatatire a acestora.Dupa publicarea "Cartei Albe a Comunicarii Companiilor Listate", Bursa de Valori Bucuresti va organiza o gala de premiere in cadrul careia emitentii care au obtinut cele mai multe puncte la diferite categorii vor fi recunoscuti si premiati. Detaliile privind aceasta gala vor fi anuntate in curand.Sursa: BVB Articole similare Piata de Capital Subiecte relevante investitii piata de capital BVB (Bursa de Valori Bucuresti) investitori Q & A