finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Cazuri atipice in cadrul CSALB: Unii consumatori folosesc negocierile pentru a obtine clarificari si

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Cazuri atipice in cadrul CSALB: Unii consumatori folosesc negocierile pentru a obtine clarificari si explicatii de la banci | Din ce orase vin cele mai multe cereri

16.12.2020
0 618

Pana in decembrie 2020 Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a primit de peste zece ori mai multe cereri de negociere cu bancile si IFN-urile decat in 2016 – primul an de activitate operationala (2.430 de cereri la inceputul lunii decembrie 2020 fata de 235 cereri in 2016). Efectele crizei sanitare si deciziile de amanare la plata a ratelor au facut ca apetitul bancilor si IFN-urilor pentru negociere sa se diminueze pana la nivelul inregistrat in 2018.

Astfel, doar un sfert dintre cereri au fost acceptate de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si IFN-uri pentru negociere (545 de dosare formate pana in decembrie 2020), cu 20% mai putine fata de anul precedent. Chiar si in aceste conditii dificile, nu toti consumatorii care se adreseaza CSALB solicita beneficii materiale de la bancile cu care intra in negociere.

Consumatori care le cer bancilor doar clarificarea unor clauze din contract sau explicarea unor decizii luate de institutia de credit:

• Sidonia Fifor, Craiova: “Sunt o persoana cu simt civic si imi doresc sa vad ca lucrurile se misca si ca suntem respectati. Pana acum am apelat la ANPC cu diferite
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
. Dar simteam nevoia unei institutii in domeniul financiar careia sa ma pot adresa la nevoie. La CSALB nu am ajuns pentru ca eram in conflict cu banca, ci pentru ca erau lucruri punctuale care ma nemultumeau. De pilda, aveam un
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
nevoi personale
pentru care am facut o plata in avans, insa abia peste doua luni urma sa mi se micsoreze rata. Nu mi s-a parut corect din partea bancii, pentru ca eu cand am luat creditul am platit dobanda din prima zi, iar cand achit in avans beneficiez de acest lucru dupa mai multe saptamani. Am cerut explicatii prin intermediul dumneavoastra si in urma discutiilor cu conciliatorul am inteles cum inregistreaza banca plata inainte de scadenta. M-a incantat modul de colaborare profesionist, mi s-a parut o treaba serioasa, cu numar de inregistrare, schimb de mailuri si comunicare permanenta cu privire la stadiul dosarului. In plus, mi s-a parut extraordinar ca este gratuit.
”

• Mohamet Kamara, Bucuresti: “Este incredibil cum din martie m-am chinuit cu banca sa rezolv o problema banala, iar cand am apelat la dumneavoastra s-a rezolvat in doua zile. Problema mea a inceput dupa ce banca mi-a aprobat o amanare de plata pentru trei luni, insa datele trecute in graficul de rambursare erau diferite de datele inregistrate in banca, in sistemul lor. In felul asta am aparut restant la banca, desi eu stiam ca am convenit amanarea ratelor. M-am certat sase luni cu ei, dar nu mi-au zis nicio clipa ca pot sa ma adresez CSALB, ci ma trimiteau sa fac plangere in instanta. Eu nu stiam de acest Centru, ca as fi apelat de mult timp. Acum am o alta problema cu un
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
card
de cumparaturi. Vreau sa fac o restructurare, dar nici acum nu reusesc sa iau legatura cu ei pe o chestiune atat de simpla
.”

• Sorin Gheorghe, Barlad : “Mi-am rezolvat repede o problema oarecum minora, pentru care nu avea rost sa merg in instanta. Suma nu era una mare, iar avantajul este ca prin intermediul CSALB nu am avut costuri. De la trimiterea cererii pana la decizia finala a durat cam doua saptamani. Am cerut returnarea comisionului de administrare
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
si de analiza dosar. Decizia este ca nu voi mai plati comisionul de administrare, mi se returneaza cel perceput intre 2007-2010, si comisionul de gestiune dosar. Beneficiile sunt de aproximativ 3.100 euro. De CSALB stiam mai demult pentru ca studiasem problema. Comunicarea cu conciliatorul a fost un plus pentru ca a venit in intampinarea mea si mi-a explicat lucruri la care nu m-as fi gandit.
”

Camelia Popa, Conciliator CSALB: “Asistam, se pare, la primele semne ale cresterii educatiei financiare si intelegerii de catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
a rolului CSALB, a mecanismului de negociere cu bancile, dar si a drepturilor pe care le au in virtutea contractului si a cadrului de conciliere oferit de Centru. Se inmultesc solicitarile care nu vizeaza recuperarea unor sume de bani, ci chestiuni principiale. Oamenii vor sa fie respectati de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, vor sa primeasca explicatii cu privire la propriile contracte si cred ca acest lucru reprezinta un mare pas inainte pentru imbunatatirea serviciilor financiar-bancare. Practic, consumatorii forteaza bancile sa isi imbunatateasca serviciile, sa se digitalizeze, sa instruiasca personalul pentru profesionalizarea relatiei cu clientii bancii. De aceea unii
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
sunt mirati ca in cadrul CSALB dialogul cu bancile este diferit fata de ceea ce erau obisnuiti sa primeasca. E drept, in cadrul concilierii beneficiaza si de expertiza conciliatorului pe care nu o pot avea in relatia directa cu banca, insa catre acest model de dialog si intelegere a nemultumirilor trebuie sa ne indreptam.
”

Instantele de judecata ar putea recomanda consumatorilor si bancilor sa negocieze in cadrul CSALB inainte de inceperea unui proces:

Pentru anul 2021, un important impuls pentru negociere ar putea veni prin decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene in cazul Oros (C-269/19). CJUE recomanda instantelor nationale sa invite partile la negociere pentru stabilirea modalitatii de calcul a ratei dobanzii, cu conditia ca instanta nationala „sa stabileasca cadrul negocierilor respective si sa urmareasca un echilibru real intre drepturile si obligatiile contractantilor, tinand seama printre altele de obiectivul protectiei consumatorului”.

Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB: “Consideram ca prin aceasta decizie CJUE da un impuls suplimentar chiar aplicarii Directivei 11 din 2013 a Parlamentului European si a Consiliului privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
, cea care sta chiar la baza infiintarii CSALB. In acelasi timp, apreciem ca atunci cand decizia CJUE face trimitere la <stabilirea cadrului negocierilor>, se poate referi la existenta unui cadru institutional deja creat in Romania prin infiintarea Centrului. Mai mult, faptul ca aceste negocieri au ca scop stabilirea unui <echilibru real intre drepturile si obligatiile cocontractantilor> ne duce la ideea ca aceste negocieri trebuie purtate in temeiul principiilor de echitate, asa cum procedeaza, in practica, conciliatorii cu care CSALB colaboreaza. In concluzie, CSALB poate fi exact destinatia pe care instantele de judecata o pot aduce la cunostinta partilor atunci cand le invita sa negocieze.
”

Topul judetelor de unde vin cele mai multe cereri de negociere

57% dintre consumatorii care au trimis cereri anul acesta catre CSALB sunt barbati, iar cea mai mare pondere (34%) sunt consumatorii cu varsta intre 35 si 44 de ani.
Cele mai multe cereri au venit din Bucuresti (26%), Arges (11%) si Ilfov (5%). Pana in acest moment consumatorii din Iasi au trimis 81 de cereri, iar cei din Cluj 79, fiecare dintre aceste judete avand un procent de aproximativ 4% din numarul total de solicitari. Judete precum Bihor, Prahova, Timis, Constanta si Brasov inregistreaza, in medie, 70 de cereri inregistrate in 2020.

De la inceputul anului, aproape 5.400 de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au solicitat informatii telefonice la call-center-ul Centrului (021 9414). 37% dintre acestia au sunat dupa ce au vazut numarul de telefon pe site-ul unei
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, iar 31% au solicitat informatii despre modul in care pot fi ajutati.

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#