• P.E. a solicitat ajutor din partea băncii având în vedere că are un venit de 820 lei, că are
probleme de sănătate și codebitorul a decedat. Avea un
credit de
nevoi personale. Comerciantul a șters integral datoria consumatoarei în cuantum de 11.240 lei.
• E.F. a solicitat băncii 8.000 lei pentru a închide un litigiu pe care-l avea cu instituția de
credit în instanță. Este vorba despre un
credit de
nevoi personale, iar litigiul privea clauzele considerate abuzive din contract. Litigiul din instanță s-a închis ca urmare a hotărârii agreate în cadrul CSALB, prin care consumatoarea a primit cei 8.000 de lei.
• M.A.G a solicitat restructurarea creditelor pe care le avea în relație cu banca. Deține 4 produse:
credit ipotecar,
credit de
nevoi personale, un overdraft și un
card de
credit. Nu a mai putut plăti ratele fiindcă a rămas fără serviciu și a ajuns să fie executat silit. S-a reangajat, iar acum poate achita datoria. În cadrul CSALB a obținut restructurarea creditelor, cu condiția să plătească în 24 de luni cheltuielile de executare silită, precum și 6% din suma datorată băncii în temeiul contractelor de
credit.
• M.Z. a solicitat găsirea unei soluții pentru rezolvarea situației în care se afla, având în vedere litigiul cu banca în cadrul procedurii de dare în plată. Este vorba despre un
credit de
nevoi personale garantat cu ipotecă. S-a obținut în cadrul CSALB următoarea soluție, cu condiția renunțării de către consumator la darea în plată: eliminarea pe viitor a comisionului de administrare
credit în cuantum de 1.820 euro; restituirea de către bancă a comisionului de administrare
credit încasat de la acordare până la notificarea de dare în plată, în cuantum de 3.150 euro; renunțarea de către bancă la 30% din dobânzile
restante, respectiv la 992 euro; banca renunță la încasarea comisionul de administrare din perioada dării în plată, respectiv la 1.190 euro. Consumatorul va achita capitalul restant rămas după diminuarea acestuia, diferența de 70% din dobânzile
restante, precum și primele de asigurare. Pentru implementarea soluției s-a semnat un act adițional.
• S.I. a solicitat recuperarea prejudiciului cauzat de neprocesarea de către bancă a unui ordin de plată prin care se achita contravaloarea unor acțiuni la o societate comercială. Banca a fost cea care a îndrumat consumatorul către CSALB, iar soluția a fost achitarea de către comerciant a sumei de 75.000 lei.
" frameborder="0" allowfullscreen>
|
| Sursa video: CSALB |
CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR
"Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți
consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de
credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor", spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
Sursa: CSALB
Caravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet