Prin aplicatia de Mobile Banking a CEC Bank, clientii pot face acum transferuri catre orice alta banca din Romania folosind numarul de telefon ca alias, in locul IBAN-ului. Astfel, CEC Bank este prima institutie din Romania care ofera acest serviciu indiferent de banca unde este domiciliat contul destinatarului, chiar si pentru conturile la
banci care nu sunt inrolate in serviciul AliasPay, lansat recent de Transfond.
"Sa faci un transfer de bani ar trebui sa fie la fel de usor ca trimiterea unui SMS sau apelarea unui prieten din agenda telefonica. De aceea, am cautat si am gasit o solutie pentru a integra aceasta functionalitate in aplicatia de Mobile Banking a CEC Bank, in conditiile in care vedem tot mai multi clienti care prefera aplicatiile de Mobile Banking pentru operatiunile de zi cu zi", a declarat Mugur Podaru, director Operatiuni la Distanta in cadrul CEC Bank.
Functionalitatea de transfer de bani pe baza numarului de telefon este o dezvoltare proprie a CEC Bank, care a apelat la Asseco SEE – furnizor de servicii de dezvoltare IT cu care banca colaboreaza in zona serviciilor la distanta.
Transferurile se pot face atat intrabancar cat si interbancar, si functioneaza pentru orice beneficiar cu
cont bancar in Romania.
Pentru a face o plata catre un numar de telefon, utilizatorul selecteaza in aplicatia de Mobile Banking optiunea "Trimite bani" din meniul "Trimite/ Cere bani", alege numarul beneficiarului din agenda sau il introduce manual, completeaza suma si descrierea tranzactiei. Beneficiarul va primi un SMS prin care i se solicita sa confirme tranzactia – prin selectarea/ introducerea IBAN-ului, a numelui si a sumei. Serviciul functioneaza si in sens invers: cu optiunea "Cere bani", clientii bancii pot solicita transferuri de la alte persoane care au
conturi la CEC Bank, iar confirmarea tranzactiilor se face tot printr-un flux initiat prin mesaj SMS.
Pentru transferurile prin functiile "Trimite bani" si "Cere bani" nu se percep comisioane suplimentare, iar clientii beneficiaza pe Mobile Banking de reducerea de 60% fata de comisioanele standard aferente tranzactiilor prin
conturi.
Mai multe detalii despre bankingul de pe telefon pot fi gasite la https://www.cec.ro/canale-digitale/mobile-banking.
Aplicatia de Mobile Banking a CEC Bank a inregistrat o dublare a numarului de utilizatori si o crestere de peste 110% a numarului de tranzactii in 2020. In prezent, aplicatia de Mobile Banking a CEC Bank ofera unele dintre cele mai avansate functionalitati din piata:
- Plati instant si AliasPay (plati pe baza numarului de telefon) catre destinatari cu
conturi la
banci care au aderat la acest serviciu Transfond
- Integrare cu ghiseul.ro pentru vizualizarea si achitarea taxelor, impozitelor si amenzilor
- Posibilitatea de a alimenta conturile de la CEC Bank, prin Intercont Transfer, cu sume de pe cardurile emise de alte banci
- Vizualizarea situatiei creditelor si plata ratelor
- Posibilitatea de a modifica limitele de tranzactionare si setarile cardurilor de debit
- Posibilitatea de a autoriza biometric platile online efectuate cu cardul
- Plati contactless cu telefonul mobil prin Apple Pay si Google Pay
- Functionalitati de baza precum vizualizarea soldurilor, efectuarea de plati si transferuri in lei si valuta, deschiderea de
conturi si
depozite si alimentarea conturilor de economii.
Sursa: CEC Bank