CEC Bank a acordat un
credit de 60 de milioane de lei santierului din Mangalia, operat de constructorul olandez de nave Damen Shipyards, pentru finantarea operatiunilor curente.
Santierul naval Damen Shipyards din Mangalia este implicat in prezent in zece proiecte de constructii navale, inclusiv pentru o nava de explorare offshore, ce va fi livrata unui client de prima talie internationala. Alte proiecte in derulare includ: construirea a doua nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul incarcaturilor pe roti-tiruri, camioane etc), construirea a patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai ce au fost livrate cu succes, constructia a doua nave suport spargatoare de gheata, modernizarea si retehnologizarea unui spargator de gheata si a unei nave suport, precum si activitati de reparatii curente nave de la clienti nationali si internationali.
"Ne bucura sa contribuim la continuarea unor proiecte industriale de impact din Romania. Santierul naval de la Mangalia are zeci de ani de traditie si este printre cele mai mari la nivel european, jucand un rol important atat la nivel international, pe segmentul industriei navale, cat si la nivel local, prin impactul pe care-l are pe piata fortei de munca, in exporturi si in ecosistemul industriei grele romanesti", a declarat Bogdan Neacsu, director general CEC Bank.
"Dorim ca Damen Mangalia sa devina unul dintre cele mai performate santiere din Romania cat si la nivel global si ne bucuram ca CEC Bank contribuie la sustinerea acestui plan. In portofoliul curent al santierului avem in desfasurare doua proiecte de modernizare si retehnologizare nave, ce apartin autoritatilor romane si dorim sa fim in continuare un partener de baza in dezvoltarea proiectelor strategice ale Romaniei. Suntem mandri ca facem parte din acest proiect unde statul Roman este actionar majoritar si Damen detine controlul operational. Pentru industria grea romaneasca acest concept aduce o noua, eficienta si moderna solutie pentru o dezvoltare economica durabila, transfer de know-how si retentia personalului calificat la nivel national", a declarat Chris Groninger, director general Damen Shipyards Mangalia.
Santierul din Mangalia, cunoscut initial ca Santierul Naval 2 Mai si-a demarat activitatea in 1976. Din 1997 si pana in 2017, a fost controlat de catre Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. In iulie 2018, controlul operational al santierului din Mangalia a fost preluat de catre Grupul Damen, in cadrul unui joint-venture in care Statul Roman detine 51% si grupul olandez Damen Shipyards - 49%. Grupul Damen mai detine un santier in Romania, la Galati, inca din anul 1998.
Sursa: CEC Bank