Pentru a opta oara consecutiv, Ferratum Group a derulat cu success Barometrul de Vara 2018™. Aproape 22.000 de gospodarii au participat la sondajul bi-anual, care pe langa altele, analizeaza principalele activitati estivale in randul respondentilor, daca acestia prefera shoppingul in detrimentul celui traditional si care tari vor cheltui cel mai mult in vara lui 2018.

Rezultatele din acest an arata faptul ca 26% dintre respondenti vor cheltui mai mult decat vara trecuta, in timp ce 40% vor aloca aproximativ acelasi buget.

Tendinte de consum

Rezultatele arata ca cei ce sunt dispusi sa cheltuie cel mai mult din salariul lunar in timpul vacantei de vara sunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urmati de Letonia (67%), Croatia (61,2%) si Mexic (60,3%) . In acelasi timp, tarile in care participantii vor aloca cel mai putin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) si Brazilia (13,1%).

Cum se situeaza Romania?

Romania se situeaza pe pozitia a sasea in topul cheltuielilor din perioada sarbatorilor de vara, urmand sa aloce 58.90% din veniturile lunare, aproximativ 528 Euro.

Cumparaturile sunt preferate de 31% dintre romanii ce au participat la sondaj, iar 51% din respondenti vor plati cu cardul. Vara acesta, se pare ca mare parte din buget va fi dedicat calatoriilor in tara (18.6%), achizitionarea de articole pentru redecorarea casei (12.7%) si activitatile recreationale (11.8%).

In ceea ce priveste calatoriile, 33,84% dintre acestia vor folosi serviciile AirBnB si in proportie de 96% vor plati mai putin de 100Eur pentru o noapte de cazare.

Platile cash nu mai sunt in top

Deloc surprinzator este faptul ca 70% dintre respondentii din Norvegia si Suedia spun ca prefera sa foloseasca cardul in locul numerarului. Dar nu numai in Scandinavia platile cash sunt inlocuite de carduri, peste 50% din participantii la sondajul Ferratum afirmand ca vor plati cu cardul in aceasta vara.

De asemenea, un procent de peste 60% dintre participantii la Barometrul de Vara Ferratum spune ca va folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estivala. Privind mai indeaproape, 80% dintre respondentii din Suedia, Canada, Norvegia si Olanda au afirmat ca prefera utilizarea mobile banking-ului in timpul vacantei de vara.

Cumparaturile vs offline

Aproximativ 30% dintre cei chestionati prefera cumparaturile in aceasta vara, cu Marea Britanie si Spania in fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia si Mexic, pe de alta parte, sunt ceva mai traditionaliste, respondentii alegand sa faca mare parte din achizitii in magazinele fizice.

40% din buget alocat calatoriilor

Se observa o crestere de 7% din bugetul alocat calatoriilor, comparativ cu vara trecuta, astfel incat, anul acesta cei ce au participat la sondaj spun ca vor aloca un procent de 40% din bugetul vacantei de vara pentru calatorii. Tarile ce vor aloca cei mai multi bani pentru calatorii sunt Germania (50.8%), Bulgaria (45.8%), Finlanda (41.1%) si Polonia (40.1%).

Cand au fost ?ntrebati care sunt activitatile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din aceasta vara, 11.3% din respondenti au afirmat ca prefera calatoriile in tara, in timp ce 8.7% vor calatori in strainatate..

In topul celor ce prefera calatoriile in strainatate sunt cei din Bulgaria, Brazilia si Danemarca, dispusi sa aloce intre 15% si 21% din buget pentru a pleca in vacanta peste hotare.

Daca norvegienii vor cheltui in proportie de 99.43% peste 100Eur pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72.18%), Cehia (52.03%) si Bulgaria (48.72%) se afla in topul celor ce prefera sa apeleze la serviciile Airbnb pentru cazare in perioada estivala.

Care sunt activitatile preferate in aceasta vara si unde merge mare parte din buget?

Referitor la activitatile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacantei de vara, respondentii au ales calatoriile in tara (11.3%), urmate indeaproape de achizitiile de imbracaminte si accesorii estivale (10.7%), dar si de activitati de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

Activitatile recreationale in familie sau cele sportive sunt cele mai populare in Mexic, Canada si Cehia cu aproape 10% din buget alocat, urmat de participarea la evenimente personale: botezuri, nunti, etc. Doar respondentii din Letonia au ales pe primul loc gradinaritul si reconditionarea casei, fiind dispusi sa aloce un procent de 16% din venitul lor.

Cum a fost realizat Barometrul de Vara Ferratum Group 2018™?
  • Barometrul de Vara Ferratum a fost efectuat de catre clientii activi Ferratum Group in 20 tari din Europa cu un chestionar standardizat pentru toate locatiile. Veniturile au fost mentionate in moneda locala si investitiile relative pentru vara, calculate ca raport intre cheltuielile de vara si venitul familiei disponibil in fiecare locatie. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locatie in functie de paritatea puterii de cumparare bazate pe cifrele anului 2014 ale Bancii Mondiale.
  • Peste 22.000 de gospodarii au participat la sondaj. Respondentii au avut varste cuprinse intre 18 si 61 de ani, iar 54.4% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodariilor care au participat a fost de €603-€2631. Marimea medie a gospodariilor este de 2.9 persoane.
  • In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul lunar disponibil, cat de mult cheltuiesc in perioada verii, pe ce activitati cheltuiesc banii, daca vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare si daca vor utiliza mobile banking-ul in timpul calatoriilor in strainatate.
  • Sondajele au folosit valuta respectiva a fiecarei tari iar raspunsurile au fost echivalate astfel ?ncat sa reflecte puterea de cumparare a fiecareia. Toti respondentii la sondaj au fost anonimi.

Sursa: Ferratum