finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Cererile acceptate de banci au depasit in octombrie numarul din 2018

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Cererile acceptate de banci au depasit in octombrie numarul din 2018

21.10.2019
0 748

In 2019, pana la aceasta data, s-au format peste 560 de dosare de conciliere in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), fata de cele 550 de dosare formate in tot anul trecut.
Primele trei trimestre ale anului 2019 reflecta o evolutie importanta a activitatii CSALB. Cererile inregistrate in primele 9 luni arata o crestere cu 38% in raport cu numarul cererilor inregistrate in intreg anul trecut. O categorie aparte o reprezinta intelegerile amiabile dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, dupa sesizarea CSALB. Partile au incheiat 197 de astfel de intelegeri pana in prezent, fata de 97 de intelegeri in tot anul anterior.

*Pentru anul 2019, este reflectata situatia din luna octombrie. Pentru anii 2016, 2017 si 2018, este reflectata situatia la final de an.

"Rezultatele CSALB la 9 luni ne arata doua lucruri importante: tot mai multi
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
afla de existenta CSALB si au incredere sa depuna cereri pentru a intra in negociere cu bancile si IFN-urile. In al doilea rand vedem o deschidere mai mare a bancilor spre conciliere. Institutiile financiar-bancare au acceptat mai multe cereri decat in tot anul trecut, chiar daca ritmul de formare a dosarelor nu este la fel de ridicat precum cel al solicitarilor venite de la
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. Pe de alta parte, numarul de dosare a fost completat cu intelegerile amiabile, de peste doua ori mai multe decat in 2018. Acest lucru arata ca multe
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
au inteles avantajele concilierii si nevoia de a reechilibra contractele incheiate in trecut, prin actualizarea lor la conditiile sociale si economice ale consumatorilor. Aspectele pe care le dorim imbunatatite in perioada urmatoare sunt legate de activitatea de conciliere in randul IFN-urilor si rata de respingere a cererilor in cazul unor
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
comerciale. Ne dorim ca la finalul anului, la nivelul intregului sistem bancar, aproximativ 70% din cererile de conciliere sa fie acceptate de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si transformate in dosare de conciliere
", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Cati romani s-au impacat cu bancile?

In 2019, pana in luna octombrie, 350 de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
s-au impacat cu bancile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu 39% mai multi fata de situatia de la finalul T3 2018. In aceeasi perioada a anului trecut, doar 252 de romani au beneficiat de solutii favorabile in urma negocierilor purtate cu institutiile financiar-bancare. Anul acesta, in 90% din negocieri partile au acceptat solutia propusa de conciliatori, iar in 10% din cazuri cel putin una dintre cele doua parti a refuzat-o.

Cum raspund IFN-urile solicitarilor de conciliere

In primele trei trimestre din 2019, consumatorii au trimis 284 de cereri pentru a intra in negociere cu IFN-urile. Dintre acestea doar 8 au fost transformate in dosare, dintre care numai in trei cazuri partile s-au inteles. Alte 24 de cereri au fost solutionate amiabil de cele doua parti, fara a mai trece prin procedura concilierii.

La ce se refera cererile consumatorilor
90% din cererile primite se refera la creditele contractate. Diminuarea soldului, eliminarea sau reducerea comisioanelor, recalcularea dobanzii, eliminarea unor clauze contractuale sau restituirea unor sume de bani sunt cele mai frecvente solicitari. 10% din cereri se refera la
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
cu depozitele, platile, cardurile sau leasing. 85% dintre cei care trimit cereri catre CSALB aleg modalitatile online (aplicatia de pe site-ul www.
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
csalb
.ro, precum si adresa de mail office@csalb.ro).

Principalele motive de clasare a unor cereri de catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
sau IFN-uri
  • comerciantul isi mentine punctul de vedere transmis consumatorului anterior sesizarii CSALB (157 de cazuri);
  • s-au facut mai multe oferte si demersuri pentru solutionare, dar toate ofertele transmise anterior sesizarii de catre consumator a CSALB, au fost refuzate de acesta (59 de cazuri);
  • din cauza existentei unui dosar in instanta de judecata (34 cazuri);
  • deoarece au fost initiate procedurile de executarea silita (23 cazuri);

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) banci Institutie Financiar Nebancara (IFN)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#