Clientii cu venituri recurente duc la cresterea cu 16% a surselor atrase de catre ING Bank Romania 25.11.2019 0 562 Baza de clienti activi din divizia de Retail a ajuns la 1,4 milioane, pastrand in continuare cel mai bun scor NPS - gradul de recomandare din partea clientilor.Creditarea isi continua tendinta pozitiva cu o crestere de 9% si o cota de piata de 10%. Sursele atrase au raportat o crestere de 16% fata de anul trecut, influentat si de cresterea numarului de clienti cu venituri recurente intr-un cont ING. Cota de piata ajunge astfel la 9,5%.Aplicatia ING Home'Bank inregistreaza 1 milion de utilizatori unici in acest an, pentru prima data. Procentul mediu de disponibilitate a aplicatiei (uptime) din ultimele trei luni a fost de 99,89%. ING Business a procesat peste 1 milion de plati. Relevanta pentru utilizatori a fost recunoscuta si de publicatia Global Finance, care a premiat-o ca Cea mai buna platforma de digital banking din Europa Centrala si de Est.Baza noastra de clienti activi din divizia de Retail a crescut cu 122.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1,4 milioane, ceea ce se traduce printr-o crestere de 10% fata de anul trecut. Clientii care incaseaza venituri recurente in conturile de la ING au crescut cu 15%, la 930.000. Numarul in crestere a clientilor cu venit recurent a influentat si economiile acestora, dovedind un raport direct pozitiv intre contul curent si utilizarea contului de economii usor accesibil. Anul acesta sarbatorim 25 de ani de activitate in Romania, un prilej de mandrie pentru toti angajatii si colaboratorii nostri, data fiind lunga noastra istorie de succes pe piata locala. Ne bucuram ca un numar crescand de clienti aleg sa ni se alature, ceea ce ne determina sa continuam abordarea noastra axata pe experienta clientului si inovatie. Observam o dinamica accelerata a interactiunilor digitale, clientii preferand in numar din ce in ce mai mare aplicatia de mobil pentru operatiunile bancare de zi cu zi. Astfel, 1 milion de clienti folosesc in mod activ Homebank, canalul nostru digital adresat clientilor Retail.De curand ne-am relocat sediul central intr-o noua casa, cu un concept modern, care faciliteaza modul de lucru Agile introdus in urma cu doi ani. De asemenea anul acesta avem o noua componenta a echipei de management, care are misiunea de a conduce banca catre un nou nivel de dezvoltare si maturitate. Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania.Profitul brut a ajuns la 704 milioane lei la finalul primelor noua luni, in crestere cu 17% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, sustinut de puternica evolutie comerciala. Veniturile au crescut cu 13%, la 1.537 milioane, datorita dinamicii volumelor comerciale. Costurile operationale au ajuns la 675 milioane lei, in crestere cu 3% fata de septembrie 2018, influentate de cresterea numarului de angajati si a salariilor. Si costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, in acelasi ritm cu evolutia creditarii. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei la sfarsitul celui de-al treilea trimestru. Cota de piata in volumul creditelor angajate a ajuns la 10% la finalul lui septembrie. Volumul creditarii a crescut la 26.9 miliarde lei, mai mult cu 9% respectiv 2.2 miliarde lei in 12 luni. Portofoliul de credite este preponderent generat de segmentul Retail, cu 61% dintre credite oferite clientilor persoane fizice. Comparativ cu anul trecut, creditarea in segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%. La o analiza de piata ce vizeaza numai creditele nou contractate de persoane fizice, aproape 1 din 5 credite sunt oferite de ING. Portofoliul continua sa fie unul sanatos, cu o rata a creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate. Volumul depozitelor a ajuns la 34,3 miliarde de lei la finalul celui de-al treilea trimestru, o crestere de 16% respectiv 4,7 miliarde in ultimele 12 luni. Cota de piata ajunge astfel la 9,5%, comparativ cu 9% cat inregistra dupa cele noua luni din 2018, rezultat influentat si de numarul crescut de clienti ce incaseaza venituri recurente in conturile ING.In ultimele 3 luni, au fost operate noi numiri in echipa de management a bancii: Florin Ilie a fost desemnat ca noul Head of Wholesale Banking si Deputy CEO, iar Richard de Graaf preluat pozitia de Head of Human Resources. Florin s-a alaturat echipei ING in 2004, iar functia ocupata anterior a fost cea de Head of Financial Markets Corporate Sales CEE, coordonand operatiunile de vanzari piete financiare din 9 tari din Europa Centrala si de Est in care activeaza grupul ING. Richard este de nationalitate olandez si face parte din echipa ING de 10 ani, anterior ocupand o pozitie similara in ING Italia. Peste 1 milion de clienti au folosit ING Home’Bank in 2019Numarul de utilizatori si interactiunile cu banca continua sa creasca. Peste 1 milion clienti au accesat aplicatia ING Home’Bank in 2019, cu 40 milioane contacte in ultimele trei luni, reprezentand o crestere de 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2018. In luna iulie, ING a renuntat la vechea versiune a aplicatiei Home’Bank, migrand clientii care inca o utilizau pe o noua platforma ajustata mai bine telefonului mobil. Trecerea la noua interfata a accelerat si mai mult utilizarea de pe mobil, de unde provine acum mai mult de 90% din traficul inregistrat. Adoptia masiva in Romania a aplicatiei pe mobil este sustinuta de optiuni precum accesul universal la platile prin telefon, de pe orice dispozitiv si sistem de operare, dovada fiind cei 120.000 clienti care au platit cu telefonul mobil, de pe Android sau iPhone, in cel de-al treilea trimestru. Telefonul mobil aduce si un control mai bun al cheltuielilor si tranzactiilor prin functia gratuita de notificari push, pe care au activat-o de doua ori mai multi clienti decat anul trecut, reprezentand aproximativ 30% din portofoliul total de clienti. Digitalizarea completa a procesului pentru creditele de nevoi personale face ca unul din 5 credite acordate de banca sa se efectueze prin aplicatia ING Home’Bank, de oricand si oriunde, in mai putin de 15 minute. ING Business, platforma digitala lansata la inceputul anului 2018 pentru clientii din segmentul Mid-Corporate si IMM-uri, a castigat cu 30% mai multi clienti in ultimele trei luni. Mai mult, numarul de tranzactii si autentificari a crescut de peste 5 ori in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. 30% dintre aceste autentificari provin din aplicatiile mobile native ING Business (disponibile pe sistemele de operare Android si iOS). Platforma digitala este din ce in ce mai accesata, astfel incat peste 1 milion de plati au fost inregistrate in ING Business. Relevanta aplicatiei pentru utilizatori a fost recunoscuta de publicatia Global Finance, care i-a acordat premiul pentru „Cea mai buna platforma de digital banking din Europa Centrala si de Est”. Transformarea digitala este sustinuta de investitii semnificative in trei domenii critice. Dezvoltarile infrastructurii IT, pe langa lucrarile de dezvoltare si mentenanta pentru ING Home’Bank, au contribuit la o rata de disponibilitate a aplicatiei de 99,89% in ultimele 3 luni. Noile cerinte ale directivei PSD2 au implicat din nou resurse financiare si umane din partea echipei de proiect, astfel incat banca sa respecte normele din prima zi de aplicare a directivei. Totodata, incepand cu 1 septembrie 2019, ING Bank si-a mutat sediul central in Expo Business Park, ce sustine implementarea metodologiei de lucru Agile, cu o flexibilitate sporita de lucru ce stimuleaza colaborarea, urmarind sa inspire angajatii sa inoveze, cu un accent deosebit pe experienta clientului. Rezultatele Grupului ING Profitul net in ultimul trimestru din 2019 a fost de 1.344 milioane euro, in crestere de la 776 milioane euro in al treilea trimestru din 2018, trimestru afectat de acordul semnat cu autoritatile din Olanda, referitor la politicile de conformitate. Comparativ cu al doilea trimestru din 2019, profitul net a scazut cu 6,5%, impactat in principal de costurile de risc crescute si veniturile in usoara scadere. Cresterea comerciala ramane solida si in 2019, desi se manifesta intr-un ritm mai lent: numarul de clienti primari a crescut cu 165.000, iar valoarea neta a depozitelor a crescut cu 4,4 miliarde euro. Creditarea a scazut cu 1 miliard euro, in ciuda cresterilor raportate pe creditele ipotecare. Sursa: ING Bank Articole similare Financiar Subiecte relevante depozit internet banking Q & A