Clientii ING Bank Romania in perioada regimului de izolare: si mai digitali, si mai melomani, si mai in siguranta 27.07.2020 0 747 In contextul generat de pandemia COVID-19, romanii, inclusiv clientii ING Bank Romania, au utilizat mai frecvent canalele digitale pentru realizarea operatiunilor financiar-bancare de care au avut nevoie. Numarul conturilor de economii deschise de catre clientii ING prin platforma Home’Bank a crescut cu 144% in al doilea trimestru din 2020 in raport cu aceeasi perioada din 2019, majorarea fiind stimulata si de lansarea noii solutii de economisire Round Up, care permite rotunjirea tranzactiilor. Sumele detinute de clientii ING in conturile de economii si conturile curente au crescut cu 24% comparativ cu luna mai 2019. Clientii ING Bank Romania si-au folosit mai des telefonul mobil pentru accesarea produselor din portofoliul bancii. Asadar, aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate in Home’Bank, iar peste 50% dintre fondurile mutuale de investitii au fost deschise in platforma de internet banking de catre clientii bancii in perioada de izolare. „Modelul nostru de business a promovat constant banking-ul digital, astfel incat clientii nostri sa poata accesa produsele si serviciile noastre de oriunde si oricand. In ultimele luni, sanatatea si siguranta clientilor nostri a fost in centrul preocuparilor noastre. Astfel, i-am incurajat sa utilizeze canalele digitale pentru a-si administra cheltuielile si pentru a comunica cu noi. Asa a rezultat campania #StayAtHome’Bank. In continuare, ne propunem sa ramanem aproape de clientii nostri si sa le oferim o experienta personala, simpla si smart. In completarea produselor si serviciilor existente, suntem increzatori, in special, ca solutii precum Round Up sau noul curs valutar preferential extrem de avantajos vor reprezenta o diferenta semnificativa pentru clientii nostri", a declarat Javier Montes Pita, Head of Retail ING Bank Romania.Home’Bank – o singura aplicatie mobila, multiple incursiuni digitaleIn perioada starii de urgenta, cu peste 95% dintre angajatii din sediul central lucrand de acasa, ING Bank a continuat sa aduca imbunatatiri aplicatiei de mobile banking, potrivit feedback-ului primit de la clienti si a facut tranzitia catre o tehnologie nativa, care aduce o performanta sporita si o mai buna experienta de utilizare. Noile actualizari au inclus modul de autentificare instantaneu pe dispozitivele inregistrate, dar si un meniu usor de navigat, care asigura o vizibilitate foarte buna asupra tuturor optiunilor disponibile. Mai multe optiuni si facilitati vor putea fi accesate in perioada urmatoare, aceasta reprezentand doar o prima etapa dintr-un proces amplu de transformare a aplicatiei Home’Bank.Din 1,4 milioane de clienti din segmentul de Retail, aproximativ un milion folosesc activ Home’Bank. Aproape 50.000 de noi clienti si-au activat contul de ING Home’Bank in perioada martie - mai. In ceea ce priveste gradul de utilizare, in primele cinci luni din 2020, clientii ING au generat un trafic de peste 79,9 milioane de sesiuni si au efectuat aproximativ 19,8 milioane de tranzactii, dintre care mai mult de 90% au provenit de pe dispozitive mobile.Totodata, numarul de tranzactii e-commerce intre 16 martie si 15 mai s-a majorat cu 27% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta o rata normala de crestere in raport cu anul precedent, insa valoarea acestora a crescut cu aproximativ 20%. Ziua in care s-au inregistrat cele mai multe tranzactii in randul clientilor ING Bank Romania a fost 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzactii online.Comportamentul de consum al clientilor ING Bank Romania in perioada regimului de izolareCategoria FMCG, reprezentata in special de supermarket-uri a beneficiat, in mod previzibil, de cea mai mare crestere in materie de vanzari. Asadar, desi numarul tranzactiilor a scazut in perioada starii de urgenta, valoarea totala a acestora a crescut, generand o crestere de pana la 50% a valorii medii a unui bon de cumparaturi pentru clientii ING Bank Romania. Pe locul doi, sectorul de redecorare a locuintei (mobilier, amenajari interioare, materiale de constructii) a inregistrat o crestere de 23% la mijlocul lunii martie, comparativ cu mediile saptamanale ale lunii februarie, intrucat clientii ING au avut nevoie sa isi optimizeze spatiul pentru a lucra de acasa sau pentru a-si petrece timpul mai confortabil. La polul opus, cea mai afectata categorie a fost cea a calatoriilor, unde volumul total saptamanal al sumelor cheltuite a scazut cu pana la 96% comparativ cu media saptamanala din februarie pentru bilete de avion, agentii de turism si hoteluri. De asemenea, cheltuielile asociate categoriei transport au inregistrat scaderi semnificative, de pana la 80% pentru inchirierile de masini si transportul in comun.Tranzactiile in sectorul reprezentat de restaurante si fast food au scazut cu pana la 90% in ultimele doua saptamani din martie fata de media saptamanala a lunii februarie. Clientii ING au preferat sa foloseasca aplicatiile de livrare de mancare, care au avut cresteri de pana la 100% in lunile martie si aprilie, in raport cu luna februarie.Subcategoria reprezentata de filme, cinematografe, teatre si jocuri a inregistrat o usoara scadere la inceputul starii de urgenta, insa ulterior a revenit la acelasi nivel din perioada anterioara, ca urmare a utilizarii mai accentuate de catre clientii ING a platformelor de streaming. Subcategoria de muzica este singura care a inregistrat cresteri constante incepand cu a doua jumatate a lunii martie, cresteri generate de aplicatiile pentru muzica.Sursa: ING Bank Romania Articole similare Financiar Subiecte relevante credit de nevoi personale fond de investitii Q & A