Coachingul aduce valoare industriei IT&C 11.04.2017 1 1057 Dezvoltarea unei culturi de coaching este una dintre temele importante pentru companiile sectorului IT&C din Romania, importanta acestui obiectiv fiind subliniata de cei mai multi dintre speakerii primei editii Coaching Forum ITC. Evenimentul a avut loc luni, 10 aprilie, la Crowne Plaza Hotel din Bucuresti, in organizarea Performance Group, si a beneficiat de prezenta a aproximativ 90 de participanti."Datorita complexitatii vremurilor in care traim, industria IT&C se confrunta cu numeroase provocari care au transformat din temelie regulile dupa care se fac afacerile. Acest sector a contribuit la aparitia unor noi modalitati de a conduce, de a comunica si de a munci. Se pare insa ca in mecanismul de coordonare a complexelor procese de afaceri din ziua de azi sunt esentiale relatiile interpersonale si nu doar proprietatea sau accesul la tehnologie. Tocmai in aceasta zona, a aptitudinilor personale si relationale, precum si a tehnicilor de inteligenta emotionala, isi gaseste coachingul cea mai larga aplicare.", a subliniat Gabriela Puskas, initiatorul evenimentului.Asa cum au aratat directorii de HR din companii precum Orange, Ubisoft, Wipro Technologies si Deltatel, valoarea adusa de coaching este din ce in ce mai apreciata la nivel organizational, de manageri si angajati deopotriva. In majoritatea prelegerilor s-au regasit elemente si valori cheie ale culturii de coaching, cum ar fi comunicarea autentica prin ascultare activa, deschidere, incredere, etica si responsabilitate asumata pentru actiunile si deciziile personale, necesar a fi imbratisate in strategia si programele de dezvoltare a Resurselor Umane. Au fost prezentate studii de caz si exemple de proiecte implementate la nivel de organizatie, intre care si unele in faza pilot, care au dus la rezultate foarte incurajatoare. Din prezentarile sustinute a reiesit ca unul dintre cele mai importante beneficii ale coachingului pentru companie tine de cresterea ratei de retentie a angajatilor. Au fost mentionate, de asemenea, beneficii precum imbunatatirea comunicarii si relationarii, cresterea in termeni de eficienta a lucrului in echipa si a performantei organizatiei, in general. Nu in ultimul rand, a fost remarcat impactul pozitiv al coachingului in obtinerea echilibrului dintre viata profesionala si cea personala a oamenilor. In context, a fost evidentiat avantajul pe care il detine organizatia ce are coachi interni, unii speakeri prezentand chiar initiative ale departamentelor de HR privind selectarea unor lideri de echipa pentru a obtine aceasta noua competenta. In cadrul forumului, au fost voci care au mers chiar mai departe, declarandu-se sustinatori ai ideii celebrului Bill Gates, potrivit caruia "toata lumea are nevoie de un coach". Dincolo de diferentele care se manifesta inca in termeni de cunoastere a valorii aduse de coaching pentru organizatie, forumul adresat industriei IT&C a reliefat ca interesul pentru acest proces se afla pe un trend de crestere si in Romania. De altfel, din datele colectate de International Coaching Federation (ICF) rezulta ca si in Romania, in ciuda unor confuzii care inca mai persista public intre coaching si mentoring, sau chiar training, perceptia pozitiva asupra acestei parteneriat menit sa maximizeze potentialul clientului (coachee) sau echipei este in crestere. Potrivit statisticilor ICF Romania, principalii beneficiari ai procesului sunt managerii, executivii si antreprenorii, urmati de angajatii companiilor. De remarcat de asemenea ca in companiile cu o cultura de coaching, beneficiile acestui parteneriat sunt maximizate prin utilizarea unui mix valoric creat de coachii externi, coachii interni si de managerii care folosesc abilitati de coaching.Un punct central de atractie pentru participantii la Coaching Forum ITC a fost expunerea keynote speakerului britanic Doug Strycharczyk - CEO @ AQR International UK. El a pornit de la trasaturile cheie ale personalitatii – comportamentul, emotiile si gandirea, punctand pe cel din urma drept domeniul tinta al procesului de coaching si s-a referit apoi la conceptul de "mental thoughness" - trasatura care determina in mare masura modul in care fiecare gestioneaza provocarile, oportunitatile si presiunea cu care se confrunta. Doug Strycharczyk afirma ca aceasta trasatura, dezirabila mai ales in cazul managerilor, se poate masura prin testele psihometrice pe care le-a dezvoltat de-a lungul anilor impreuna cu profesorul Peter Clough de la Manchester Metropolitan University. Aceste teste ofera informatii foarte valoroase pe fiecare dintre componentele cheie, fiind astfel extrem de utile si in evaluarea progresului inregistrat de client in urma programului de coaching.Programul evenimentului a cuprins si cinci ateliere cu teme foarte interesante, sustinute in paralel de coachi romani experimentati, si s-a incheiat cu un panel de discutii axate pe provocarile cu care se confrunta astazi organizatiile din domeniul ITC. Cei mai norocosi dintre participanti au primit din partea organizatorilor si partenerilor lor o serie de premii atractive, prin tragere la sorti, constand in traininguri sau cursuri masterclass organizate de Institutul Bancar Roman, Gentlab/Brain Concert, A.C.E.A. & Academy of Executive si Points of You Romania, precum si volume ale cartii "Developing Mental Toughness – coaching strategies to improve performance, resilience and wellbeing" semnata de Doug Strycharczyk.Mai multe detalii privind Coaching Forum IT&C 2017 pot fi gasite pe pagina web si pe pagina de facebook a evenimentului.Sursa: Performance Group Articole similare Economie Subiecte relevante companii private economia europeana economie Q & A