Comunicat de Presa al ALB-ANPC-CPBR in urma evenimentului "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare" 15.03.2015 0 1905 "Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorului" - marcheaza drepturile si responsabilitatile consumatorului la nivel global, promovand definitia consumatorului ca fiind "cel mai larg grup economic care impacteaza si este impactat de orice si de toate deciziile publice si/sau private al carui glas nu este auzit" ( J.F. Kennedy 1962)In Romania, Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorului (ANPC) marcheaza aceasta zi, in colaborare cu societatea civila, cu scopul de a induce in constiinta consumatorului deopotriva drepturile dar si responsabilitatile sale.In conjunctura actuala economica si politica la nivel european se observa un interes deosebit in aprofundarea cadrului legislativ de reglementare a protectiei consumatorului, tendinta pe care Romania a urmat-o, atat prin reglementarile promovate de ANPC, dar si prin dimensiunea sociala asociativa.Anul acesta ANPC, in colaborare cu Asociatia Societatilor Financiare - ALB Romania si cu reprezentantii Consiliului Patronatelor Bancare din Romania (CPBR), isi propun sa creeze un eveniment de traditie - "Ziua consumatorului de servicii financiare" - ca o necesitate reala de recunoastere a rolului pe care bancile comerciale si IFN-urile membre ale Consiliului de Credit al ALB Romania il au , impreuna cu ANPC, in procesul de recunoastere atat a drepturilor, cat si a responsabilitatilor consumatorului de servicii financiare. Conex acestui principiu se doreste constientizarea valorii materiale si morale creata consumatorului de catre serviciile financiare, ca o componenta importanta a economiei in ansamblu.Cu ocazia primei editii a "Zilei consumatorului de servicii financiare" au fost dezbatute, in cadrul celor 4 paneluri tehnice proiectele actuale legislative cu impact direct asupra politicilor de protectie a consumatorului de servicii financiare ( proiectul legii insolventei persoanelor fizice, proiectul transpunerii Directivei 17/UE /2014) si au fost analizate aspecte ale Legii 93/2009 privind autorizarea si functionarea IFN-urilor din perspectiva necesitatii unei comunicari si informari corecte a consumatorului fata de gradul diferit de reglementare a IFN-urilor in functie de Registrul BNR in care sunt inscrise - Registrul General, Special si de Evidenta.De asemenea, reprezentantii ANPC au atras atentia asupra necesitatii extinderii cadrului de reglementare si asupra externalizarii creditelor neperformante, cu scopul de a proteja si responsabiliza toate partile angajate in gestionarea creditului neperformant.Au fost analizate, de asemenea, aspectele pe care Proiectul de lege initiat de ANPC privind contractele de credit pentru consumatori, garantate cu bunuri imobile (Directiva 17/UE/2014) le poate produce la nivel de sistem.In ceea ce priveste unele dintre problemele relevante aparute si dezbatute in ultima perioada in sfera activitatilor financiar-bancare, semnatarii comunicatului releva faptul ca au ajuns impreuna, la concluzia ca reglementarile din domeniul protectiei consumatorului ar trebui sa intruneasca un grad mai inalt de standardizare, care sa tina cont in permanenta de spiritul si de litera reglementarilor si directivelor europene.Semnatarii considera ca aplicarea modelului de autoreglementare in sensul respectarii principiilor de creditare responsabila prin Codul de Bune Practici asumat de membrii ALB este un pas inainte in constructia unui consens necesar protectiei drepturilor dar si asumarii responsabilitatilor consumatorului de servicii financiare in Romania.Sursa: Comunicat ALB-ANPC-CPBR Articole similare Credite Ipotecare Credite de Nevoi Personale Credite Auto Carduri Depozite la Termen Subiecte relevante persoane fizice ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) insolventa credite neperformante legislatie faliment personal contract de credit ALB (Asociatia Societatilor Financiare din Romania) Q & A