finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Conciliere sau arbitraj: pasii solutionarii alternative a litigiilor din domeniul bancar

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Conciliere sau arbitraj: pasii solutionarii alternative a litigiilor din domeniul bancar

15.05.2018
0 1515

CSALB administreaza infrastructura necesara solutionarii alternative prin 2 tipuri de proceduri: propunerea unei solutii (conciliere) si impunerea unei solutii (arbitrajul).

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), o entitate europeana non-profit, de interes public, le recomanda consumatorilor sa apeleze la solutionarea alternativa, prin intermediul concilierii sau al arbitrajului, pentru a-si rezolva neintelegerile cu bancile sau IFN-urile.
Serviciul este simplu, fiind necesari doar cativa pasi.

Pentru CONCILIERE:
  • Consumatorul trebuie sa completeze cererea pentru Conciliere care se gaseste pe site-ul
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    csalb
    .ro si sa trimita documentele care stau la baza disputei cu banca sau IFN-ul, impreuna cu incercarea scrisa de solutionare individuala cu banca/IFN-ul. CSALB analizeaza cererea si documentele pentru a verifica daca sunt conforme (daca exista toate datele de identificare ale consumatorului si ale bancii/IFN-ului, daca este specificat motivul pentru care apeleaza la solutionarea alternativa, daca vine din partea unei persoane fizice si nu a unei companii etc.)
  • Daca cererea este conforma, CSALB informeaza banca/IFN-ul, solicitandu-i acceptul pentru solutionarea divergentei in cadrul CSALB.
  • Daca banca/IFN-ul accepta concilierea, CSALB desemneaza aleatoriu un conciliator din Corpul Conciliatorilor (un grup de experti independenti cu care CSALB colaboreaza pentru solutionarea litigiilor).
  • Dupa confirmarea conciliatorului de catre parti, acesta analizeaza situatia pe baza documentelor puse la dispozitie de
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    consumatori
    si comercianti si poarta negocieri cu cele doua parti. Negocierile pot fi telefonice, pe email sau in intalniri cu partile la sediul CSALB.
  • Conciliatorul PROPUNE o solutie pentru litigiul in cauza. Solutia propusa de conciliator poate fi diferita de o sentinta obtinuta in instantele de judecata.
  • Partile pot accepta sau refuza solutia in termen de 15 zile de la primirea acesteia.
  • Solutia acceptata este obligatorie pentru ambele parti si devine executorie.
Concilierea sau solutia propusa este o procedura gratuita pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, din care partile se pot retrage oricand. Procedura este mai flexibila, marja de negociere dintre parti este mai mare, iar partile pot refuza solutia sau o pot renegocia daca exista deschidere.

Pentru ARBITRAJ:
  • Consumatorul trebuie sa completeze cererea pentru ARBITRAJ care se gaseste pe site-ul
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    csalb
    .ro si sa trimita documentele care stau la baza disputei cu banca sau IFN-ul, impreuna cu incercarea scrisa de solutionare individuala cu banca/IFN-ul. De asemenea, consumatorul desemneaza arbitrul din lista conciliatorilor (in procedura de arbitraj, conciliatorii au calitatea de arbitri).
  • CSALB analizeaza cererea si documentele pentru a verifica daca sunt conforme (daca exista toate datele de identificare ale consumatorului si ale bancii/IFN-ului, daca este specificat motivul pentru care apeleaza la solutionarea alternativa, daca vine din partea unei persoane fizice si nu a unei companii.)
  • Daca cererea este conforma, CSALB informeaza banca/IFN-ul si solicita acceptul pentru solutionarea divergentelor prin procedura arbitrajului.
  • Daca banca/IFN-ul este de acord, aceasta poate accepta arbitrul desemnat de consumator sau poate alege propriul arbitru. Daca exista doi arbitri, acestia vor alege un supraarbitru.
  • Arbitrii analizeaza situatia si poarta discutii cu partile.
  • Arbitrii IMPUN o solutie. Solutia impusa de arbitri poate fi diferita de o sentinta obtinuta in instantele de judecata.
  • Solutia pronuntata constituie titlu executoriu si este obligatorie pentru parti.
Arbitrajul sau solutia impusa este o procedura gratuita pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. In cazul arbitrajului, procedura se finalizeaza prin pronuntarea unei solutii care este obligatorie pentru ambele parti. Procedura este similara celei din instantele de judecata, insa termenele sunt mai scurte, astfel incat speta sa fie solutionata in maximum 90 de zile, si se pot fixa de comun acord. Partile nu se mai pot retrage din procedura dupa constituirea Tribunalului Arbitral.

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar isi propune sa rezolve in mod echilibrat, rapid si gratuit pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
neintelegerile dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, in afara instantelor de judecata. Doar consumatorii persoane fizice pot sesiza CSALB.

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#