finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. CONCLUZIILE CONFERINŢEI INTERNAŢIONALE ISF2021 - EDIŢIA A VII-A "CALITATEA ÎN SERVICIILE FINANCIARE.

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

CONCLUZIILE CONFERINŢEI INTERNAŢIONALE ISF2021 - EDIŢIA A VII-A "CALITATEA ÎN SERVICIILE FINANCIARE. CUM PUTEM AVEA CONSUMATORI MAI INFORMAȚI?": O POPULAȚIE EDUCATĂ FINANCIAR ADUCE BUNĂSTARE ECONOMIEI

19.11.2021
0 487

Digitalizarea pune presiune și mai mare pe nevoia de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
în rândul consumatorilor dar și în rândul brokerilor, în piața financiară nebancară. De asemenea, pandemia crește nevoia de asigurări facultative în România. Este nevoie ca persoanele fizice să învețe despre risc și să își schimbe viziunea asupra acestuia. Ce pași spre digitalizare și spre o mai bună informare și educare fac companiile și instituțiile s-a discutat, ieri, în cadrul Conferinţei Internaţionale ISF2021 - ediţia a VII-a "Calitatea în serviciile financiare. Cum putem avea
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
mai informați?", organizată de Institutul de Studii Financiare în parteneriat cu Digi24.

Autoritatea de Supraveghere Financiară, prin Institutul de Studii Financiare ajunge, prin cursurile și proiectele de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
la mii de elevi și studenți și la sute de profesori.

"Dezideratul comun al ASF și ISF este acela de a transmite consumatorului cum să își aleagă cât mai eficient produsele financiare, cum să investească cât mai bine în piața financiară. Acesta este și motivul pentru care, în ultimul an, ISF a dat startul mai multor colaborări la nivelul universităților de prestigiu din țară, iar demersul, care a fost un real succes, a strâns peste 1.500 de studenți participanți la cursuri. Tot în această perioadă, ISF a încheiat și mai multe parteneriate cu inspectoratele școlare, în urma cărora cadrele didactice din învățământul preuniversitar au fost instruite cu noțiuni de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
.

În ceea ce privește proiectele Autorității, digitalizarea este una dintre preocupările pentru perioada imediat următoare. Intenționăm ca, în cel mai scurt timp, să introducem tehnologia de tip blockchain în programele informatice pe care le vom implementa pe viitor, pentru a evita orice risc pe zona financiară și pentru a proteja, cât mai eficient, piețele financiare pe care le supraveghem.

De asemenea, ASF a aprobat săptămâna aceasta și o serie de recomandări către entitățile supravegheate cu privire la riscurile actuale privind mediul. Tot în acest sens, ASF va trebui să instruiască toate companiile supravegheate pentru ca investițiile pe care le vor face în perioada următoare să fie aliniate cerințelor dar și restricțiilor de mediu aferente legislației care se va aplica. Autoritatea a decis crearea unei secțiuni distincte, în cadrul site-ului ASF, care să pună la dispoziția entităților din piața financiară non-bancară toate noutățile și recomandările în concordanță cu politicile de mediu”, a declarat Nicu Marcu, președintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Nivelul de dezvoltare al unei economii este direct legat de cât de educată financiar este populația. Astfel, concurența reală dar și calitatea produselor financiare crește atunci când un client alege în funcție de calitate și poate distinge nevoia reală între produsele de pe piață.

"Un consumator mai bine informat și educat financiar va ști ce produs i se potrivește mai bine sau va ști să investească în piața de capital.

De asemenea, vânzătorul de la care cumpără produsul, trebuie să fie foarte bine pregătit. ISF, a certificat, în 2020, peste 20 de mii de persoane în piața asigurărilor. Avem foarte multe programe facultative atât pentru liceeni cât și pentru studenți, angajați ai companiilor din România, sau profesori de gimnaziu. Trebuie să știm la ce nivel suntem când vorbim despre instrumentele financiare și accesul la ele. Pentru a cunoaște acest nivel, analizăm și calculăm bianual indicatorul de incluziune financiară. Cu cât cu diversitatea instrumentelor este mai mare, și digitalizarea mai prezentă, cu atât indicatorul este mai mare. Ultima analiză arată ca indicatorul de incluziune financiară în România a ajuns la 0,13 procente, este unul scăzut, suntem în a doua parte a clasamentului în UE. Pe piața de capital e de 0.18%, iar pe pensii private, incluziunea financiară este la nivelul de 0.19%. Piața asigurărilor este codașă, în schimb. Astfel, eforturile noastre se îndreaptă spre această piață, pentru a ridica gradul de incluziune financiară", a explicat Valentin Ionescu, președintele ISF.

Asumarea documentată a deciziilor financiare trebuie să ajungă ceva obișnuit în societatea noastră, este de părere Marian Siminică, directorul executiv al ISF.

"Dacă investești o sumă de bani în acțiuni, aceasta are un potențial ridicat de
Motiveaza-ti economiile! Depozit in lei pe 3 sau 6 luni cu dobanda 7,5% | Zero comisione | TBI Bank | Aplica acum!
câștig
, dar câștigul nu este garantat. Opțiunea pentru o anumită alternativă investițională este personală, însă trebuie să fie bine documentată, bazată pe informații. Nu cred că se pune problema de lipsă a informației, la acest moment există o avalanșă de informații. Pentru a filtra informația, pentru a o înțelege și a o prelucra e nevoie de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
. Studiile relevă o legătură directă între nivelul de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
și bunăstarea unui popor. La nivelul ISF, derulăm numeroase proiecte de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
- proiectul SmartFin fiind cel mai mare dintre ele. Este un proiect prin care specialiști din piețele financiare nebancare țin prelegeri în fața studenților pe teme ce privesc modul de funcționare a acestor piețe, prezentarea caracteristicilor diferitelor produse și servicii financiare, oportunități de carieră etc. Pe baza feed-back-ului primit de la studenți avem în pregătire un nou proiect, Academia de Asigurări, în parteneriat cu UNSAR, pe care dorim să îl lansăm la începutul anului viitor, în cadrul căruia care vom selecta o grupă de 25 de studenți. Proiectul are două componente- training și competiție de proiecte. Investiția în proiecte de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
e o investiție în viitor.", a explicat Marian Siminică, directorul executiv al ISF.

Finanțarea și apetitul de risc sunt privite limitat și trebuie extinse, explică Horia Braun Erdei, directorul general al Erste Asset Management.

"Când vorbim de finanțarea companiilor nu stăm foarte bine, procentul de capital de risc utilizat în finanțarea companiei e mult sub media din UE. Companiile din România au nevoie de finanțare antreprenorială, iar populația din România economisește destul de puțin.

Concentrându-ne pe zona aceasta de risc, e foarte important să înțelegem că în societatea românească a discuta despre risc e tabu, creează anxietăți și reminiscente din perioada comunismului. Trebuie să avem o cultură generală mai vastă în ceea ce privește riscul.

Educația financiară are un rol important. Pe lângă aceste acțiuni care trebuie să fie permanente, trebuie să începem să punem mai multe cărămizi pentru dezvoltarea pieței de capital, să vorbim mai mult despre asumarea riscului financiar, să le înțeleagă. Aici e foarte importantă și educația prin acțiune. Nu trebuie să economisim deloc timp în a explica oamenilor la ce riscuri se expun când vor să investească. Cred că e nevoie să vorbim mai mult de relația dintre risc și randament potențial. Noi, ca furnizor de servicii trebuie să oferim transparentă maximă", a explicat Horia Braun Erdei, directorul general al Erste Asset Management.

Consumatorul trebuie să fie în centrul strategiei de digitalizare a companiilor de asigurări, este de părere Gerke Witteveen, CFO NN Asigurări de Viață.

"Tot mai multe decizii și păreri sunt formate din mediul digital. Utilizarea telefoanele mobile și folosirea tehnologiei digitale sunt în continuă creștere. Industria asigurărilor în România trebuie să crească, să se dezvolte. Digitalizarea trebuie să ajute la creșterea accesului populației la astfel de servicii. Nu trebuie, în schimb, să aduci tehnologie de dragul tehnologiei. Trebuie să te gândești la consumator, care trebuie să definească întreg procesul. Tehnologia schimbă cum facem lucrurile, dar nu trebuie să uităm că cel care definește procesul de digitalizare este consumatorul și nevoile acestuia.

Populația pe glob crește foarte încet iar în România este în scădere. Statisticile arată un avans fulminant al folosirii telefonului- la nivel global 5,2 miliarde de persoane din puțin peste 7 miliarde au telefon mobil. În România, o persoană are și două telefoane mobile. Totodată, mai mult de jumătate din populație are conectare la Internet. Când ne uităm la nivel global, timpul pe care oamenii îl petrec pe telefon este cu peste 78% mai mare față de timpul petrecut la televizor.

Cred că trebuie să ținem
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
cont
de asta și să dezvoltăm strategia de digitalizare în această direcție", a explicat Gerke Witteveen, CFO NN Asigurări de Viață.

Pregătirea profesională a vânzătorilor de asigurări este esențială pentru creșterea gradului de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
educație financiară
, este de părere Adrian Marin, președintele UNSAR.

"Creșterea nivelului de pregătire profesională a vânzătorilor de asigurări e foarte importantă, Iar rolul ISF în acest sens este primordial. Chiar dacă impactul retragerii autorizării de funcționare a companiei City Insurance a fost mare, am certitudinea că piața se va regla.

Știm că zona RCA e încărcată de emoție din punct de vedere emoțional, dar indicatorii oficiali arată că rata daunei e de 100%, la care se adaugă și alte taxe și cheltuieli. În total, ajungem la o rată tehnică de peste 140%. Ne referim la toate tipurile de asigurări. În acest cadru, alături de ASF și ISF, ne intensificăm eforturile de informare. În cadrul UNSAR, ne dorim să creștem nivelul de înțelegere a rolului și utilitatea RCA. Ceea ce înseamnă evoluțiile tarifare sunt în apanajul fiecărei companii. Apelăm în premieră la o serie de animații care vor fi promovate în cât mai multe medii, pentru a informa consumatorul", a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

Sursa: ISF
Articole similare
Financiar

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#