Contractele de credit BCR, rescrise pe intelesul tuturor de Simona Tache, Vlad Petreanu si Ioan T. Morar 21.09.2017 0 1675 BCR relanseaza sub o noua forma contractele folosite cel mai des in relatia cu persoanele fizice: creditul de consum, cardul de credit si creditul imobiliarContractele au fost rescrise de trei dintre cei mai cunoscuti autori, scriitori si jurnalisti din Romania: Simona Tache, Vlad Petreanu si Ioan T. MorarDocumentele nu vor avea valoare legala, dar vor fi oferite clientilor, impreuna cu contractele de sine statatoare, pentru a le citi si intelege mai usorBanca Comerciala Romana (BCR) lanseaza azi, in premiera in Romania, o varianta inedita a contractelor destinate persoanelor fizice care vor sa obtina un credit de consum, un card de credit si un credit imobiliar ipotecar. Fiecare din textele semnate de celebrii Simona Tache (creditul de consum), Vlad Petreanu (creditul imobiliar) si Ioan T. Morar (cardul de credit) are formatul unei brosuri. Acestea se vor afla pe birourile tuturor consilierilor de credite BCR din toate cele peste 500 de sucursale din tara, timp de un an de zile, dar si pe site-ul BCR. Contractele au fost translatate in alti termeni decat cei strict bancari si legali, pentru a facilita intelegerea si parcurgerea acestor documente, considerate adesea mult prea stufoase. Cu ajutorul titlurilor sugestive si al formularilor colocviale, autorii rezuma cele mai importante informatii pentru persoanele interesate de aceste contracte de credit. "Stiu ca traiesti intr-o lume nebuna si vitezomana si ca tocmai ai primit in mana un draft de contract. Ai da orice sa iti spuna cineva cat mai pe scurt ce scrie in el. Ei bine, exact asta as fi simtit si eu, daca eram in locul tau, si de-asta sunt aici. Am acceptat provocarea de a-ti rezuma in cuvinte simple si cat mai pe scurt ceea ce, in contractul detaliat, e exprimat in limbaj juridic si in cele mai microscopice detalii", a afirmat scriitoarea, jurnalista si bloggerita Simona Tache."Am raspuns invitatiei BCR, desi nu sunt bancher, nu am studii de specialitate, nu am lucrat nici macar o zi intr-o banca. Deci, in ce calitate sunt eu aici? In calitatea mea de vechi client al BCR, de peste 20 de ani, neintrerupt si de om atent cu banii lui, care cauta cele mai bune variante de imprumut si de depozitare a agoniselii sale. Pentru ca, zice folclorul, e mai bine sa deschizi ochii decat sa deschizi punga. In cele ce urmeaza, va invit sa deschidem ochii impreuna", noteaza romancierul si jurnalistul Ioan T. Morar."Stiu ca vrei sa-ti traduca cineva din legaleza in care este scris contractul stufos pe care ti-l propune BCR. Sa-ti spuna, pe romaneste, ce e bine sa faci si ce nu, ce trebuie sa stii si ce sa alegi. Ei bine, citeste mai departe, raspunsurile pe care le cauti sunt aici", promite moderatorul radio, jurnalistul si bloggerul Vlad Petreanu. "Educatia financiara reprezinta o prioritate pentru BCR, alaturi de dialogul deschis cu clientii, transparenta si trecerea experientei bancare intr-o alta dimensiune, mult mai prietenoasa. Este motivul pentru care am demarat aceasta initiativa, prima din Romania in acest sens, o initiativa care vine in sprijinul tuturor celor care doresc sa obtina un credit. Le multumesc Simonei Tache, lui Vlad Petreanu si lui Ioan T Morar, care au reusit, prin talentul lor, sa transpuna in cuvinte simple, amuzante si umane aceste contracte de credit de care, in general, clientii se tem", a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Executiv Retail si Private Banking.Initiativa Bancii Comerciale Romane continua demersurile de educatie financiara intreprinse de cel mai important grup financiar din Romania din dorinta de a oferi informatii intr-un format cat mai transparent si prietenos pentru clientii si partenerii sai. Aceste demersuri au inclus infiintarea Centrului de Dialog Financiar, centru in care clientii afla cum sa-si evalueze corect capacitatile financiare si cum sa-si seteze in mod realist obiectivele financiare, fie ca e vorba de economii, de educatia copiilor, de vacante sau achizitii de proprietati. De asemenea, la finele anului trecut, banca a lansat programul Scoala de bani, in cadrul caruia peste 1.000 de angajati ai BCR au devenit pana in prezent profesori de educatie financiara si au facut workshopuri de educatie financiara cu 12.000 de romani. Mai mult, BCR a fost prima banca din Romania care a decis sa ofere, in mod proactiv, solutii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de catre clientii sai. Aproape 200.000 de clienti ai BCR au beneficiat, incepand cu 2009, de refinantari, restructurari sau ajustari de costuri, aceasta fiind si una dintre solutiile gasite de banca pentru optimizarea bugetului personal. In ultimii sapte ani, credite in volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat intr-un proces de reducere de costuri.Sursa: BCR Articole similare Educatie Subiecte relevante clienti transparenta educatie financiar-bancara banci Q & A