COVID-19 NU ANULEAZA CRACIUNUL ROMANILOR 02.12.2020 0 490 COVID-19 NU ANULEAZA CRACIUNUL ROMANILOR! CUM ARATA SARBATORILE DE IARNA IN VREME DE PANDEMIE IN ROMANIA SI ALTE 11 TARI INTERNATIONALE PARTICIPANTE IN BAROMETRUL DE CRACIUN REALIZAT DE GRUPUL FINLANDEZ FERRATUM. O privire globala asupra comportametului consumatorilor si a planurilor lor pentru sarbatorile de Craciun continue sa arate incertitudinile declansate de criza Covid-19. Cea de-a 13-a editie a sondajului international Ferratum priving comportamentul consumatorilor, arata o schimbare a valorilor dar si o reducere si amanare a cheltuielilor majore in perioada Sarbatorilor de Iarna.Barometrul de Craciun 2020 al grupului Ferratum analizeaza atent Sarbatorile de Craciun ce se apropie, in timpul crizei declansate de pandemia COVID-19. Aproape 20.000 de gospodarii din 12 tari de pe tot cuprinsul Globului au participat la sondajul bi-anual ce a analizat dinamica cheltuielilor consumatorilor in preajma Sarbatorilor de Craciun. Datele includ modul in care pandemia mondiala cauzata de COVID-19 le-a afectat atat viata, cat si comportamentul cheltuielilor, cum arata planurile pentru Craciunul lui 2020 si care sunt diferentele fata de aceeasi perioada din 2019. Romanii nu renunta la Sarbatorile de CraciunRomania s-a aflat mereu in topul tarilor ce iubesc Craciunul si nici anul acesta nu ne dam batuti. Chiar daca situatia la nivel Mondial s-a schimbat din cauza pandemiei Covid-19, Romania se afla pe locul 2 in top, romanii planificand sa aloce 24% din venitul lunar cheltuielilor cu Sarbatorile de iarna. Dintre cei aproape 4000 de romani ce au participat la studiul de piata Ferratum Grup, doar 15% se afla printre cei ce au avut parte de o scadere salariala in aceasta perioada, 73% declarand ca sunt in continuare angajati si venitul lor lunar nu a avut de suferit.Cheltuielile pentru Sarbatori vor scadea anul acesta – se pune accent pe resursele alimentareBarometrul de Craciun 2020 al grupului Ferratum arata ca respondentii din cele 12 tari participante la sondaj, isi stabilesc bugete ceva mai mici pentru Sarbatorile din acest an, peste jumatate dintre ei recunoscand ca vor cheltui mai putin comparativ cu Craciunul trecut. Sunt mult mai precauti in cheltuirea resurselor pe perioada crizei, mai ales in contextul in care 10% dintre acestia si-au pierdut locul de munca iar 17% au suferit reduceri salariale. Daca la Barometrul de Vara 28% dintre respondenti alocau un maxim de 200Eur pentru cheltuielile cu vacanta de vara, acum procentul a ajuns la 57% dupa inca o jumatate de an de pandemie. Doar 19% dintre cei intervievati au raspuns ca vor ajunge sa cheltuie intre 200 si 400 de euro in urmatoarele cateva luni. Nu reprezinta o surpriza faptul ca principalele cheltuieli din acest an au fost produselor alimentare, iar 21% dintre cei intervievati au raspuns ca acelasi lucru va fi valabil si pentru lunile ce urmeaza. Pe locul urmator se situeaza achizitionarea de bunuri de uz casnic (10%), a hainelor pentru iarna (10%), a jucariilor (9%), a dulciurilor si a delicateselor (9%), deoarece sezonul cadourilor bate la usa. LUCRURILE MICI, DAR CARE CONTEAZA. COVID-19 NU A ANULAT CRACIUNUL, DAR NE-A ADUS MAI APROAPE70% dintre respondenti au fost de parere ca desi pandemia a redus calatoriile, precum si cumpararea de produse scumpe, cel mai mare cadou va fi petrecerea Sarbatorilor alaturi de cei dragi, precum si celebrarea Nasterii Domnului (19%). Barometrul Ferratum arata ca pandemia a zdruncinat serios modul in care respondentii se gandeau sa petreaca Sarbatorile, anulandu-se calatoriile, dar tinandu-i acasa, alaturi de cei dragi. Cei intrebati au raspuns ca au inceput sa-si gestioneze mai bine resursele, sa-si descopere noi hobby-uri si sa invete sa lucreze de la distanta.“Ne bucuram ca vin sarbatorile – asta reiese din acest sondaj de piata unde 68% dintre respondentii romani au spus ca cel mai important pentru ei este sa petreaca sarbatorile alaturi de cei dragi si 25% sa se bucure de spiritul Craciunului si atmosfera de sarbatori. “ Roxana Dobrica – Director de Marketing, Ferratum Romania.CEEA CE CONTEAZA... SANATATEA ESTE PRINCIPALA DORINTA PENTRU NOUL ANCand au fost intrebati despre ceea ce-si doresc de la noul an, 22% dintre respondenti au spus ”Sanatate”, precum si prevenirea reducerii raspandirii COVID-19 ca principala dorinta. A urmat petrecerea timpului alaturi de cei dragi (16%), aprecierea lucrurilor marunte (11%) si mai multa miscare (10%). La celalalt capat al graficului, cu un interes scazut, s-au aflat cumpararea unei case sau a unei masini, lucruri considerate mai putin importante in acest an. Cum se cheltuieste de CraciunDin cele 12 tari care au luat parte la Barometrul de Craciun Ferratum 2020, cetatenii cei mai cheltuitori sunt cei din Bulgaria, unde respondentii au declarat ca 25% din venitul lor lunar se va duce pe Sarabatorile de Craciun, urmati de cei din Romania (24%), Croatia si Australia (23%). La celalalt capat al graficului gasim Finalnda (cu doar 12% din venitul lunar cheltuit pentru Sarbatori) si Olanda, cu 11%.Plati contactless pe timpul pandemiei! Platile in numerar nu mai sunt la moda!Pandemia COVID-19 ne-a schimbat fundamental comportamentul in 2020. Am trecut la munca de acasa, la cumparaturile online si la platile cu cardul. Chiar daca plata in numerar scazuse in ultimii ani, pandemia a accelerat... drumul catre platile fara bani palpabili. Atunci cand comanda online, 54% dintre cei intrebati au spus ca prefera platile cu cardul, 26% pe cele in numerar, iar 20% opteaza pentru transferul bancar. Cand vine vorba despre lumea digitala si de platile cu cardul, norvegienii sunt in frunte, 93% platind in acest fel, urmati de danezi (80%) si de suedezi (79%). La celalalt capat al diagramei se gasesc bulgarii, unde 71% dintre ei aleg, inca, platile in numerar, in detrimentul cardurile online. Chiar daca pandemia COVID-19 a accelerat trecerea catre o lume digitala, consumatorii prefera inca sa cumpere din magazinIn ciuda faptului ca pe timpul pandemiei o mare parte dintre cumparaturi s-a facut online, Baromterul de Craciun Ferratum Grup arata ca respondentii prefera sa vada, sa atinga, sa ”simta” si sa probeze produsele, in detrimentul cumparaturilor online. Asa cum se stie, mersul la cumparaturi reprezinta o adevarata terapie, iar prezenta fizica in magazine creste nivelul de serotonina, un compus chimic prezent in organismul uman, cu rol important in biochimismul functional al creierului. Astfel nu ne surprinde faptul ca, la fel ca si la Barometrul de Vara si de aceasta data 68% dintre respondenti spun ca prefera cumparaturile fizice.Topul cheltuielilor de Craciun 2020Fara nicio exceptie, respondentii din cele 12 tari au declarat ca cea mai mare parte dintre bani va merge pentru achizitionarea de produse alimentare in urmatoarele luni. Urmeaza, apoi, articolele de uz casnic, hainele de iarna si cumparaturile pentru cei mici.Cadourile de Craciun sunt, de asemenea, importante, iar respondentii aloca bani pentru cumpararea jucariilor, a dulciurilor si a tot felul de cadouri pentru cei dragi.“Probabil din cauza pandemiei globale si a faptului ca anul acesta majoritatea cumparaturilor s-au facut online pastrand distantarea sociala, romanilor le este dor de shoppingul in magazine, 70% alegand cumparaturile in magazin si doar 30% dorind sa isi faca cumparaturile online. Iar in topul cumparaturilor de sarbatori ale romanilor, primele pozitii sunt ocupate de produsele alimentate (28%), bunuri pentru casa (15%), dulciuri si produse specifice sarbatorilor de Craciun (12%) dar si imbracaminte (10%) si jucarii (8%).” Roxana Dobrica – Director de Marketing Ferratum Romania. Cum s-a desfasurat Barometru ”Ferratum” de Craciun 2020?• Barometrul a fost realizat de catre Ferratum Grup pe baza unui chestionar web standardizat, cu clienti activi din 12 tari. Veniturile au fost exprimate in euro, iar consumul relativ de Craciun a fost calculat in raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare tara.• Aproape 20.000 de gospodarii au participat la acest sondaj. Respondentii au avut varste intre 18 si peste 61 de ani. 59% dintre cei care au participat au fost femei. Venitul mediu al gospodariilor participante a fost cuprins intre 1087 si 4367 de euro. Dimensiunea medie a unei gospodarii respondente a fost de 2,7 persoane.• Pe langa factorii demografici, respondentii au fost chestionati despre ceea ce-si doresc in 2021, despre cum pandemia COVID-19 le-a schimbat viata si comportamentul de cumparator, care sunt planurile pentru Sarbatorile de Craciun de anul acesta, daca le este teama despre situatia financiara precum si alte teme. • Pentru rezultatele complete si grafice vizitati http://www.ferratumbarometer.com/ro/ .Sursa: Ferratum Articole similare Economie Q & A