In prima jumatate a anului curent, Credit Europe Bank Romania si-a consolidat pozitia, activele bancare totale urcand la 4,1 miliarde de lei, in timp ce portofoliul de
credite a crescut la 2,1 miliarde de lei. In perioada ianuarie-iunie 2020 banca a inregistrat venituri totale de 124 de milioane lei si un profit net de 13 milioane lei. In privinta anului 2019, acesta a fost un an de succes pentru Credit Europe Bank Romania, care a inregistrat un profit net de 57 de milioane lei, in crestere cu 7,5% fata de anul anterior. Cresterea profitabilitatii este rezultatul majorarii constante a utilizarii cardurilor de
credit de catre clientii bancii si al volumului constant de
credite pe segmentul corporate. Depozitele totale atrase de banca in 2019 au atins 2,6 miliarde de lei, cifra de afaceri a cardurilor de
credit a crescut cu 11% fata de 2018, iar activele bancare totale si portofoliul de
credite au ramas constante la 4, respectiv 2 miliarde de lei, in timp ce veniturile totale au crescut cu 6,7% comparativ cu anul anterior.
„Performanta financiara consolidata a bancii reflecta obiectivele noastre strategice. Desi ne asteptam la o scadere a profitului in primul semestru din 2020, avand in vedere mediul economic determinat de pandemia de Covid-19, am reusit sa incheiem prima jumatate a anului cu 13 milioane lei profit net multumita managementului atent al creditelor si solutiilor digitale oferite clientilor nostri. Investitiile noastre constante in digitalizare din ultimii ani s-au dovedit benefice pentru clientii nostri in timpul pandemiei, tinand
cont de faptul ca intregul nostru portofoliu de
carduri era deja contactless, portofoliul nostru de
carduri de
credit ofera gadget-uri contactless – precum stickere si bratari – si clientii nostri care utilizeaza dispozitive Apple beneficiaza de serviciul convenabil Apple Pay din 2019. Clientii nostri au reusit sa faca trecerea mai rapid la platile online si contactless, banca inregistrand o crestere pe aceste segmente, iar lansarea aplicatiei pentru smartphone AVANTAJ2go a ajutat la scaderea semnificativa a numarului de vizite ale clientilor la sucursale sau la bancomate in contextul actual. Vom continua sa investim in noi tehnologii si in componenta digitala ca parte a strategiei si responsabilitatii noastre fata de clientii nostri”, a declarat Yakup Çil, CEO Credit Europe Bank Romania.
Banca a demonstrat o performanta financiara solida, acordand o importanta majora realizarii acestor rezultate intr-o maniera sustenabila atat pe segmentul corporate, cat si pe cel de retail.
Credit Europe Bank Romania a luat masuri rapide in primele sase luni ale anului curent pentru adaptarea la mediul pandemiei fata de clientii sai, inclusiv promovarea tranzactiilor contactless si online, posibilitatea amanarii la cerere a ratelor de catre clientii individuali cu
credite ipotecare afectati de pandemie inainte de Ordonanta de urgenta 37/2020 si suspendarea initierii de noi proceduri de executare silita pentru clientii persoane fizice la inceputul pandemiei. De asemenea, banca si-a adaptat prompt activitatea in raport cu angajatii, prin implementarea si actualizarea constanta a masurilor de siguranta si operationale pentru a oferi un mediu sigur angajatilor, clientilor si comunitatilor in care traim.
Sursa: Credit Europe Bank