finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Crestere de peste 80% a impacarilor dintre banci si consumatori in cadrul CSALB

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Crestere de peste 80% a impacarilor dintre banci si consumatori in cadrul CSALB

21.07.2021
0 943

Negocierile dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
derulate in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) au decurs anul acesta mult mai rapid, iar numarul dosarelor finalizate cu impacarea partilor a crescut cu peste 80% fata de prima jumatate a anului 2020. Rezultatul negocierilor pastreaza acelasi trend crescator. La jumatatea anului, beneficiile rezultate din negocieri sunt de peste 800 de mii de euro, cea mai mare suma semestriala de la infiintarea Centrului. Practic, 95% dintre negocierile purtate in acest an s-au incheiat prin acceptarea de catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
a solutiilor propuse de conciliatori.

"Anul acesta observam o disponibilitate mai mare a consumatorilor si bancilor de a negocia si de a face unele compromisuri pentru pastrarea relatiilor contractuale, evitarea proceselor in instanta si pentru beneficiilor obtinute de ambele parti, pana la urma. Printre vestile bune este si aceea ca, incepand cu luna iunie, s-au reluat negocierile purtate la sediul CSALB, la care participa
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, reprezentanti ai bancilor si conciliatori. Revenind la cifre, putem vedea o diferenta importanta fata de anul 2020. Daca in primele sase luni ale anul trecut existau 116 negocieri incheiate cu impacarea partilor, anul acesta sunt 211 cazuri in care partile s-au impacat in primul semestru. Cu alte cuvinte, 92% din dosarele de negociere formate anul acesta sunt deja solutionate, fata de doar 50% in aceeasi perioada a anului trecut, lucru care arata ca mecanismele de solutionare alternativa ale bancilor s-au perfectionat, iar disponibilitatea partilor de a ajunge la o intelegere este mai mare. La nivelul cererilor, situatia este asemanatoare cu cea de anul trecut, insa aici ar fi nevoie de cateva recomandari pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. Ei trebuie sa stie ca o cerere de negociere care este trimisa fara detalii minimale despre situatia creditului, a familiei sau imprumutatului, are sanse mici sa fie acceptata de banca. In schimb, o cerere detaliata, insotita si de copii ale documentelor justificative pentru situatia invocata, poate impulsiona calitatea actului de negociere si disponibilitatea bancilor de a veni cu solutii pentru rezolvarea problemelor semnalate de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. In plus, acest lucru l-ar ajuta si pe conciliator, cel care conduce negocierile, sa propuna o solutie mai buna, la finalul concilierii", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

RECOMANDARI PENTRU REDACTAREA CERERILOR DE CATRE CONSUMATORI

- Cererile adresate CSALB sa fie completate cu suficient de multe informatii pentru a putea fi analizate de comercianti;
- Consumatorii sa transmita in timp scurt informatiile sau documentele solicitate de comerciant sau conciliator, in vederea solutionarii cererilor sau negocierilor inregistrate la CSALB;
- Sunt esentiale completarea cu atentie a datelor de contact (CNP, e-mail, numar de telefon) si verificarea corespondentei electronice pentru demararea sau continuarea procedurii de conciliere;
- Deoarece mai multi
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au solicitat eliminarea clauzelor abuzive din contractele de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
, le reamintim ca in cadrul CSALB se pot renegocia clauzele contractuale, insa in cadrul concilierii nu se poate stabili ca anumite clauze contractuale sunt abuzive sau nu (doar instantele de judecata pot face acest lucru);
- Consumatorii trebuie sa detalieze in cerere situatia in care se afla:
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
medicale, situatie familiala cu
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
, scaderea veniturilor sau cresterea cheltuielilor. Apoi, sa depuna documente care sa sustina ceea ce au prezentat;
- Nu este nevoie de studii juridice, de invocarea unor legi sau de o analiza a clauzelor contractuale pentru a depune o cerere. Situatia personala trebuie descrisa sintetic, detaliat, in cuvinte simple;
- Cererile trebuie sa fie adresate unui singur comerciat. Sunt
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
care au trecut mai multi comercianti in aceeasi cerere, iar o cerere nu poate avea mai multi destinatari. In schimb, un consumator poate trimite mai multe cereri catre unul sau mai multi comercianti;
- Consumatorii pot completa cererea accesand site-ul www.
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
csalb
.ro;
- Consumatorii pot obtine informatii despre cererile sau dosarele in care se afla, transmitand un e-mail catre office@csalb.ro.

REZULTATUL NEGOCIERILOR CONSUMATORI-BANCI/IFN-URI
 
Numarul de cereri inregistrate in S1 2021 se mentine la un nivel aproximativ egal cu perioada S1 2020. Afluxul de cereri este determinat, in continuare, de criza sanitara. Multi
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au intrat in somaj sau activitatea lor a fost suspendata, ceea ce i-a determinat sa solicite fie aplicarea moratoriilor legale (in prima perioada a anului), fie identificarea unei solutii de reechilibrare a obligatiilor contractuale. Din totalul cererilor primite pana la finalul S1 2021, 781 adresau diverse spete in relatia cu banca, in vreme ce 448 vizau diferite aspecte ale relatiei consumatorilor cu IFN-urile.

Ponderea cererilor adresate IFN-urilor este din ce in ce mai mare. Daca in S1 din 2020 era de 22% din total, in S1 din 2021 ponderea este de 36%. Din pacate, doar 3 cereri adresate IFN-urilor au fost acceptate spre negociere in S1 din 2021, fata de 11 in aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, numarul de cereri adresate bancilor a scazut in perioada primului semestru al acestui an: de la putin peste 1.000 de cereri/S1 2020, la doar 781 cereri/S1 2021 (scadere de aproximativ 25%).

Totodata, pana la finalul S1 2021 103 cereri au fost solutionate amiabil de catre comercianti, dupa sesizarea CSALB (comerciantii au negociat direct cu consumatorii), respectiv 81 de cereri solutionate amiabil in relatia cu bancile si 22 cereri solutionate amiabil de catre IFN-uri.

Evolutia ultimilor ani indica o scadere semnificativa a numarului de cereri refuzate de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, dintre cele inregistrate de CSALB: de la 80% in 2016, la 45% in 2018 si 28% in 2020. In primele sase luni ale anului 2021, procentul cererilor clasate nejustificat de catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
a scazut la 18% din totalul cererilor trimise, iar recomandarea CSALB catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si IFN-uri este ca procentul de clasare sa se mentina sub 20% pana la finele anului. Este un obiectiv realizabil, cu atat mai mult cu cat sunt deja
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
mari in cazul carora rata de respingere a cererilor, fara un motiv intemeiat, este de sub 10% ori chiar sub 5%.

Sursa: CSALB
Articole similare
Financiar
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#