Creterea numarului de clienti ING Romania confirma strategia bancii pentru o societate digitala 11.08.2017 0 1516 Pariul ING Romania pe o strategie digitala puternica si scorul NPS (Net Promoter Score), ce plaseaza ING ca cea mai recomandata banca din Romania, au adus 117.000 noi clienti activi in portofoliul bancii in ultimul an. Tendintele catre o societate care renunta la cash sunt confirmate de viteza cu care clientii ING preiau solutiile rapide de plata, de la cele contactless la e-commerce.Cota de piata pentru creditare a crescut de la 7,1% in primul semestru din 2016, la 8,6% in aceeasi perioada a anului 2017, iar depozitele de la 7,3% la 7,9%.Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei la finalul primei jumatati a anului 2017, sustinut de o crestere comerciala puternica, de eficientizarea operatiunilor si de o politica de risc sanatoasa si consecventa. Schimbarile tehnologice majore, comportamentul clientilor precum si studiile recente de piata arata o societate care se indreapta tot mai mult catre o economie digitala si care va renunta tot mai mult la cash. Directia strategica a ING Romania este de a accelera transformarea digitala a serviciilor bancare, oferind astfel o experienta diferentiata clientilor sai, iar rezultatele incep sa se vada in viteza cu care acestia adopta noile functionalitati. Interfata ING Home’Bank a fost actualizata pentru a oferi aceeasi experienta de pe orice terminal ar fi accesat si pentru a simplifica operatiunile bancare. Cei peste 677.000 de clienti care au folosit aplicatia in ultimele sase luni au accesat contul de 29 milioane de ori, in 61% dintre cazuri de pe telefonul mobil. In primul semestru din 2017, clientii au folosit aplicatia pentru 10,4 milioane de tranzactii, cifra in crestere cu 26% fata de S1 2016. Totodata, functia din Home’Bank care ofera reduceri clientilor, ING Bazar, a fost folosita de 29% mai multi clienti. In ultimul an, cele 53.000 de persoane care au accesat reducerile ING Bazar au primit inapoi o suma totala de 4,6 milioane lei. Astazi, ING emite numai carduri contactless, care genereaza 20% din totalul tranzactiilor realizate la POS-uri si 27% din tranzactiile e-commerce, conform rapoartelor de la finalul lunii iunie. Cum ING detine o cota de piata pe segmentul de carduri emise de 9,2%, clientii bancii sunt de doua ori mai activi in comparatie cu ceilalti posesori de carduri din Romania. ING adopta si offline principiile serviciilor disponibile oriunde si oricand prin oferta ING Card Complet, lansata in acest an in aprilie, ce a adus o crestere cu 21% a numarului de clienti care isi incaseaza salariul la ING fata de aceeasi perioada a anului 2016. Clientii care isi incaseaza salariul la ING si fac minim o plata electronica lunar cu cardul sau prin Home’Bank, au zero comisioane la retragerile de la ATM, indiferent de banca de care apartine ATM-ul, din tara sau strainatate, precum si la plati sau incasari, zero comisioane de intretinere sau administrare a cardului si niciun cost pentru internet banking. "Clientii nostri sunt cetateni ai unei societati digitale, folosesc internet banking-ul si solutiile e-commerce si adopta imediat noi produse digitale. O economie digitala este construita pe astfel de principii si ne dorim sa venim in intampinarea nevoilor clientilor nostri si sa ramanem cea mai buna banca posibila pentru ei. Am investit in Home’Bank, platforma noastra de internet banking pentru a face mai multe functionalitati disponibile online si multe sunt inca in pregatire.”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Romania.Impactul strategiei digitale asupra cotei de piataOrientarea strategica a ultimilor ani a dus la o crestere constanta si sustenabila a bazei de clienti, adaugand 117.000 noi clienti activi comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (crestere de 12%) si un numar total de clienti activi de 1.054.000. Cota de piata a atins 8,6% pentru imprumuturi si 7,9% pentru depozite, o crestere echilibrata si organica a portofoliului de clienti, cu 1,5% pentru creditare si 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru din 2016. Portofoliul de credite a crescut cu 23% in ultimul an, atingand pragul de 20 miliarde de lei in acest prim semestru, cu un portofoliu echilibrat intre persoane fizice si companii. Creditarea companiilor mici si mijlocii a inregistrat o crestere de 31% de la un an la altul. ING Romania a continuat sa promoveze creditele in lei si a crescut volumul acestora cu 36%, la 14,3 miliarde lei, comparativ cu scaderea de 2% pentru creditele in valuta, care a ajuns la 5,7 miliarde lei. Volumul depozitelor a crescut cu 16% din iunie 2016, pana la 23 miliarde lei. Rezultate financiare S1 2017Dupa prima jumatate a anului 2017 veniturile totale ale ING Romania au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, fara veniturile exceptionale obtinute din vanzarea actiunilor Visa, in principal datorita volumelor mai mari si a numarului mare de noi clienti activi. Costurile operationale au crescut cu 13%, la 352 milioane lei, comparativ cu S1 2016, fiind influentate de investitiile in dezvoltarea activitatii, IT, infrastructura si noi angajati. Costurile de risc au ajuns la 43 milioane lei, cu 45% mai mult fata de iunie 2016, in primul rand datorita cresterii volumului de credite noi si datorita evaluarii periodice a portofoliului, pentru a asigura nivele de provizionare adecvate. Rata creditelor neperformante continua sa fie mult sub media pietei, cu 3,8% la finalul lui S1 2017, si cu 0,8% mai mica fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei in primul semestru al anului, cu 45% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, fara venitul exceptional din vanzarea actiunilor Visa. Cresterea puternica a fost influentata de portofoliul de clienti de retail si corporate, dar si de costul operational si nivelul de risc controlat. Profitul net este de 255 milioane lei.Rezultatele ING Group ING Group a anuntat, pe 2 august, un profit brut de 2 miliarde de euro si continua cresterea echilibrata a numarului de clienti si diversificarea activitatilor. Creditarea a depasit 6 miliarde de euro, iar depozitele nete au depasit si ele pragul de 5 miliarde de euro. Baza de clienti din segmentul retail a crescut cu peste 700.000, pana la 36,5 milioane raportati la finalul primului semestru din 2017. "Oamenii din ING sunt pasionati si cauta sa aduca o experienta aparte clientilor bancii, care sunt focusul a tot ceea ce facem", spune Ralph Hamers, CEO ING Group. "Banking-ul si tehnologia se schimba rapid, si tinem pasul adaptandu-ne si imbunatatindu-ne oferta conform nevoilor clientilor si ne dorim chiar sa le depasim asteptarile. Strategia noastra este menita sa sustina o crestere sustenabila, ca dovada am raportat o crestere globala puternica a bazei de clienti in ultimele sase luni ale anului, la 36,5 milioane, dintre care 10,1 milioane sunt clienti primari ."Sursa: ING Articole similare Financiar Subiecte relevante ATM (bancomat) rezerve minime obligatorii (RMO) cota de piata POS (Punct de Vanzare) comisioane internet banking Q & A