CSALB a gestionat in prima jumatate de an, 162 de cereri conforme 02.08.2017 1 1796 Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar a gestionat in prima jumatate de an, 162 de cereri conforme primite de la cosumatorii care au reclamat un litigiu cu o banca sau cu un IFN cu sediul in Romania, ca urmare a: 4.300 (aproximativ) de solicitari telefonice adresate de catre consumatori;416 solicitari scrise, din care:162 dintre solicitarile scrise au fost conforme;246 au fost intrebari sau solicitari de informatii diverse/generale;8 cereri neconforme.Citeste si: Solutie gratuita si rapida pentru rezolvarea problemelor cu bancaDintre cele 162 de cereri conforme: 38 dosare formate (4 dosare provin din cereri depuse la finalul anului trecut);23 in faza de filtru (verificarea documentelor);105 clasate;Citeste si: Afla cum poti rezolva gratuit orice problema cu banca. Intrebari si RaspunsuriEvidenta celor 38 dosare gestionate prin procedura de conciliere:22 dosare solutionate;9 dosare in faza de discutii sau sedinte cu partile;5 dosare preliminare;1 hotarare de inadmisibilitate;1 dosar in care comerciantul s-a retras din procedura.Citeste si: Cum m-a ajutat CSALB sa rezolv problemele cu bancaNOTA: Interesul si nivelul de constientizare ale consumatorilor fata de CSALB au crescut fata de anul trecut. Rezultatele sunt mai bune in primele 6 luni din 2017, fata de intreg anul 2016, conform cifrelor comparate:In 2016 (martie – decembrie) s-au inregistrat:235 de cereri – 23,5 cereri pe luna;46 dosare – 4,6 dosare pe luna;26 solicitari neconforme – 2,6/luna.In 2017 (ianuarie – iunie) s-au inregistrat:162 cereri – 27 de cereri pe luna;38 dosare – 6,33 de dosare pe luna;8 cereri neconforme – 1,33/luna. Citeste mai mult: Un nou record la CSALB. Un litigiu solutionat in doar 8 zile si: CSALB: Dosar solutionat online in 17 zileExemple de cazuri solutionate in acest an:Credit de nevoi personale in euro (solutionat in 8 zile) eliminarea comisionului de administrare (56 euro/luna;banca a returnat 1.800 de euro;consumatorul a platit creditul in avans.CREDIT ipotecar + credit nevoi personale cu ipoteca in EUROreducerea dobanzii de la 9,5% la 3,5% pe an la ambele credite;eliminarea comisionului de administrare;reducerea soldului cu 7.000 de euro;rata lunara a scazut de la 700 de euro la 310 euro;Credit ipotecar in EUROeliminarea comisionului de risc (90 de euro/luna);3.000 de euro restituiti;rata lunara a scazut de la 350 euro la 260 euro;Credit ipotecar in EURO – caz solutionat online dobanda a scazut de la 9,75% pe an la 5,75% pe anrata a scazut de la 207 euro la 95 de euro;soldul creditului a fost redus cu 3.100 de euro.Cererile consumatorilor se inscriu in urmatoarea tipologie de solicitari:returnarea comisionului de administrare, de risc, de monitorizare ori a altor categorii de comisioane;rescadentarea/reesalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;restituirea sumei ce a rezultat din marirea marjei dobanzilor in mod excesiv, in acceptiunea consumatorilor;eliminarea unor clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobanzi penalizatoare;radierea inregistrarilor din Biroul de credit etc.Principalele motive de clasare a unor cereri conforme:comerciantii nu apartin categoriei celor a caror activitate este reglementata de BNR, conform prevederilor OG nr.38/2015 (creante cesionate);petentii nu sunt consumatori conform definitiei date de OG nr.21/1992;comerciantul refuza solutionarea prin proceduri SAL, motivele fiind:existenta unui dosar in instanta de judecata unde se asteapta o solutie/hotarare judecatoreasca definitiva;contractul este in acord cu dispozitiile legale (apreciaza comerciantul);se incearca solutionarea amiabila directa intre consumator si comerciant;s-au facut mai multe oferte, toate refuzate de consumator (inainte sa se adreseze CSALB);au fost initiate procedurile de executarea silita;nemotivat.Sursa: CSALB Articole similare Credite Subiecte relevante clienti CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) dobanda comisioane Institutie Financiar Nebancara (IFN) Q & A