finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. CSALB lanseaza Caravana Online in cele mai mari orase ale tarii

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

CSALB lanseaza Caravana Online in cele mai mari orase ale tarii

17.05.2021
0 552

Conciliatorii Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) ii vor sfatui pe consumatorii romani de servicii financiare din cele mai mari orase ale tarii cum sa isi formuleze cererile si ce trebuie sa faca pentru a avea o negociere reusita cu banca sau IFN-ul. Campania de informare se va desfasura pe parcursul a cinci luni si se va adresa consumatorilor din Arad, Timis, Cluj, Galati, Iasi, Constanta, Bihor, Dolj, Brasov, Arges si Prahova. Din cauza pandemiei, Caravana pe care CSALB o organiza prin intalniri periodice cu consumatorii, reprezentantii bancilor comerciale, jurnalisti si autoritati locale nu a mai fost posibila de la finalul anului 2019. Totodata, concilierile s-au desfasurat exclusiv online sau telefonic. In aceste conditii, consideram necesara o campanie de informare online si prin intermediul presei locale, in care sa transmitem recomandari consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare in negociere cu institutia de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
, dar si in legatura cu rigorile, limitele si cerintele din timpul unei negocieri la distanta.

CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR SI BANCILOR

"In aceasta perioada plina de transformari determinate de pandemie, am observat modificari atat in comportamentul consumatorilor, cat si in cel al bancilor.

Din partea consumatorilor observam o scadere a interesului in ceea ce priveste modalitatea de completare a cererii trimise CSALB si adresate bancii. De multe ori oamenii nu isi motiveaza deloc solicitarea, dar au asteptari mari legate de finalitatea cererii. Probabil ca multi
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
pleaca de la premisa ca situatia speciala in care ne aflam obliga institutiile financiare sa accepte oricum intrarea in negociere. Le reamintim ca aceasta procedura este diferita de cea din moratoriile legale, prin care amanarea ratelor se facea automat, printr-o simpla cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze si conditii din contracte, iar consumatorii ar trebui sa isi cunoasca bine propriile contracte de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
pentru a sti ce anume sa solicite si pentru a putea fi ajutati in acest demers atat de catre conciliatori, cat si de catre reprezentantii bancilor. De aceea, concilierea nu trebuie perceputa ca un "tonomat" in care bagi o cerere si primesti automat beneficiile negocierii. Directiva europeana care sta la baza infiintarii CSALB prevede ca aceasta procedura este voluntara, adica nu presupune o obligativitate din partea vreunei parti pentru intrarea in negociere. Dincolo de acest aspect, bancile iau in calcul mai multe variabile atunci cand accepta cererea si, implicit, intrarea in conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt: istoricul relatiei cu respectivul consumator, buna-credinta a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce cand invoca deteriorarea situatiei lui financiare sau modul in care si-a respectat contractul pana la momentul primirii cererii de conciliere.

De cealalta parte, reprezentantii bancilor trebuie sa dea dovada de mai multa empatie cu privire la cazurile in care intra in negociere, sa primeasca mandat relevant pentru propunerea unor solutii reale de rezolvare a situatiei consumatorului si sa nu vulnerabilizeze, prin lipsa de flexibilitate, o relatie deja problematica. Am observat ca modalitatea de negociere dintre parti, asa cum este organizata prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
comerciale in relatia lor directa cu consumatorii. Ne bucuram sa constatam acest lucru, deoarece ne arata ca CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, in ceea ce priveste rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. Cu toate acestea, atragem atentia ca, fara expertiza unui conciliator, a unui expert in drept financiar – bancar, care sa propuna o solutie impartiala, este mai dificil de derulat o negociere echitabila, din care ambele parti sa aiba de castigat", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

CE RECOMANDA CONCILIATORII

Valentin Cocean: In mod gresit, unii dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
isi axeaza cererile pe ideea clauzelor abuzive, plecand cumva de la ceea ce aud din instanta. Incercam sa le explicam ca noi nu judecam aici din perspectiva din care judeca instanta, pentru ca in conciliere accentul cade pe motivele lor personale, pe problemele lor. In plus, au existat solutii in cadrul CSALB care au avantajat consumatorul intr-un mod in care ma indoiesc ca ar fi putut sa fie ajutat de catre instanta. De multe ori, chiar daca s-ar stabili caracterul abuziv al unor clauze, consumatorul n-ar ajunge, cu siguranta, la o reducere de sold de valoarea obtinuta in procedura noastra.

Nela Petrisor: Foarte multi vin la CSALB din aceasta nevoie de a li se face dreptate, or primul pas pe care eu il fac in discutia cu consumatorii este exact acesta: nu sunteti la instanta de judecata! Acceptati concesii! Acceptati o discutie care, pana la urma, va poate duce intr-un contract mult mai avantajos decat cel pe care l-ati avut si decat cel pe care l-ati fi putut obtine teoretic sau ipotetic de la o instanta de judecata.

Camelia Popa: Consumatorii ar trebui sa-si cunoasca, in primul rand, contractul si ce vor sa obtina din partea bancii. De exemplu, unii
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
spun ca vor reducerea ratei contractuale prin micsorarea dobanzii, desi dobanda lor este mult sub conditiile de piata. Consumatorilor le-as recomanda sa depuna cereri motivate si adaptate nevoilor reale ale fiecaruia, sa-si urmareasca propriul scop si nu scopul pe care l-au urmarit alti
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. Iar bancilor le-as recomanda o mai mare deschidere spre mai multe solutii de identificat in cazul fiecarui consumator. Si o mai mare adaptabilitate la ce ii trebuie consumatorului astfel incat sa duca un contract pana la maturitate.

CELE MAI MULTE CERERI DE NEGOCIERE CU BANCILE VIN DIN BUCURESTI SI ARGES

In 2020 si 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate bancilor si IFN-urilor. De la inceputul anului 2021, consumatorii au transmis peste 900 de solicitari.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din Bucuresti (22% din numarul total de cereri), Arges, Ilfov, Prahova si Cluj. Cele mai putine cereri vin din Salaj, Satu-Mare, Covasna, Caras-Severin si Harghita. Ultimele cinci judete insumeaza impreuna sub 1% din numarul total de cereri.

In ultimii 5 ani (din martie 2016 pana in prezent), consumatorii au obtinut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu bancile in cadrul CSALB. Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obtinute in urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz solutionat.

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#