finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. CSALB TRAGE UN SEMNAL DE ALARMA: IFN-URILE SE IMPACA GREU CU CONSUMATORII

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

CSALB TRAGE UN SEMNAL DE ALARMA: IFN-URILE SE IMPACA GREU CU CONSUMATORII

11.11.2020
0 756

Concilierile dintre Institutiile Financiare Nebancare (IFN) si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB). Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, Institutiile Financiare Nebancare au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor. Dintre acestea, doar in cinci cazuri negocierile s-au incheiat cu impacarea partilor, de peste 55 de ori mai putin decat in cazul bancilor.

Doar doua IFN-uri au intrat in concilieri cu consumatorii
 
Cele aproximativ 500 de cereri au vizat peste 25 de IFN-uri si CAR-uri. Cele mai multe cereri au fost trimise catre: Cetelem, Eassy Asset Management, Unicredit Consumer Financing, Provident, BT Direct IFN, Credit Europe Ipotecar IFN.

Din pacate, doar doua IFN-uri au acceptat anul acesta sa intre in negocieri cu consumatorii in cadrul CSALB: Credit Europe Ipotecar IFN si Axi Finance IFN. Pana acum, in doar cinci cazuri negocierile s-au incheiat cu acceptarea solutiilor propuse de conciliatorii Centrului.

"Ne ingrijoreaza statistica activitatii de conciliere in cazul IFN-urilor, chiar daca, fata de anul trecut, in primele zece luni ale acestui an avem o dublare a numarului de dosare formate sau a cererilor solutionate direct intre cele doua parti. Dublarea se aplica la o baza nesemnificativa si, din pacate, un singur IFN a aratat anul acesta ca a inteles avantajele concilierii si a intrat in mai multe negocieri cu consumatorii sai, unele incheiate cu succes. Alte IFN-uri si-au motivat lipsa de implicare si de reactie la cererile consumatorilor prin faptul ca exista mai multe initiative legislative care, odata aplicate, le-ar reduce semnificativ activitatea ori ar putea avea ca efect negativ chiar inchiderea businessului. O parte dintre aceste initiative au fost supuse controlului Curtii Constitutionale si se afla in continuare, in diverse stadii de legiferare, la nivelul Parlamentului.

Chiar si in aceste conditii, nu gasesc nicio justificare a dezinteresului unor IFN-uri care au primit zeci de cereri din partea consumatorilor si nu le-au dat curs. Rata de clasare, fara un motiv justificat, a acestor cereri, depaseste 50 de procente. Este o valoare prea mare pentru o piata care este concurenta cu piata bancara si care are nevoie de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
multumiti si de increderea acestora in aceeasi masura. Anul 2021 va fi dificil, inclusiv pentru IFN-uri, deoarece estimam o inmultire a dificultatilor consumatorilor in ceea ce priveste rambursarea imprumuturilor, iar popririle si alte forme de executare silita ar trebui inlocuite cu negocieri in care consumatorii sa coopereze cu creditorii lor nebancari, nu sa devina adversari in instante. Fara un dialog real si fara compromisuri de ambele parti, nu vom putea depasi perioadele dificile care se intrevad pe piata financiar-bancara si nebancara de anul viitor", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Exemple de negocieri intre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si IFN-uri
 
Negocierile incheiate cu succes : Intr-un dosar, consumatorul a solicitat repunerea in graficul de rambursare si renegocierea contractului de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
in CHF. Conciliatorul a propus achitarea de catre consumator a sumei de 3.100 CHF, ce reprezinta 25% din dobanda restanta, IFN-ul urmand sa stearga diferenta de 75% din dobanda restanta, adica 9.250 CHF. In plus, dobanda la zi a fost diminuata cu 1 punct procentual pentru o perioada de 36 de luni.

Intr-un alt dosar consumatorul a cerut eliminarea comisionului de administrare a unui
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
in CHF. Conciliatorul a propus eliminarea acestui comision pentru o perioada de 30 de luni, iar partile au acceptat solutia.

Negocieri esuate : Intr-un alt caz conciliatorul a propus diminuarea comisionului lunar de administrare la 0.10% si calcularea dobanzii dupa formula Libor 6M+2.5%. Consumatorul a acceptat solutia, insa comerciantul a refuzat-o.

In cazul unei cereri in care consumatorul solicita restituirea comisionului de administrare, precum si ajustarea dobanzii, conciliatorul a propus mai multe masuri: dobanda fixa, restituirea comisionului de acordare
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
in valoare de 2.500 de CHF, restituirea comisionului de administrare si eliminarea lui pe viitor. Consumatorul a acceptat propunerea conciliatorului, dar reprezentantii IFN-ului au transmis ca nu pot face concesiile propuse, deoarece comisioanele aferente creditului sunt legale si nu se justifica eliminarea lor. Insa, in majoritatea dosarelor in care nu s-a ajuns la nicio solutie, solicitarile consumatorilor si ceea ce comerciantul era dispus sa ofere au fost atat de divergente incat conciliatorul nici nu a putut propune o solutie de rezolvare a nemultumirilor.

Dintre cererile clasate, unele au fost respinse din motive obiective si nu au mai ajuns la negociere: pentru primele 2 IFN-uri ca pondere in numarul de cereri primite la CSALB, solicitarile de radiere din Biroul de Credit sunt de aproximativ 50% din total, iar alte 9 cereri vizau creantele cesionate catre alte societati comerciale. In ambele situatii, competenta CSALB este limitata, deoarece aceste solicitari vizeaza activitati reglementate prin legislatie speciala sau vizeaza societati care nu sunt supravegheate sau reglementate de Banca Nationala a Romaniei.

Ce spun reprezentantii IFN-ului care a acceptat cele mai multe cereri de negociere cu consumatorii:

"Suntem mereu deschisi pentru a discuta si gasi solutii pentru partenerii nostri contractuali, atunci cand acestia intampina greutati in a-si indeplini obligatiile de plata. Avantajul major al parcurgerii cu succes a procedurii prin intermediul CSALB este acela ca partile identifica impreuna un mod de continuare a derularii contractului, avand incredere ca solutia obtinuta este una rezonabila pentru ele.

Sistemul clasic de judecata este mult mai indelungat si costisitor, cu proceduri stricte de solutionare, care nu duc spre obtinerea caii de mijloc. Apoi, solutia propusa de conciliatorul CSALB nu este una obligatorie, cum este cazul deciziei in instanta, intrucat aceasta trebuie sa fie acceptata de ambele parti in urma concilierii. Astfel, daca IFN-ul si consumatorul agreeaza solutia propusa, exista certitudinea ca s-a ajuns in mod real la o rezolvare care raspunde nevoilor si dorintelor ambilor, permitand continuarea relatiei, si mentinand increderea acestora unii in ceilalti", spune Daniel Ilie, General Manager la Credit Europe Ipotecar IFN.

Cresterea numarului de intelegeri directe intre IFN-uri si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
(dupa sesizarea CSALB de catre consumatori) arata si faptul ca unii comercianti prefera aceasta varianta pentru a nu mai achita costurile concilierii (993 de lei pentru fiecare dosar). Daca anul trecut au fost doar 24 de solutionari amiabile in primele 10 luni, anul acesta sunt 50 in acelasi interval de timp.

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) Institutie Financiar Nebancara (IFN)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#