Digitalizarea serviciilor bancare in Romania, accelerata de epidemia de coronavirus 16.07.2020 0 740 Digitalizarea serviciilor bancare oferite clientilor din Romania a cunoscut o accelerare importanta odata cu declansarea pandemiei de coronavirus. Astfel, circa doua treimi (65%) dintre romanii din mediul urban, cu acces la internet, declara ca folosesc cel putin o aplicatie de mobile banking. Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piata de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru populatia urbana cu acces la internet, cu varsta intre 18 si 65 de ani.Procentul celor care folosesc aplicatii mobile de internet banking precum George, BT24 Mobile Banking sau ING Homebank este semnificativ mai mare in randul tinerilor (75% pentru cei cu varste intre 18-29 de ani). Totusi, gradul de adoptie al aplicatiilor mobile este mai degraba generalizat, penetrand si segmente mai mature (59% la cei intre 46-65 de ani).Gradul de utilizare al aplicatiilor de mobile banking este mai mare in Bucuresti (77%) si zona de sud-est a tarii (74%), precum si la persoanele cu venituri mari (74%). La polul opus, cele mai mici rate de adoptie ale aplicatiilor de mobile banking se intalnesc in regiunile de nord-est, Muntenia si nord-vest (56%).Numarul mai mare de operatiuni bancare online din timpul epidemiei a solicitat infrastructura electronica a bancilor, insa majoritatea clientilor (78%) nu au semnalat nicio problema in relatia cu bancile cu care lucreaza de obicei. Doar 5% declara ca au intampinat probleme punctual cu aplicatiile de mobile banking.In plus, recomandarile de distantare fizica din timpul epidemiei si-au pus amprenta si pe comportamentul de plati al romanilor: 70% dintre romanii din mediul urban, cu acces la internet, declara ca folosesc carduri contactless. In ceea ce priveste plata cu telefonul, 31% declara ca fac plati cu telefonul folosind o aplicatie de tip portofel electronic. Procentul celor care fac plati cu telefonul este mai mare in randul tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani (39%)."In mod traditional, bancile sunt asociate cu atribute precum incredere sau stabilitate, insa orice prilej de a promova inovatii se traduce in potential de crestere. In noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esentiala utilizarea unor instrumente moderne care sa elimine barierele fizice dintre clienti si banca. Fie ca vorbim de o simpla aplicatie de internet banking, sau de creditare online, clientii vor cauta acele banci care le fac viata mai usoara", afirma Andrei Elvadeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.Datele prezentate mai sus au fost culese in perioada 22-26 iunie 2020 si fac parte din studiul BRIT (Business & Retail Innovation Tracker), realizat pe un esantion format din consumatori si companii. Esantionul de consumatori include 800 de persoane, reprezentativ la nivel urban pentru populatia 18-65 ani cu acces la internet, populatie bancarizata (grad de eroare +-4%). Esantionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe marime de companie in functie de numarul de angajati.Sursa: iSense Solutions Articole similare Financiar Q & A