Europenii mai atenti la metodele alternative de plata online 30.07.2018 0 971 Unul din sase (16%) consumatori din Regatul Unit si SUA fac cumparaturi online cel putin o data pe saptamana.Cei din Belgia, Romania si Franta cheltuiesc online cu frecventa cea mai redusa.In magazine, europenii fac 92% dintre plati cu numerar, cu card de debit sau cu cel de credit, insa devin mai atenti la optiunile de plata online.Numarul posesorilor de telefoane inteligente si accesul imbunatatit la internet a determinat un numar tot mai mare de europeni sa foloseasca telefonul in relatia cu banca, pentru cumparaturi sau plati. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut in ultimul an de la 48% la 61% in Europa. In ceea ce priveste cumparaturile online, locuitorii din Regatul Unit si SUA sunt cei mai prolifici cumparatori in comparatie cu consumatorii din Europa si Australia.In general, peste trei sferturi din populatia din Regatul Unit (77%) cumpara online cel putin o data pe luna - cu 10% mai mult decat media europeana de 67%. La cealalta extrema, se afla belgienii, romanii si francezii, care aleg sa cumpere cel mai rar online. Acestea sunt concluziile celui de-al saselea studiu anual international efectuat de ING cu privire la serviciile bancare mobile - Cum preferati sa platiti? - care a urmarit comportamentul si atitudinile a aproape 15.000 de persoane din 13 tari din Europa, precum si din SUA si Australia. Cand vine vorba de cumparaturile in magazin, europenii fac 92% dintre plati cu numerar, cu card de debit sau cu cel de credit. Insa in cazul cumparaturilor online, consumatorii au din ce in ce mai multe modalitati de plata, care le ofera experiente diferite.Tot mai multe optiuni de plata online42% dintre europeni aleg sa isi plateasca cumparaturile imediat, prin cadrul de debit sau credit, 32% aleg PayPal, 11% prefera sa plateasca la livrare si 11% aleg solutii locale de plata. Deciziile sunt motivate fie de comoditate, de securitate sau compatibilitatea dispozitivelor folosite la achizitie sau de prezenta unor comisioane. Totodata, raportul arata si ca in Romania procentul celor care cumpara online, dar prefera sa plateasca cu numerar sau card la livrare este de 46%. In timp ce popularitatea diferitelor metode de plata variaza in functie de tara, tehnologiile alternative incep sa dobandeasca mai mult teren. Dintre acestea, cea mai acceptata per ansamblu este PayPal, cu numai 13% dintre respondenti declarand ca nu vor utiliza niciodata acest serviciu online.Cu toate acestea, studiul arata ca alti giganti online, cum ar fi Amazon, Google si Apple, au de lucrat pentru a concura cu PayPal. In Europa, 25%, 31% si, respectiv, 32% declara ca nu ii vor folosi niciodata pentru plata de bunuri si servicii, in magazine sau online. Vestea este chiar mai proasta pentru Facebook: jumatate dintre europeni (52%) declara ca nu ar folosi niciodata aceasta platforma pentru plati.Controlul banilor pe termen scurtPentru a-si gestiona mai bine banii, consumatorii ar aprecia mementouri sau notificari legate de operatiunile lor, care i-ar informa dar nu le-ar restrictiona deciziile. Spre exemplu, 80% dintre europeni apreciaza informarile cu soldul contului actualizat dupa o plata, iar pe 76% i-ar ajuta sa primeasca notificari dupa fiecare plata peste o anumita suma setata. Pe de alta parte, europenii pun mai putin pret pe notificarile privind cheltuielile saptamanale si mementouri privind obiectivele financiare pe termen lung. Stiinta comportamentala arata ca oamenii tind sa acorde mai multa atentie notificarilor ce vizeaza un termen scurt in defavoarea rezultatelor pe termen lung si este posibil ca aceste imbolduri sa ajute oamenii sa se simta mai increzatori in deciziile lor.James Knightley, Economist International Principal in cadrul ING, a declarat: "Magazinele fizice care au rezistat trebuie sa se adapteze la obiceiurile si asteptarile in schimbare ale consumatorilor, ceea ce include flexibilitatea in modul in care accepta platile. Astfel, utilizarea numerarului va continua sa scada si posibilitatea de a utiliza plati alternative va creste. Cel mai probabil, cardurile de credit si de debit vor beneficia pe termen scurt, insa, pe masura ce creste gradul de constientizare a alternativelor, este posibil ca si cota lor de piata sa scada treptat."Despre studiuStudiul international efectuat de ING in anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile - "Cum preferati sa platiti?" - a fost realizat de Ipsos folosind sondaje aplicate online. Studiul s-a efectuat in cincisprezece tari: Austria, Belgia, Republica Ceha, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Romania, Spania, Turcia, Regatul Unit, Australia si Statele Unite ale Americii. Sondajul s-a desfasurat intre 26 martie si 6 aprilie 2018. Raportul complet este disponibil accesand www.ezonomics.com/iis si www.slideshare.net/INGSursa: ING Articole similare Economie Subiecte relevante servicii financiar bancare plata cu telefonul mobil plata online plata cu cardul Q & A