Federatia Asociatiilor de Consumatori din Romania sustine un Proiect corect privitor la "darea in plata" 11.02.2016 1 1559 Federatia Asociatiilor de Consumatori sustine Proiectul de Lege cunoscut sub denumirea de "darea in plata" ca mijloc european, dar si de echitate sociala, in contextul in care in Romania ultimilor 26 de ani partea de constientizare, educare si informare a fost numai la nivel declarativ, iar ceea ce s-a facut real a fost doar punctual si nesemnificativ la nivelul intregii populatii care se afla in contact cu serviciile financiar bancare.Dezavuam in mod categoric practica de presiune exercitata in piata, inaintea dezbaterilor si aprobarii in forul legislativ a acestui Proiect de Lege si speram ca atat membrii comisiilor cat si reprezentantii cetatenilor in forul suprem legislativ al tarii sa nu fie influentati de astfel de presiuni.Felicitam mesajul Guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei care a declarat ca o astfel de lege este necesara si consideram ca aplicarea acesteia cu celeritate ar aduce un climat de echitate sociala.Ne reamintim despre implementarea Directivei Europene prin Ordonanta 50, unde presiunile exercitate de o anumita parte a industriei au fost foarte mari, dar si promisiunile de gasire a unor formulare de informare, educare, transparenta si echitate, promisiuni care din pacate nici pana astazi nu s-au regasit implementate in societatea romaneasca.Suntem alaturi de orice initiativa de dialog in vederea identificarii unor solutii reale, concrete si aplicabile imediat, in vederea detensionarii situatiei, dar mai ales pentru cresterea increderii cetateanului in mecanismele financiar bancare, in vederea crearii unei stabilitati in contextul situatiei geo-politice si geo-strategice a Romaniei, cat si in contextul unui an cu 2 tururi de alegeri: locale si parlamentare. Speram ca, atat in agenda factorilor politici, ai mediului de afaceri, cat si ai industriei financiar bancare, sa se regaseasca cu adevarat cetateanul si sa se realizeze masuri urgente in vederea identificarii unor solutii clare si concrete pentru cetatenii aflati in dificultate si mai ales pentru o aplicare unitara pentru contractele in care au fost identificate clauze abuzive a acelorasi masuri compensatorii si de reglementare fara a mai ingreuna instantele de judecata cu sute, mii, zeci de mii de cazuri, in conditiile in care unele contracte tip se regasesc pentru foarte multi consumatori.Ne aratam in continuare disponibilitatea de parteneriat si dialog in vederea identificarii unui mecansim real, intr-o piata europeana cu adevarat la standarde europene, pentru a nu mai fi diferente intre cetateanul roman si cetatenii celorlalte tari membre ale Uniunii Europene, atat din perspectiva drepturilor, cat si a obligatiilor statutate prin legislatia europeana, nationala si nu in ultimul rand de moralitatea unei piete corecte, transparente, echidistante si mai ales de incredere.Reamintim ca, in data de 15 martie 2013, cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori, a fost lansat primul Centru National de Consiliere si Consultanta al Consumatorilor in domeniul financiar bancar, mijloc real de gasire a unor alternative prin dialog si comunicare intre cetateanul consumator si reprezentantii industriei financiar bancare. Sursa: Comunicat de presa Federatia Asociatiilor de Consumatori din Romania Articole similare Credite Subiecte relevante legislatie piata financiara Q & A