Generali, in proces de schimbare. Interviu cu Mario Greco, CEO-ul Grupului Generali 17.11.2015 0 1278 MODUL IN CARE STRATEGIA TRANSFORMA GRUPULDupa mai bine de 180 de ani de istorie, Assicurazioni Generali se reinventeaza. Pe termen lung, implementarea noii strategii devine provocarea majora pentru Generali. Puteti explica ce inseamna aceasta strategie - cum arata compania pe care o construiti si cum difera de cea de astazi?Noua etapa a Generali va fi dictata de clienti. Clientii nostri sunt adepti ai tehnologiei, sunt interconectati, isi utilizeaza dispozitivele mobile si isi doresc servicii de calitate din partea companiei de asigurari, la nivelul celor pe care le primesc in oricare alte domenii. Suntem constienti de acest lucru si suntem pregatiti sa implementam schimbarile necesare in cadrul Generali pentru a veni in intampinarea cerintelor clientilor nostri.Companiile orientate catre clienti presupun o cultura corporatista diferita. Cum veti atinge acest obiectiv si ce inseamna aceasta noua cultura?Schimbarea despre care va vorbesc este o tinta dificila pentru noi, insa stim ce e de facut, suntem pregatiti si am inceput deja programul de schimbari in cadrul companiei. In prezent, derulam o serie de initiative pe plan intern pentru a sustine aceasta schimbare de mentalitate si masuram constant progresul in directia acestei culturi bazate pe client si pe cerintele acestuia.Si cand vorbiti de o cultura corporatista noua, va referiti atat la management, cat si la angajati?Absolut. Nu cred ca exista vreo diferenta. De exemplu, un lucru pe care am inceput sa il facem a fost sa contactam clientii. Dorim sa ii apelam si sa analizam succesul relatiei dintre noi si acestia. Acest lucru este realizat peste tot de management si angajati, in mod absolut nediferentiat. Managementul contacteaza clientii, ii asculta; daca ceva nu a mers bine, explica ce trebuie facut si apoi corecteaza comportamentul companiei.Industria asigurarilor este o parte importanta a sectorului serviciilor financiare, insa unii oameni considera ca este un segment usor invechit, nesofisticat. Cum se va diferentia Generali de aceasta descriere?Clientii au aceasta pretentie de la noi; daca nu ne adaptam, vom fi eliminati de pe piata de catre clienti - si nu doar noi, ci orice alta companie care nu se adapteaza. Deci, dintr-un anumit punct de vedere, incercam sa ne salvam de la disparitie. Am vazut acest lucru intamplandu-se in alte domenii, asa ca speram sa fim primii care aduc schimbarea si cei care se adapteaza cel mai bine cerintelor clientilor, pentru ca este vorba de supravietuire.Care este povestea investitiilor pe care o spuneti acum actionarilor?Pana acum, Generali a avut o poveste despre redresare, deci investitorii care au achizitionat actiuni Generali acum doi sau trei ani pariau sau erau interesati sa vada modul in care compania se va pune pe picioare. Ce promitem astazi investitorilor nostri este ca vom conduce compania cu obiectivul principal de a genera profit. Ne-am luat un angajament de a genera peste 7 miliarde de euro in numerar in urmatorii patru ani si ne-am angajat sa distribuim actionarilor peste 5 miliarde de euro sub forma de dividende in urmatorii ani. Aceste cifre sunt foarte interesante: reprezinta o crestere a dividendelor peste pragul pietei asigurarilor, peste nivelul concurentei si o crestere a cash-ului fata de tot ceea ce am generat in trecut.# 2 – NOI ORIZONTURI PENTRU GENERALIEste o intrebare foarte buna si cred ca orice client ar fi pus in dificultate daca ar fi intrebat, pentru ca el obisnuieste sa cumpere asigurari din motive aleatorii. Insa noi credem ca, in viitor, clientii vor recunoaste Generali drept o companie inteligenta si simpla.Simpla este important sa fie deoarece domeniul asigurarilor a fost intotdeauna foarte complicat, insa acum traim intr-o lume in care clientii au acces la multe lucruri intr-un mod foarte simplu si consideram ca si asigurarile trebuie sa devina astfel.Inteligenta este necesar pentru clienti, multe lucruri sunt foarte inteligente, clientii au acces la bunuri si servicii in mod facil si inteligent si vrem sa aducem aceasta realitate si in lumea asigurarilor.Deci acesta este motivul pentru care clientii vor alege in viitor Generali.Pana acum cativa ani, cuvinte cheie precum "traditie" si "patrimoniu" se aflau in fruntea industriei asigurarilor. Care sunt noile cuvinte?Rapid, suplu, agil, orientat spre client.Ati afirmat ca Generali este o companie multinationala cu concentrare europeana. Puteti sa explicati aceasta notiune actionarilor si clientilor dumneavoastra?Intr-adevar suntem o companie multinationala care activeaza in 60 de tari si avem angajati din intreaga lume. Sediul nostru principal se afla in Italia, insa am operat dintotdeauna in intreaga lume. Acum, Europa este zona principala in care ne concentram operatiunile: 90% din ceea ce facem astazi, 90% dintre clientii nostri si din cifra noastra de afaceri provin din Europa. Suntem cunoscuti peste tot in Europa; logo-ul nostru se afla peste tot aici: Europa de Est, Europa de Vest; parte din istoria Europei este istoria companiei Generali sau viceversa - Generali a jucat un rol in istoria Europei. Deci, nu exista niciun dubiu cum ca exista o legatura puternica intre Europa si Generali; suntem mandri de acest lucru si ne bazam viitorul pe aceasta conexiune.# 3 - NOUL MEDIU EXTERN SI PROVOCARILE AFERENTEVa ingrijoreaza volatilitatea curenta a pietei bursiere?Bineinteles ca exista volatilitate pe piata, iar incetinirea tranzactiilor aferente Chinei este o problema presanta. Nu am niciun dubiu ca, pe termen mediu si lung, China se va intoarce ca economie in crestere; acum are nevoie de o perioada de incetinire a economiei, pentru a relua cresterea pe viitor. Acest lucru va avea un impact, deoarece China a reprezentat motorul cresterii in ultimii ani si deci intreaga economie trebuie sa se adapteze situatiei.In Europa si in intreaga lume exista cadre de reglementare foarte diferite. Cum afecteaza acest lucru strategia companiei si care sunt opiniile dumneavoastra pe aceasta tema, in special in ceea ce priveste mediul concurential?Fiind o companie multinationala, ne-ar avantaja foarte mult un sistem normativ uniform in toate tarile. Legislatia fragmentara si diferentele majore de reglementare nu ne ajuta deloc. Aceasta problema se agraveaza in prezent din cauza masurilor de protectie anti-criza adoptate de diferite tari. Speram ca aceasta situatie sa nu continue si ca pe viitor sa existe o legislatie mai uniforma in intreaga lume.Schimbarile demografice si climaterice se numara printre cele mai importante probleme care ne afecteaza societatea. Cum afecteaza acestea industria asigurarilor?Au un impact profund. Clima influenteaza catastrofele naturale care au loc si le agraveaza in comparatie cu precedentele istorice. In general, o societate sigura si stabila este benefica pentru sectorul asigurarilor; in mod contrar, o societate nesigura si instabila presupune dezavantaje majore. Problema rezida in intelegerea si managementul impactului social a ceea ce facem in fiecare zi; vorbesc aici despre consecintele schimbarii climatice, deci sa intelegem foarte bine ce probleme cauzam climei si planetei prin comportamentul nostru.Sursa: Comunicat de presa Generali Articole similare Asigurari Subiecte relevante clienti investitii companii de asigurari Q & A