Ghid pentru revenirea la plata ratelor 05.04.2021 0 551 Clientii care au decis sa-si amane plata ratelor au la dispozitie, incepand de astazi, un Ghid pentru revenirea la plata ratelor. Provident Financial Romania lanseaza un ghid care sa ajute consumatorii sa se pregateasca pentru revenirea la plata ratelor, dar si sa gestioneze situatiile in care nu pot relua platile la data stabilitaAproape 4.000 de clienti Provident Romania au solicitat amanarea la plata a ratelor de la inceputul pandemiei si pana in 15 martie 2021 in baza actelor normative emise de Guvern. In total, amanarea la plata a ratelor in baza ordonantelor de urgenta a fost implementata pentru aproape 2.700 de contracte si 215 contracte au primit pasuire in baza politicii interne de amanare la plata a ratelor a Provident. Pentru a veni in sprijinul clientilor Provident dar si a consumatorilor de servicii financiare care nu sunt clientii companiei si care si-au amanat ratele, Provident lanseaza Ghidul pentru reluarea platilor la creditele amanate. Astfel, in acest ghid, consumatorii vor gasi informatii despre cum sa se pregateasca pentru reluarea platii ratelor, despre costurile suplimentare survenite in urma amanarii, dar si sfaturi despre pasii care trebuie urmati in cazul in care nu pot reveni la plata ratelor la data stabilita cu institutia financiara. Prin acest demers, consumatorii vor putea fi mai bine pregatiti pentru reluarea platilor si vor avea la indemana sfaturi si informatii utile care sa-i ajute sa gestioneze orice posibila situatie legata de revenirea la plata ratelor amanate. Astfel, Ghidul, care a fost realizat impreuna cu platforma Bancherul.ro, va fi disponibil si pe acest portal, dar si pe www.reclamatiibanci.ro, unde consumatorii vor primi raspunsuri la eventualele intrebari si nelamuriri cu privire la acest subiect in sectiunea interactiva dedicata. ,,Criza generata de pandemia COVID-19 ne-a afectat pe toti si, din pacate, am avut clienti ale caror venituri au fost diminuate si nu au mai avut posibilitatea sa achite ratele la scadenta. Noi am fost intotdeauna intelegatori cu clientii nostri atunci cand acestia au intampinat dificultati la plata ratelor, mai ales ca 8 din 10 clienti au cel putin o intarziere la plata pe parcursul unui an. In toata perioada pandemiei, am incercat sa gasim solutii astfel incat sa ii ajutam sa treaca mai usor peste aceste dificultati. Ghidul a fost gandit tocmai pentru ca revenirea la plata ratelor sa nu fie o povara si mai mare iar clientii sa fie pregatiti pentru eventualele situatiile care pot aparea. Mai mult, ghidul nu se adreseaza doar clientilor Provident, ci este un intrument de folos si pentru clientii altor institutii financiare”, a declarat Florin Balcan, director general Provident Financial Romania. Ghidul a fost realizat cu sprijinul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor Bancare. “Reluarea platilor, dupa perioada de amanare a ratelor, poate fi un moment dificil pentru multi consumatori de servicii si produse financiare bancare si nebancare. Multi dintre cei care s-au vazut nevoiti sa apeleze la aceasta solutie nu si-au imbunatatit situatia financiara, iar pentru altii aceasta chiar s-a agravat. Atat bancile, cat si IFN-urile cunosc realitatea economica si problemele sociale generate de pandemie si constatam ca sunt dispuse sa isi ajute clientii. CSALB a primit de la inceputul anului aproximativ 600 de cereri de la consumatorii care doresc sa intre in negociere cu bancile si IFN-urile pentru a obtine solutii care sa le permita continuarea contractelor de credit in conditii mai usor de suportat. Multi au obtinut reduceri de comisioane, scaderi ale ratei de dobanda, ajustari din principal sau perioade de gratie suplimentare, in afara termenului maxim de 9 luni prevazut in moratoriile legislative", a declarat Liviu Fenoghen, director CSALB. Ghidul este disponibil atat pe website-ul Provident, dar si prin canalele de comunicare al CSALB. Sursa: Provident Articole similare Credite Q & A