• InsoTRAVEL de la Gothaer este prima asigurare facultativa din Romania care acopera integral riscul de a pierde avansul sau sumele platite de turisti pentru vacanta in cazul insolventei agentiei de turism si neprestarii serviciilor turistice contractate;
  • InsoTRAVEL este o acoperire suplimentara atasata Asigurarii de Calatorie in Strainatate de la Gothaer si este conceputa de asemenea maniera incat permite protejarea integrala a sumelor achitate de catre turisti in cazul insolventei agentiei de turism, corelata cu limitele de despagubire selectate in functie de valoarea pachetului turistic;
  • InsoTRAVEL este un pas semnificativ inainte raspunzand unei nevoi certe a clientilor, apropiindu-se de cerintele legislatiei europene in domeniu, care urmeaza a reglementa, prin transpunerea in legislatia nationala, obligativitatea garantarii rambursarii tuturor sumelor de bani achitate in avans de turisti si protejarea celor care achizitioneaza servicii/pachete turistice, in situatia aparitiei insolventei sau falimentului agentiei de turism;
  • InsoTRAVEL se poate cumpara odata cu achizitionarea pachetului turistic (dar nu mai tarziu de 5 zile de la data semnarii contractului cu agentia de turism, a platii pachetului turistic si a asigurarii de calatorie) in cadrul produsului de Asigurari de Calatorie in Strainatate de la Gothaer; Limitele de despagubire sunt selectate de client, in functie de valoarea pachetului turistic si pot ajunge pana la maximum 2.500 Euro / pachet turistic;
  • InsoTRAVEL se poate achizitiona direct de la Gothaer (inclusiv online de pe www.gothaer.ro), precum si prin partenerii comerciali ai asiguratorului, pentru pachetele turistice achizitionate de la agentiile de turism pentru care Gothaer poate oferi aceasta acoperire.
Vara anului trecut, dar si inceputul de an, au readus in atentie o problema importanta pentru industria de turism din Romania: lipsa unei solutii cuprinzatoare de asigurare care sa permita recuperarea integrala a pierderilor financiare suferite de turisti ca urmare a insolventei sau falimentului agentiilor de turism.

Turistii romani au cheltuit peste 1,9 miliarde de Euro in 2016 pe pachete turistice in strainatate, in crestere cu 3,6% fata de anul anterior si aproape dublu fata de anul 2009. Acest trend crescator reflecta totodata si un risc potential mai mare la care se expun turistii romani, ce pot fi afectati in cazul intrarii in insolventa a agentiilor de turism.

In contextul in care exista un istoric in care mai multe agentii importante din industrie au intrat in insolventa, clientii acestora nu au putut fi despagubiti integral pentru sumele achitate pentru pachetele turistice intrucat formele de asigurare existente pentru acoperirea riscului de insolventa a agentiilor de turism nu au avut limite de despagubire corelate la nivel individual (turist) cu sumele achitate de catre fiecare turist in parte. Astfel, chiar daca exista o limita globala de despagubire per agentie, aceasta nu se traduce neaparat in acoperirea 100% a sumelor achitate individual de turistii afectati de intrarea in insolventa a agentiilor.

In acest sens, acoperirea InsoTRAVEL de la Gothaer se adreseaza direct turistilor care doresc sa se asigure ca pot sa-si recupereze integral sumele achitate in avans si isi selecteaza limite de despagubire corelate cu valoarea pachetelor achizitionate. Astfel, InsoTRAVEL devine prima solutie de asigurare care se apropie de cerintele legislative europene care solicita crearea unui cadru care sa indreptateasca turistii la a recupera 100% din sumele platite in avans agentiilor de turism care intra in insolventa si nu isi mai pot onora obligatiile contractuale fata de clienti.

InsoTRAVEL de la Gothaer nu inlocuieste asigurarea obligatorie pentru riscul de insolventa sau faliment pe care orice agentie de turism trebuie sa o detina.

Acoperirea InsoTRAVEL se poate achizitiona in cadrul produsului de Asigurare de Calatorie in Strainatate de la Gothaer, in termen de 5 zile de la data semnarii contractului cu agentia de turism pentru cumpararea serviciilor/ pachetului turistic si a asigurarii de calatorie. In functie de valoarea pachetului turistic, limita de despagubire poate ajunge pana la maximum 2.500 Euro, reprezentand contravaloarea maxima a unui pachet turistic achizitionat in avans sau in totalitate de client. Aceasta limita este mai mult decat acoperitoare in contextul valorilor medii ale pachetelor turistice achizitionate in strainatate, respectiv 550 Euro/ persoana pentru un pachet turistic de 7 zile care include transport si cazare.

"Ne adresam turistilor care isi doresc ca vacanta sa ramana vacanta si sa nu fie afectati in cazul in care agentia de turism de la care si-au achizitionat pachetul turistic intra in insolventa sau faliment. Intelegem ca acest risc poate fi apreciat de turisti ca semnificativ si, in calitate de asigurator, suntem pregatiti sa il preluam in baza estimarilor de risc proprii si in limitele disponibile", declara Mihut MARCULESCU, Manager Departament Subscriere in cadrul Gothaer Asigurari Reasigurari.

Limitele de despagubire acordate prin acoperirea InsoTRAVEL sunt corelate la nivel individual pentru fiecare polita in parte cu valoarea pachetului turistic achizitionat, fiind insa disponibile turistilor in functie de natura, complexitatea si dimensiunea activitatii agentiilor de turism de la care sunt achizitionate pachetele turistice si al caror risc de insolventa sau faliment se poate asigura. In acest context, la baza acestui produs se afla un proces de analiza si selectie a riscului extrem de complex desfasurat de asigurator, in care, in mod permanent, capacitatea de subscriere a acestuia este calibrata pentru a putea asigura acoperirea integrala a raspunderilor asumate.

"Nu orice turist poate sa evalueze corect probabilitatea ca o agentie de turism sa intre in insolventa sau faliment asa ca, venind la noi pentru o asigurare InsoTRAVEL, pe langa faptul ca isi protejeaza banii platiti in avans, scapa si de tot acest proces de analiza sau selectie. Evident, fiind vorba de o asigurare, transferul de risc se face in conditiile in care, conform propriilor analize de risc, posibilitatea aparitiei riscului asigurat ramane incerta, aleatorie si viitoare," a mai precizat Mihut Marculescu.

"Vorbim de preluarea unui risc cu o incidenta ridicata manifestata, unde probabil solutiile disponibile de asigurare existente pana la acest moment au fost corelate si cu gradul de risc ridicat. Rezultatul este o bresa resimtita de client, care din pacate, nu reuseste intotdeauna sa isi vada serviciile achitate protejate 100%. Tocmai de aceea, in functie de capacitatile pe care le avem disponibile pentru protejarea clientilor care isi achizitioneaza acest produs de la Gothaer, garantam despagubirea integrala a sumelor avansate de turisti in cazul intrarii in insolventa sau faliment a agentiilor de turism de la care si-au achizitionat pachetele turistice", a declarat Anca Babaneata, CEO Gothaer Asigurari Reasigurari.

Asigurarea InsoTRAVEL se poate cumpara atat direct, prin reteaua Gothaer si online prin platforma online.gothaer.ro, precum si prin intermediul partenerilor comerciali ai asiguratorului.

Pentru o vacanta complet asigurata, Gothaer ofera, pe langa Asigurarea Medicala de Calatorie in Strainatate si Asigurarea InsoTRAVEL, si asigurarea de tip STORNO. Aceasta acopera riscuri care pot afecta o calatorie in strainatate din momentul planificarii acesteia si pana la momentul intoarcerii in tara si care nu tin de agentia de turism, ci de turist sau de alte entitati implicate: anularea plecarii, pierderea bagajelor, falimentul companiei aeriene etc.

Sursa: Gothaer