Groupama Asigurari, unul dintre liderii pietei de asigurari din Romania, a lansat optiunea de semnare electronica cu certificat digital calificat temporar a documentelor de asigurare la nivelul intregii retele proprii de vanzari. Solutia vine in completarea unui set de masuri luate de companie pentru a eficientiza si simplifica experienta clientilor, contribuind, in contextul crizei sanitare, atat la siguranta acestora, cat si a echipei.
Solutia a fost implementata momentan pentru trei produse din portofoliul Groupama Asigurari, Asigurarea facultativa pentru autovehicule CASCO, Asigurarea locuintei cu extra acoperiri si Asigurarea pentru calatorii, destinate persoanelor fizice, urmand sa fie extinsa gradual si la alte produse. Astfel, semnarea electronica devine un instrument alternativ, complementar metodei de semnare fizica a documentelor care presupune deplasarea in agentie, model adoptat in prima luna de la lansare de peste 40% din clientii unei agentii.
Procesul este unul rapid, toate documentele de asigurare si politele fiind semnate printr-o singura operatiune, de la distanta, direct de pe dispozitivele mobile, fara a fi necesara instalarea unei aplicatii dedicate. Toate documentele pot fi consultate inainte de semnare si se poate opta pentru aprobarea sau respingerea lor. Odata semnate, documentele sunt grupate intr-un singur plic electronic, care poate fi stocat pe dispozitivele mobile si accesat oriunde si oricand. Semnarea electronica a documentelor de asigurare nu modifica valoarea primei de asigurare, costurile obtinerii certificatului digital de catre client fiind suportate de Groupama Asigurari.
Introducerea optiunii de semnare electronica a politelor vine in completarea unui set de solutii propuse de Groupama Asigurari ca raspuns la nevoia clientilor de a desfasura operatiuni intr-un mod facil si care sa nu compromita distantarea fizica. Astfel, bazandu-se pe nivelul de digitalizare atins inainte de izbucnirea crizei sanitare, Groupama Asigurari a mizat pe operatiuni de la distanta, fiind, de altfel, primul asigurator din Romania care a introdus notificarea daunelor online, realizarea inspectiilor de risc si constatarea daunelor pentru toate produsele non-life prin intermediul Video Asist, un serviciu de asistenta video.
Prin intermediul acestor solutii, Groupama Asigurari ofera beneficii reale pentru clientii si angajatii sai, in cazul semnaturii electronice, fiind vorba despre simplitate, versatilitate si rapiditate. Toate acestea se traduc printr-o eficienta mai mare, prin procese simplificate si confirma misiunea companiei, aceea de a oferi continuitate, intr-un mod simplu si predictibil.
Sursa: Groupama Asigurari