Grupul ING inregistreaza un rezultat net de 1.005 milioane EUR in primul trimestru al anului 2021 06.05.2021 0 658 • Rezultatul in T12021 inainte de impozitare este de 1.463 de milioane de euro; rentabilitatea capitalurilor ramane puternica la 15,5%.o Venitul net din dobanzi este in crestere comparativ cu T42020, sustinut de rezultatul obtinut din TLTRO III (program de stimulare a creditarii oferit de Banca Central Europeana), care mai mult decat a compensat presiunea generata de ratele de dobanda in scadere.o Crestere solida de 9,1% a veniturilor din comisioane fata de anul anterior, in special datorita produselor de investitii.o T12021 a adus o scadere a costurilor de risc. Cheltuielile au fost sub control, dar au inclus unele costuri singulare in urma restructurarilor. • Crestere a creditarii si a depoziteloro Creditele si avansurile acordate clientilor au crescut cu 17,8 miliarde de euro in T12021, pe masura ce fondurile TLTRO au fost folosite pentru a sprijini economia; depozitele nete ale clientilor au crescut cu 8,1 de miliarde de euro, reflectand impactul continuu al pandemiei Covid-19 si al masurilor de restrictie.o Baza de clienti primari (cu venit recurent si inca un produs utilizat) a fost stabila la 13,8 milioane in T12021. Declaratie CEO, Steven van Rijswijk, CEO ING Group”ING a obtinut rezultate puternice in primul trimestru al anului 2021. Revenirea brusca a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinata de o crestere buna a veniturilor din comisioane si costuri de risc mai mici.”Veniturile din comisioane au fost stimulate de cresterea produselor de investitii, in special in Germania si Belgia. Franciza ING si-a demonstrat forta in primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finantarea TLTRO din partea Bancii Centrale Europene in beneficiul clientilor nostri, care continua sa se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economica. In ceea ce priveste costurile de risc, ramanem prudenti si luam in considerare intarzierile preconizate in rambursarea creditelor.Am continuat sa ne adaptam afacerea pentru a deservi mai bine clientii si pentru a ne asigura ca ne concentram pe oportunitatile de crestere relevante pentru viitor. Avansam cu strategia noastra digitala si mobile-first tinand cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clientilor nostri. In Olanda, acest lucru are ca rezultat o reducere a numarului de sucursale si o crestere a numarului de puncte de servicii, pentru care am alocat un provizion de restructurare. De asemenea, am anuntat ca vom intrerupe activitatile bancare in segmentul de retail din Austria si Cehia pentru a ne concentra pe pietele in care putem obtine o pozitie si o rentabilitate mai bune.Pe parcursul trimestrului, ING a atins un record de peste 50 de green deals, intr-un numar crescut de sectoare, pe masura ce clientii prioritizeaza din ce in ce mai mult tranzitia catre sustenabilitate si pe corelarea acestor eforturi de solutiile de finantare. Avand un model puternic de guvernanta sociala, de mediu si corporativa (profil ESG), suntem bine pregatiti pentru a-i sprijini in aceste eforturi. Drept exemplu, avem facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare imprumut sustenabil acordat vreodata.De asemenea, pentru a sustine planul de a deveni un lider digital axat pe date, am separat rolurile de tehnologie si operatiuni la nivelul consiliului de administratie, numind un Chief Technology Officer. De asemenea, le-am urat recent bun-venit in echipa noilor directori de risc (CRO) si Wholesale Banking (WB), care aduc perspective noi si o experienta diversa consiliilor noastre de administratie si de conducere. As dori sa le multumesc in mod special angajatilor nostri pentru angajamentul lor continuu, flexibilitatea si munca grea depusa pentru a ne sprijini clientii in aceste momente dificile. ”Sursa: ING Articole similare Financiar Q & A