"Libra Internet Bank este o banca de actiune, orientata dintotdeauna catre tehnologie si inovatie, iar serviciul Plati Instant reprezinta un raspuns foarte bun la nevoile de siguranta, rapiditate si mobilitate financiara ale clientilor nostri. De la aceste exigente am pornit si atunci cand am decis sa introducem acest serviciu in mod gratuit ca parte integranta din oferta noastra standard pentru persoanele fizice. Imediat si oricand, 24/7/365, sunt caracteristici perfect corelate cu nivelul tehnologic actual si apreciate din plin de catre clientii nostri persoane fizice care pot efectua plati instant catre celelalte
banci inrolate in acest sistem, direct din aplicatiile de internet si mobile banking ale bancii", a declarat Ionel Umbres, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.
"Suntem mandri ca oferim clientilor nostri serviciul de Plati Instant, in completarea ecosistemului financiar digital disponibil in George. In 2020, servicii bancare moderne inseamna rapiditate si convenienta. Noi credem in platforme deschise si colaborare si suntem convinsi ca cererea consumatorilor pentru astfel de plati rapide, ce conecteaza toate conturile bancare din Romania, indiferent de banca, va urma un trend puternic ascendent. Increderea si deschiderea sunt elemente esentiale ale noului banking" - a declarat Marian Ignat, Head of Digital Banking, Banca Comerciala Romana.
"In acest moment, cota de piata dupa active a participantilor la serviciu (Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank si Banca Comerciala Romana) insumeaza 40% din total sistem bancar, un procent foarte bun, daca luam in considerare adoptarea strict pe baze comerciale a unui serviciu puternic inovator intr-o piata relativ slab bancarizata si, prin urmare, destul de ingusta. Avem incredere ca gradul de acoperire a pietei de catre Platile Instant va inregistra in continuare o crestere importanta, data fiind utilitatea serviciului demonstrata in aceste zile, dar si faptul ca administrarea acestuia in cadrul bancii, dupa implementare, presupune un efort operational mai redus fata de platile traditionale. Implementarea serviciului cunoaste o amploare diferita in fiecare banca, insa ulterior, toate eforturile conduc la optimizarea si simplificarea proceselor interne. Bazat pe acest fapt, dar mai ales pe asigurarea fidelizarii clientelei bancare prin oferirea de servicii la distanta performante si rapide, care reflecta perfect vremurile in care traim, incurajam toate bancile sa adopte cat mai curand platile instant." – a declarat Sabin Carantina, Director General TRANSFOND.
Concret, pentru a plati instant, utilizatorului de servicii de plati nu ii este necesara nici achizitia sau instalarea unei aplicatii dedicate serviciului si nici inregistrarea intr-o interfata distincta pentru platile instant. Singura conditie care trebuie indeplinita pentru a beneficia de platile instant este ca serviciul sa fie oferit de catre banca celui care initiaza plata si de catre banca beneficiarului platii, in special prin platformele de mobile banking si de internet banking (desi exista deja si o oferta de astfel de servicii disponibile chiar la ghiseul fizic al bancii, daca un client doritor nu este "conectat").
Sursa: Transfond