ING Bank Romania a implementat o noua solutie in Home’Bank ce vine in sprijinul clientilor persoane fizice care doresc sa transfere fonduri catre un alt
cont ING pentru prima oara. Noua functie arata clientilor numele destinatarului pe scurt, doar la simpla completare a IBAN-ului, astfel incat se pot evita tranzactiile eronate sau chiar tentativele de fraudare.
Cum functioneaza?
Din aplicatia mobila Home’Bank sau de pe platforma de desktop, clientul introduce destinatarul folosind datele pe care le cunoaste, de exemplu numele beneficiarului si codul IBAN al contului ING . Aplicatia trimite solicitarea in baza de date a bancii pentru verificare, iar aceasta raspunde in timp real. Astfel, clientului ii este afisat rapid IBAN-ul si numele prescurtat al detinatorului real al acelui IBAN, sub forma de prenume si initiala nume respectiv denumirea trunchiata pentru companii, date pe care clientul le valideaza pentru a finaliza operatiunea.
”De cele mai multe ori cand facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numarul de telefon inainte de a face o tranzactie. Insa exista situatii in care, din graba, transferam banii intr-un
cont gresit, moment in care incepe un sir de actiuni in incercarea de a-i recupera. Acum, clientii au un filtru foarte simplu cand, la completarea IBAN-ul, apare si numele cu care acel
cont este inregistrat in sistemul bancii. In acest mod, stam fara emotii.
Pe de alta parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatata si de infractori care in mod intentionat transmit victimelor un alt numar de IBAN, asociat in mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fara posibilitatea simpla a clientului de a se asigura ca banii ajung unde trebuie. Acum, clientii persoane fizice au deja acest filtru , pe care in curand il vom implementa si pentru clientii persoanele juridice care doresc sa faca plati catre alte
conturi ING. Iar in ceea ce priveste urmatorii pasi, trebuie sa ne uitam si in directia platilor interbancare. In acest caz, insa, este necesar sa adoptam practica europeana ce presupune participarea mai multor
banci pentru ca acest sistem sa fie eficace. Astfel, va creste increderea clientilor in sistemul de plati, prin prevenirea erorilor sau infractiunilor financiare in sistemul bancar ca urmare a unei asigurari suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank Romania.
De ce este importanta o solutie de acest tip?
Relevanta acestei solutii vine tocmai din filtrul de siguranta suplimentar, prin care clientul se poate asigura catre ce
cont din ING urmeaza sa faca un transfer si, astfel, evita trimiterea fondurilor catre un
cont gresit. Acest proces ar fi altfel dificil, motiv pentru care lasa deschisa infractorilor o portita de intrare, dand IBAN-uri pentru cauze sociale sau chiar pentru companii in mod fals, banii neajungand niciodata la destinatia declarata. Prin aceasta confirmare, clientul poate sa se asigure ca ca acel IBAN este intr-adevar al companiei sau al persoanei destinate pentru plata.
Sursa: ING Bank