• ING si-a mentinut a patra pozitie pe piata, fiind insa pe primul loc din perspectiva experientei clientilor;
• Portofoliul de
credite a crescut usor, in timp ce depozitele atrase au crescut cu peste 20%;
• Utilizarea canalelor mobile ale bancii inregistreaza noi recorduri: 68% dintre clientii activi persoane fizice folosesc aplicatia de mobil.
Declaratie CEO
"2020 a fost un test de rezilienta pentru noi si pentru intreaga industrie bancara. Sunt mandra de ceea ce a realizat echipa ING in aceste vremuri fara precedent. Am fost alaturi de clientii nostri si implicati in societate, continuand in acelasi timp sa lansam noi produse si servicii. Am amanat plata ratelor pentru 32.000 de clienti vulnerabili si am oferit masuri personalizate de restructurare a datoriilor celor in dificultate. In cadrul programului IMM Invest, au fost primite 7.500 de cereri si am aprobat imprumuturi in valoare de 1,3 miliarde de lei, in timp ce finantarea sustenabila continua sa fie o prioritate.
Strategia noastra digitala a fost reafirmata de contextul pandemiei. Stim ca ne indreptam in directia potrivita, cea care ne permite sa oferim clientilor nostri servicii de calitate, disponibile oriunde si oricand. Vom continua sa punem accentul pe inovatie si pe experienta clientilor. Am inceput anul 2021 cu premise pozitive si cu optimism, insa exista incertitudine pe multiple planuri, ceea ce impune in continuare o conduita prudenta si responsabila. Sunt foarte recunoscatoare oamenilor minunati din echipa noastra, care s-au adaptat si mobilizat admirabil in anul care a trecut. Desi am lucrat de la distanta in proportie covarsitoare, am fost si ramanem uniti, cu o cultura corporativa efervescenta si cu o directie strategica clara.", a declarat Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania.
Rezultate financiare
Venituri totale: 2.1 miliarde de lei (+3%)
Depozite atrase: 45.0 miliarde de lei (+23%)
Costuri cu provizioane: 524 milioane de lei (+236%)
Profit brut: 574 milioane de lei (-37%)
Portofoliu credite: 28.7 miliarde de lei (+3%)
Noi produse si servicii pentru clientii persoane fizice
Unul dintre cele mai noi si mai apreciate produse din portofoliul de
credite ING in 2020 a fost ING Ipotecar 7FIX, prin care adresam preferinta clientilor pentru predictibilitate cu sapte ani de rate fixe. De cand s-a lansat, 43% dintre clientii care au contractat un
credit ipotecar au preferat 7FIX, iar 60% dintre acestia au optat pentru un avans de peste 25% din valoarea imprumutului.
Serviciul Round Up a fost lansat in aprilie 2020, ca un mijloc prin care clientii pot economisi fara efort. La fiecare plata cu cardul, diferenta pana la o suma rotunda se transfera automat intr-un
cont de economii. De la lansare, utilizatorii serviciului au economisit per total 60 de milioane de lei.
Cota de piata in segmentul clientilor cu venituri recurente (minimum 700 de lei/luna) a ajuns la 17,4%. Acestia beneficiaza de zero comisioane de administrare, cost zero pentru transferuri catre orice banca din Romania, costuri zero pentru retragerea banilor de la orice bancomat din tara si un curs valutar foarte avantajos. ING si-a lansat noua directie de brand – do your thing – printr-o campanie lansata in vara anului trecut ce subliniaza promisiunea bancii de a oferi o experienta personalizata, simpla si inteligenta. Realizarile ING au fost recunoscute in cadrul unui studiu global al KPMG din 2020, care a plasat ING Bank Romania pe primul loc pentru experienta oferita clientilor in sectoarele economice din Romania analizate.
ING Home’Bank si ING Business - banca din buzunarul tau
2020 a marcat o premiera in ceea ce priveste tehnologia din spatele Home’Bank. In timpul starii de urgenta, ING a lansat prima versiune de tehnologie nativa mobila a aplicatiei, ceea ce a condus la cresterea semnificativa a vitezei si a functionalitatii acesteia. Anul trecut, peste un milion de clienti au utilizat in mod activ ING Home’Bank, cu un total de 219 milioane de conectari, iar 68% au folosit aplicatia de pe dispozitivele lor mobile.
ING a fost, de asemenea, una dintre primele
banci care le-a oferit clientilor posibilitatea de a-si inscrie cardurile ING in Google Pay, completand portofelele Apple Pay si ING Pay deja functionale.
In ceea ce priveste clientii Business Banking (persoane juridice cu o cifra de afaceri anuala de pana la 500 de milioane de lei), platforma ING Business pentru companii a inregistrat o crestere de aproximativ 65% a autentificarilor, ajungand la un total de 2,7 milioane de conectari, din care 35% au fost realizate exclusiv prin intermediul dispozitivelor mobile. Numarul tranzactiilor a crescut cu 84% fata de nivelul anului 2019.
Segmente de business
ING si-a sprijinit clientii Business Banking prin aderarea la initiativele menite sa ofere sprijin si finantare companiilor: amanarea obligatiilor de plata si IMM Invest. Aproximativ 1.200 de companii care indeplineau criteriile de eligibilitate stabilite prin lege au beneficiat de amanarea ratelor. Pentru companiile care nu au fost eligibile in cadrul programului, ING a propus propriile solutii de restructurare a datoriilor.
In piata finantarilor structurate si a imprumuturilor sindicalizate pentru corporatii si institutii, ING a participat la sapte din noua tranzactii in calitate de aranjor sau coordonator, sprijinind atat clientii existenti, cat si relatiile de afaceri noi din diverse sectoare economice. Clientii care au primit imprumuturile sindicalizate sunt Profi Rom Food, Azomures & Ameropa Grains, Rompetrol, Alro, RCS & RDS si Pehart.
ING Romania si-a pastrat primul loc in clasamentul dealerilor primari, ceea ce a contribuit la selectia bancii ca intermediar in trei dintre cele patru emisiuni de Euro obligatiuni efectuate de statul roman anul trecut. In acelasi timp, ING Romania a plasat catre investitorii institutionali romani prima obligatiune emisa de ING Group in moneda romaneasca, in valoare de 90 de milioane de lei. Iar in ceea ce priveste finantarea sustenabila, ING a fost unul dintre intermediarii primei emisiuni de obligatiuni verzi a grupului NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est.
Implicarea in societate
In 2020, investitiile ING Romania in comunitate s-au ridicat la peste sapte milioane de lei. Pe langa acestea, se aduna donatii in valoare de 768.000 lei facute de clientii ING in cele trei campanii de strangere de fonduri demarate prin ING Home’Bank.
ING a devenit partener strategic al asociatiei Code 4 Romania, care anul trecut a dezvoltat sase platforme digitale de comunicare precum stirioficiale.ro si datelazi.ro, adoptate de autoritati in lupta cu Covid-19 si accesate de 12 milioane de utilizatori unici.
Impreuna cu ING Tech, ING Bank a donat echipamente medicale la inceputul pandemiei. Prin Fondul de urgenta pentru Comunitatile Vulnerabile, lansat in parteneriat cu Federatia Fundatiilor Comunitare, 11 mii de persoane din 174 de comunitati au primit sprijin.
De asemenea, ING a continuat programele strategice pentru sanatate financiara, Banometru si Startarium, adaptate contextului pandemic. Startarium a sprijinit 33.000 de antreprenori la inceput de drum, iar 150 de companii au fost incluse in programul de relansare si crestere Startarium RE:BUILD, care a constat in consultanta, mentorat si subventionarea pachetelor de servicii. Programul intensiv Banometru se adreseaza persoanelor cu dificultati financiare sau cu indatorare excesiva. In 2020, peste 5.000 de persoane au beneficiat de acest program, iar 420 dintre acestea au primit si indrumare prin coaching financiar.
Sursa: ING Bank