• Cererea pentru creditele ipotecare a crescut in cel de-al treilea trimestru, depasind cu 19% numarul solicitarilor primite in aceeasi perioada din 2019. 42% dintre acestea s-au indreptat catre creditele ipotecare cu dobanda fixa;
• Depozitele au crescut cu 25% in comparatie cu anul trecut, in timp ce portofoliul clientilor cu venituri recurente incasate intr-un
cont ING a depasit pragul de un milion;
• ING Bank Romania a primit peste 7.000 de aplicatii in cadrul programului IMM Invest pana in prezent, iar suma totala a creditelor aprobate de banca la final de septembrie a depasit 700 milioane lei;
• Banca a inregistrat o crestere a traficului mobil in aplicatia Home’Bank cu peste 50% comparativ cu anul trecut.
"Dupa primele luni de pandemie, cand am inregistrat o scadere brusca a activitatii de creditare, in al treilea trimestru am observat un reviriment al increderii in situatia economica si, implicit, un interes mai ridicat al clientilor catre produsele de
credit. Astfel, cererea pentru
credite ipotecare a fost mai mare decat in aceeasi perioada din 2019. Totusi, prudenta caracterizeaza comportamentul clientilor nostri. Aproape 50% dintre noile
credite ipotecare sunt cu dobanda fixa, produsul nostru 7FIX bucurandu-se de un real succes. In acelasi timp, observam continuarea tendintei de a economisi mai mult si o cerere sub potential in zona creditelor de
nevoi personale.
Cred ca acest an este un test de maturitate pentru toti, atat la nivel personal, cat si organizational. Am invatat lectii importante in timpul crizei din 2008/2010 si suntem mai bine pregatiti la nivel de societate pentru a gestiona aceasta dubla criza, sanitara si economica. Remarcam acest lucru in interactiunile zilnice cu clientii nostri, care demonstreaza o abordare matura si responsabila.
Continuam sa sustinem planurile clientilor, atat prin produse si servicii in continua dezvoltare, cat si prin masuri specifice perioadei pe care o traversam, precum amanarea platii ratelor la
credite sau rolul nostru activ in cadrul programului IMM Invest. Suntem hotarati sa ne continuam strategia de dezvoltare si digitalizare, in timp ce ne indeplinim rolul de cetatean corporativ responsabil. In al treilea trimestru al acestui an, ING a continuat sa sustina comunitatile vulnerabile si sa promoveze finantarea sustenabila”, a declarat Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania.
Masuri de sprijin pentru clienti si societate
Una dintre cele mai importante masuri pentru sustinerea mediului de afaceri romanesc a fost inrolarea bancii in cadrul programului IMM Invest. Ca urmare a volumului ridicat de
credite aprobate, ING a solicitat si obtinut in luna august triplarea plafonului alocat initial. De la inceputul programului si pana in prezent, banca a primit peste 7.000 de aplicatii in cadrul programului IMM Invest. La final de trimestru III, peste 1.000 de solicitari cumuland
credite in valoare de 700 de milioane de lei au fost aprobate si puse la dispozitia clientilor, in vreme ce peste 3.000 de cereri se aflau in diferite etape ale procesului de aprobare.
O alta masura importanta pentru sprijinirea clientilor ING a fost implementarea schemei de amanare a platii ratelor la
credite. Pana la mijlocul lunii iunie, clientii au avut posibilitatea de a solicita amanarea platii ratelor, iar 32.000 dintre clienti au optat pentru aceasta facilitate. Intre timp, peste 50% dintre acestia au reinceput deja plata ratelor la
credite. Programele de
educatie financiara au fost intensificate in aceasta perioada, pentru facilitarea procesului de revenire la normal si pentru identificarea posibilelor dificultati in achitarea ratelor.
In contextul in care nevoia de spatiu locativ este in crestere, ING si-a adaptat oferta si a venit cu una dintre cele mai competitive oferte de pe piata pentru creditele ipotecare, prin creditul 7FIX. In primul rand, produsul 7FIX ofera predictibilitate prin cei sapte ani de dobanda fixa, pentru un avans minim de 15%. In timp ce oferta pentru avansul minim de 15% este avantajoasa, ING incurajeaza creditarea responsabila prin oferirea unui reduceri de 0,5% la rata dobanzii clientilor care aduc un avans de peste 25% din valoarea proprietatii. Din totalul solicitarilor pentru
credite imobiliare, 42% s-au indreptat catre creditul imobiliar 7FIX, iar 54% dintre clientii care au optat pentru acest produs au ales sa plateasca un avans de cel putin 25%. Mai mult, ING s-a alaturat programului Noua Casa la inceputul lunii septembrie, in cadrul caruia au fost depuse, pana in prezent, peste 1.200 de aplicatii la ING.
In ceea ce priveste responsabilitatea sociala, ING Bank Romania a continuat sustinerea programelor de sanatate financiara si pentru un standard de viata decent al comunitatilor vulnerabile. Banometru a oferit resurse educationale si consultatii individuale pentru cei care se afla in dificultate, in timp ce Startarium a continuat sa functioneze ca platforma educationala pentru companiile la inceput de drum. Mai mult, prin participarea a 51 de angajati ING la Swimathon, peste 85.000 lei au fost donati catre ONG-uri ce vizeaza o multitudine de cauze sociale.
Dezvoltarea durabila este o prioritate si o preocupare de varf a grupului ING. Recent, ING a fost unul dintre intermediarii primei emisiuni de obligatiuni verzi emise de NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, cu o pozitie dominanta in Romania. Avand o valoare de 500 milioane de euro, fondurile din obligatiunile verzi sunt directionate pentru refinantarea portofoliului de cladiri sustenabile si finantarea proiectelor de eficienta energetica ale grupului NEPI Rockcastle.
Rezultate financiare
• Comparativ cu luna septembrie a anului precedent, profitul net al bancii a scazut cu 26%, ajungand la suma de 443 milioane lei;
• Veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 1,57 miliarde de lei, in timp ce costurile operationale au crescut cu 8,6%;
• In contextul pandemiei COVID-19, anticipand efectele crizei generate de aceasta, costurile cu provizioanele s-au dublat comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 326 milioane lei;
• Portofoliul de
credite a ajuns la valoarea totala de 27,8 miliarde lei, indicand o crestere de 4% fata de anul trecut;
• Portofoliul de
depozite a crescut cu 25% in comparatie cu anul trecut, ajungand la 42,9 miliarde lei, ceea ce a sustinut cresterea activelor totale la suma de 51,4 miliarde de lei.
Utilizare in crestere a serviciilor si produselor digitale
Astazi, banca are peste un milion de clienti cu venituri recurente, ceea ce inseamna ca unul din sase romani isi primeste salariul sau alte tipuri de incasari lunare intr-un
cont ING. Acest lucru se datoreaza si ofertei ING Card Complet, cu 0 comisioane pentru clientii bancii care incaseaza lunar minimum 700 lei si care efectueaza cel putin o plata cu cardul pe luna.
Comportamentul clientilor este puternic digital, in special in ceea ce priveste preferinta pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienti au folosit Home’Bank in 2020, ceea ce reprezinta o rata de adoptie de aproximativ 80% a serviciului de internet si mobile banking.
In ceea ce priveste utilizarea platformei si a aplicatiei, 93% dintre autentificarile in Home’Bank provin de pe dispozitive mobile. 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicatia mobila, care a inregistrat o majorare a traficului cu 50%. Mai mult, 22% dintre produsele ING sunt accesate direct din platforma Home’Bank, cu o pondere de 17,5% provenind de pe mobil.
Pe langa servicii precum Round Up si creditul de
nevoi personale 100% online, ING a adaugat posibilitatea utilizarii cardului de
credit virtual in ING Pay, astfel incat clientii pot efectua plati cu telefonul mobil, in functie de preferinta, atat cu cardul virtual de debit, cat si de
credit. La sfarsitul lunii septembrie, 21% dintre platile contactless au fost efectuate de clientii bancii cu ING Pay sau Apple Pay.
ING Business: platforma de internet banking dedicata companiilor de talie mijlocie si IMM a fost utilizata mai intens, reflectand comportamentul digital accentuat si in randul acestor clienti. Astfel, ING a inregistrat cresteri de 32% in numarul clientilor care utilizeaza aceasta aplicatie, 68% in numarul tranzactiilor, iar 33% dintre autentificarile in aplicatia ING Business provin de pe telefonul mobil.
Evolutia brand-ului ING
ING Bank Romania a lansat noua sa directie de brand - ‘do your thing’, parte din strategia Think Forward a companiei. ‘do your thing’ subliniaza misiunea ING de a sustine oamenii sa fie cu un pas inainte, in viata si in afaceri, incurajandu-i sa faca mai multe din lucrurile pe care le iubesc. ‘do your thing’ inseamna libertate, promisiunea ING de a le oferi clientilor o experienta de banking personala, simpla si inteligenta. Experienta personala si simpla se declina printr-o abordare centrata pe clienti si prin disponibilitatea unor servicii cotidiene care nu lasa la vedere complexitatea operatiunilor bancare. Iar noile tehnologii si inovatia aduc zi de zi servicii si produse relevante si usor de folosit clientilor ING.
Sursa: ING Bank Romania