ING Bank Romania - crestere sustinuta a creditarii in prima jumatate a anului 2015 05.08.2015 0 1263 ING Bank Romania a inregistrat in primul semestrul al anului o crestere semnificativa a creditarii, portofoliul de credite ajungand la 12.652 milioane RON*, cu 24% mai mult fata de S1 2014. Cresterea creditarii a determinat o crestere a veniturilor cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand pragul de 487 milioane RON in S1 2015.ING Bank Romania crestere sustenabilaING Bank Romania a crescut cota de piata in creditare la 5,4% in S1 2015 de la 4,2% in acceasi perioada a anului anterior, iar cota de piata in fonduri atrase s-a ridicat la 6,5% comparativ cu 5,5% in S1 2014.De asemenea, veniturile au crescut cu 12% in primul semestru al anului fata de S1 2014, ajungand la 487 milioane RON. Investitiile in dezvoltarea solutiilor tehnologice dedicate clientilor si in eficientizarea operationala a platformelor IT au determinat o crestere a costurilor totale cu 11% fata de aceeasi perioada a anului anterior.Raportul costuri/venituri s-a mentinut constant fata de S1 2014, situandu-se la acelasi prag de 57%. Aceasta stabilitate se datoreaza politicii de monitorizare atenta a costurilor operationale in conditiile de crestere a volumului de activitate si cresterii veniturilor nete, in pofida diminuarii continue a ratelor de dobanda de referinta. Profitul net a scazut la 155 milioane de RON in S1 2015, cu 6% mai mic fata de prima jumatate a anului anterior.Portofoliu de credite si fonduri atrase in cresterePortofoliul de credite s-a majorat cu 24%, ajungand la 12.652 milioane RON fata de 10.220 milioane RON in S1 2014, o contributie semnificativa venind din partea segmentului clientilor Commercial Banking**.Cota de piata in creditare a crescut la 5,4% comparativ cu 4,2% in S1 2014, inregistrandu-se o crestere accelerata a creditarii in RON, cu 90% mai mare fata de acceasi perioada a anului trecut. Din total portofoliu, ponderea creditelor in RON a crescut la 54% in S1 2015 fata de 45% primul semestru al anului 2014.Fondurile atrase au crescut de asemenea la 15.944 milioane RON, cu 22% mai mult fata de S1 2014, evolutie datorata, in principal, cresterii fondurilor atrase de la clientii Commercial Banking si Retail.Digital pentru mai multa flexibilitate"ING Bank Romania a avut o crestere sustenabila in aceasta jumatate de an, atat in ceea ce priveste volumul de activitate cat si in privinta portofoliului de clienti. Scopul nostru este de a oferi clientilor mai multa flexibilitate si libertatea de a-si lua propriile decizii financiare in baza unor nevoi reale. Anul acesta vom continua sa ne concentram pe zona digitala si sa dezvoltam produse si servicii ce reprezinta mai mult decat solutii bancare si care pot aduce valoare adaugata in viata de zi cu zi a clientilor nostri", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.In prima parte a anului, banca a relansat ING Card Complet, eliminand taxele si comisioanele si imbogatindu-l cu doua servicii inovatoare: ING Bazar si Porteaza-ti banii, doua servicii care aduc clientilor beneficii relevante si mai multa flexibilitate.La doar 4 luni de la momentul lansarii, ING Card Complet raporteaza rezultate extraordinare, care demonstreaza preferinta clientilor pentru produse construite prin participarea lor directa. Ca urmare, numarul clientilor noi a crescut rapid in prima parte a anului, cu 94.000 de clienti noi persoane fizice, cu 20% mai mult fata de numarul clientilor noi in S1 2014.Mai mult decat servicii bancarePrin serviciul Porteaza-ti banii, disponibil in ING Home’Bank, oricine isi poate transfera salariul din alte banci in contul ING Bank, instantaneu si fara niciun cost. Transferul se realizeaza simplu si rapid, similar unei plati cu cardul pe internet iar din de momentul lansarii si pana acum au fost efectuate aproximativ 12.000 de tranzactii. In curand, serviciul va fi imbunatatit cu functionalitatea de plata recurenta, similar serviciului Direct Debit.De asemenea, utilizatorii ING Card Complet beneficiaza si de ING Bazar, platforma digitala de cumparaturi care ofera reduceri speciale la comercianti relevanti, posibilitatea de a inrola orice card de fidelitate emis in piata si, in curand, plati cu telefonul mobil. De la momentul lansarii, in luna aprilie, peste 71.000 discounturi au fost acordate prin intermediul ING Bazar, iar platforma a generat vanzari in valoare de peste 2 milioane euro pentru cei 31 de comercianti inrolati.Rezultate ING GroupSi ING Group a anuntat astazi rezultatele financiare obtinute in trimestrul 2 al anului 2015, raportand un profit net de 1.359 millioane euro.Sursa: Comunicat de Presa ING Articole similare Financiar Subiecte relevante creditare debit direct profit card de debit banci Q & A