• Productia de
credite de
nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic, inregistrand o crestere de 50% fata de trimestrul anterior;
• In ceea ce priveste platile, preferinta pentru
card in detrimentul numerarului continua si in primele trei luni din 2021, cu un raport de 55% la 45%;
• ING continua finantarea prin programul IMM Invest, avand alocat un plafon de 1,1 miliarde de lei pentru 2021.
Declaratie CEO
"Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv in context economic si financiar. In cazul bancii noastre, profitabilitatea a crescut in acest trimestru, iar cererea de
credite ipotecare si de
nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. In acelasi timp, observam un apetit crescut pentru diversificarea investitiilor si pentru utilizarea metodelor de plata digitale. Suntem recunoscatori pentru increderea acordata de numerosii clienti care aleg sa isi incaseze salariul in conturile de la ING si care beneficiaza in consecinta de un pachet avantajos de servicii, incluzand un curs de schimb valutar foarte competitiv.
Continuam sa sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finantarile acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul in curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat in cadrul acestui program si suntem pregatiti sa oferim finantare atat clientilor existenti, cat si celor noi. In acelasi timp, ne propunem sa crestem finantarea verde si sa sprijinim eforturile de combatere a schimbarilor climatice. In perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ sa contribuim cu totii la construirea unui viitor mai bun si mai sustenabil.", a subliniat Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania.
Rezultate financiare – comparatie trimestrul I 2020
Venituri totale: 544 milioane de lei (+2%)
Depozite atrase: 46.6 miliarde de lei (+20%)
Costuri cu provizioane: 96 milioane de lei (-19%)
Profit brut: 183 milioane de lei (+11%)
Portofoliu credite: 29.4 miliarde de lei (+2%)
Retail si digital
Utilizarea cardurilor a crescut in detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumatate din cheltuielile clientilor ING sunt efectuate cu
carduri si dispozitive mobile la POS. Platile mobile (ING Pay, Apple Pay si Google Pay) reprezinta deja 15% din volumul total, in timp ce tranzactiile de cumparare in comertul online au crescut cu 27%. Pentru a sustine aceasta tendinta de crestere a cumparaturilor in mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicatia mobila, pentru plati online mai rapide si convenabile, o functionalitate foarte asteptata in randul clientilor.
Productia de
credite de
consum a crescut in primul trimestru cu 50% fata de ultimele luni ale lui 2020. Imprumuturile digitale s-au intensificat, ajungand la 35% din totalul creditelor de
nevoi personale acordate. Cererea de
credite ipotecare continua tendinta ascendenta observata inca de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobanda fixa 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.
Pe langa instrumentele traditionale de economisire, clientii incep sa se orienteze din ce in ce mai mult catre
investitii in fonduri mutuale. ING a raportat o crestere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale in ultimele 12 luni. Clientii ING au un comportament investitional consecvent, multi dintre acestia investind sume modice, insa in mod constant si pe termen lung. Din totalul numarului de clienti care au accesat fonduri mutuale, aproape jumatate si-au activat un plan de
investitii periodice.
Segmente de business
Ca urmare a centralizarii platformelor pentru persoane juridice, numarul de clienti Business Banking care utilizeaza ING Business a crescut cu peste 400% fata de aceeasi perioada din 2020. Acest lucru a condus implicit la o crestere a autentificarilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, si o crestere de 230% a numarului de tranzactii. Intensificarea rapida a utilizarii dispozitivelor mobile a rezultat in demararea unui program sustinut de imbogatire a functionalitatilor, pentru o experienta potrivita nevoilor antreprenorilor: accesabilitate, navigare, management operativ al activitatii curente.
Divizia Business Banking a anuntat, de asemenea, ca ING se alatura programului IMM Invest si in al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.
In martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligatiuni cu dobanda variabila in lei in format de plasament privat pentru Banca Internationala de Investitii. Aceasta tranzactie a marcat, in premiera pentru emitent, obtinerea unei rate de finantare negative in euro. In acelasi timp, ING se mentine cu consecventa in topul dealerilor primari din Romania, in trimestrul I situandu-se pe primul loc in acest clasament.
Relansarea platformelor de sanatate financiara
Ambele programe de sanatate financiara sustinute de ING – Banometru si Startarium – si-au relansat platformele in primul trimestru. Banometru sprijina persoanele care se confrunta cu dificultati financiare si ofera noi instrumente, inclusiv o sectiune pentru finantele personale in perioade de criza. Startarium ofera informatii si mentorat antreprenorilor la inceput de drum, punand la dispozitie instrumentele, expertii si cunostintele necesare pentru ca acestia sa isi lanseze si sa isi dezvolte afacerile. Platforma actualizata ofera noi mijloace pentru invatare si practica, de la cursuri A-Z ghidate, pana la sabloane gratuite precum cele pentru modelul de afaceri sau propunerea unica de valoare (Value Proposition).
Sursa: ING Bank