ING Bank Romania - Rezultate Solide in Primul Trimestru al Anului 2015 07.05.2015 0 1785 ING Bank Romania a inregistrat in T1 2015 un profit net de 82 milioane de RON, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada a anului anterior iar portofoliul de credite a crescut cu 12% fata de T1 2014 ajungand la 11.387 milioane RON.Cota de piata in creditare a crescut la 4,9% in 2015 de la 4,6% in T1 2014 iar cota de piata in fonduri atrase s-a ridicat la 6,1% comparativ cu 5,5% in aceeasi perioada a anului anterior.ING Bank Romania rezultate solideING Bank Romania a generat in T1 2015 un profit net de 82 milioane de RON, in crestere cu 9% fata de T1 2014 si venituri de 240 milioane RON, cu 17% mai mult fata de T1 2014. Cresterea veniturilor a fost influentata de cresterea afacerii in special in zona clientilor Retail si Mid Corporate Banking**.Raportul costuri/venituri a inregistrat o imbunatatire fata de acceasi perioada a anului anterior, diminuandu-se la 56% in T1 2015 fata de 60% in T1 2014. Aceasta imbunatatire se datoreaza faptului ca evolutia pozitiva a veniturilor a depasit cresterea costurilor.Costurile totale au inregistrat totusi o crestere de 9%, aceasta fiind generata de investitiile in tehnologie din prima perioada a anului 2015. Astfel, costurile totale in T1 2015 au ajuns la 134 milioane RON fata de 123 milioane RON in aceeasi perioada a anului anterior.Portofoliul de credite si fonduri atrase in cresterePortofoliul de credite s-a majorat cu 12%, ajungand la 11.387 milioane RON fata de 10.192 miloane RON in T1 2014, cresterea fiind influentata de dezvoltarea activitatii pe toate segmentele de clienti, cu o contributie semnificativa (50%) a clientilor mid corporate si IMM.Cota de piata in creditare a crescut la 4,9% comparativ cu 4,6% in T1 2014, inregistrandu-se o crestere accelerata a creditarii in RON. Din total portofoliu, ponderea creditarii in RON a crescut la 50% in T1 2015 fata de 45% in acceasi perioada a anului 2014.Fondurile atrase au crescut de asemenea la 14.559 milioane RON, cu 13% mai mult fata de T1 2014, evolutie datorata, in principal, cresterii inregistrate in segmentul de retail unde a crescut atat numarul clientilor deponenti cat si valoarea medie a fondurilor per client.Continuam cresterea pe piata locala"Am inceput 2015 concentrandu-ne eforturile pe dezvoltarea unor produse inovatoare in zona digitala si intarirea prezentei in segmentul IMM care beneficiza acum de tot sprijinul nostru si de o abordare dedicata. De asemenea, anul 2015 a marcat o noua etapa in strategia ING Bank pe piata locala, etapa in care clientul este direct implicat in constructia produselor bancare, oferindu-i astfel mai multa putere de decizie", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.Cei mai activi clienti pe canalele digitaleIn primul trimestru al anului 2015 banca a castigat 44.000 clienti noi persoane fizice care se adauga unui portofoliu de clienti activi atat pe canalele traditionale cat si pe cele digitale.Cu acest portofoliu, ING Bank ramane cea mai digitalizata banca din piata locala, cu cel mai mare numar de tranzactii (12 milioane tranzactii in 2014) si cele mai mari valori tranzactionate prin canalele digitale.(*) Rezultate financiare consolidate ale ING Bank Romania, pregatite in conformitate cu International Financial Reporting Standards (IFRS) si normele ING Group pentru contabilitate manageriala.(**) ING Bank Romania ofera produse si servicii bancare tuturor categoriilor de clienti prin intermediul a trei divizii dedicate: divizia Retail Banking, dedicata clientilor persoane fizice si microintreprinderi, Mid Corporate Banking dedicata IMM-urilor si companiilor medii cu cifra de afaceri 0,5-50 milioane EUR si Commercial Banking, dedicata clientilor companii mari si institutii financiare.Sursa: Comunicat de Presa ING Subiecte relevante sucursale investitii profit cota de piata credit banci europene Q & A