• Baza de clienti activi a crescut cu 14% fata de anul trecut, la 1,25 milioane de clienti. ING Bank Romania a ramas cea mai recomandata banca de catre clientii sai (numarul 1 Net-Promoter Score).
  • Doua noi lansari in acest trimestru, ING Pay si ING SRLeu (creditare instant pentru IMM-uri), iar creditul online de nevoi personale a fost extins cu optiunea de refinantare. 
  • Evolutia comerciala pozitiva continua. Portofoliul de a crescut cu 17% fata de anul trecut, in timp ce volumul depozitelor a crescut cu 18%.
ING Bank Romania marcheaza rezultate financiare foarte bune in al treilea trimestru din an, raportand o crestere semnificativa a numarului de clienti si a volumelor bilantiere, facilitata de gama variata de servicii si produse.

Numarul clientilor activi a crescut cu 155.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1,25 milioane. 126.000 mai multi clienti isi incaseaza veniturile recurente intr-un cont al bancii, cu 19% mai mult fata de T3 2017, un ritm mai mai alert decat ritmul de crestere al clientilor activi, care a fost de 14%.

Cota de piata pe segmentul creditelor acordate a crescut cu 0,9% fata de anul trecut, ajungand la 9,8%. Nivelul creditelor acordate a crescut la 24.6 miliarde in al treilea trimestru, o crestre de 17% in ultimele 12 luni. Distributia creditarii ramane echilibrata intre segmentul companiilor (43%) si cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici si mijlocii a crescut cu 23% fata de anul trecut, sustinut de lansarea unui nou produs de creditare, ING SRLeu, lansat in iunie. In segmentul persoanelor fizice, creditul de nevoi personale disponibil online a fost extins si cu optiunea de refinantare.

Rata creditelor neperformante a scazut pana la 3%, cu 0,2% mai putin fata de anul anterior, si mult sub media pietei.

Cota de piata in segmentul depozitelor atrase a ajuns la 9% sustinuta de cresteri atat pe segmentul persoanelor fizice, cat si pentru clientii companii. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,6 miliarde lei, cu 18% mai mult fata de acum 12 luni, pana la 29,6 miliarde lei.

Profitul brut cumulat pe cele trei trimestre este la nivelul de 603 milioane lei, cu 31% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea organica puternica, data de volume si tranzactii mai mari, a dus la venituri majorate cu 28%, depasind 1,35 miliarde lei in primele noua luni ale anului.

Costurile operationale au crescut cu 23%, la 656 milioane lei, influentate de costurile de personal, mutarea bancii in noul sediu si in digitalizare. Costurile de risc au crescut cu 48%, o data cu cresterea si diversificarea portofoliului, dar si in urma implementarii IFRS9 din ianuarie 2018, ajungand la un total de 96 milioane lei. Profitul net a ajuns astfel la 529 milioane lei.

Anul viitor, ING Bank Romania va sarbatori 25 de ani de la infiintare. In aceasta perioada, banca a crescut organic la mai mult de 1,25 milioane de clienti activi, clasandu-se pe pozitia a sasea in sectorul bancar local dupa criteriul volumelor de active. Nu am fi putut atinge aceste rezultate fara colegii nostri si fara increderea si sustinerea clientilor, carora le multumim.

ING a promovt in tot acest timp modele de produse si servicii simple, accesibile si corecte, relevante pentru clienti, si a fost un partener activ in sustinerea economiei romanesti. Dupa ce acum aproape 15 ani am introdus conceptul de Self’Bank si platforma de internet banking ING Home’Bank, schimbam acum perspectiva bankingului concentrandu-ne pe online si mobil. Recentele lansari ING Business, ING Pay si ING SRLeu sustin strategia digitala bazata pe o experienta diferentiatoare. Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

Crestere digitala exponentiala

Fiecare nou trimestru aduce noi recorduri in materie de trafic si volum de tranzactii in ING Home’Bank. Astfel, comparativ cu acum trei luni, numarul logarilor a crescut cu 12% si numarul tranzactiilor cu 5%. Comparand cele 9 luni cu aceeasi perioada a anului trecut, cei doi indicatori au crescut cu 64%, respectiv cu 33%. Per ansamblu, ING Home’Bank avea la finalul lunii septembrie 680.000 clientii activi, 55% dintre acestia folosind aplicatia de mobil.
Dupa lansarea creditului de nevoi personale online de anul trecut, ING a actualizat produsul cu optiunea refinantarii creditelor direct din Home’Bank, ca o solutie complementara la oferta initiala.

Preferinta pentru servicii instant si disponibile pe telefon este vizibila si in rata rapida de adoptie a serviciului ING Pay. Optiunea permite plata cu telefonul, lansata in iulie, are deja peste 1 million de tranzactii realizate.

Al treilea trimestru din 2018 a insemnat pentru ING si revenirea pe piata locala de , prin intermedierea unei emisiuni de obligatiuni emise de IIS la cota Bursei de Valori Bucuresti, plasament gestionat impreuna cu BT Capital Partners S.A. si BRD - Groupe Société Générale S.A.

Anuntata prima data in luna februarie a acestui an, ING Business, platforma omni-channel de internet banking pentru clientii de Mid-Corporate Banking, a fost actualizata cu noi functionalitati. ING Business atinge acum obiectivul tri-dimensional, oferind nu doar componenta de tranzactionare, cat si cea de self-service si canalul direct si personalizat de comunicare. Functionalitatile vor deveni vizible clientilor gradual, pe parcursul urmatoarelor luni.

Clientii ING isi doresc produse simple, rapide si sigure, iar noutatile lansate anul acesta si rata rapida de adoptie a acestora ne valideaza strategia. In aceasta vara, ING a lansat un instant destinat micro-companiilor, ING SRLeu, disponibil in oricare office ING, care a devenit deja optiunea folosita pentru 50% din creditele noi acordate instant.

Activitatea bancii a fost influentata puternic in acest trimestru si de noul model operational implementat de la 1 noiembrie. ING Bank Romania a devenit prima banca locala ce opereaza fara casierii si ghisee, birourile teritoriale fiind destinate produselor mai complexe, consultantei oferite de angajati, precum si derularea operatiunilor de tip self-service.

Rezultatele ING Group

ING Group continua sa raporteze cresteri in numarul de clienti si volumul de creditare. Numarul de clienti care au ING ca banca principala a crescut cu 200.000 in al treilea semestru al acestui an, ajungand la un total de 12.2 milioane; numarul total de clienti din segmentul de retail a ajuns la 38 milioane. Valoarea neta a imprumuturilor a crescut cu 6.8 miliarde euro, in timp ce cresterea neta a depozitelor a fost 3.4 miliarde euro. ING a raportat un profit net de 776 milioane euro in al treilea trimestru din 2018.

Sursa: ING