ING Romania in 2015 - cresterea creditarii cu 29% 02.03.2016 1 2114 In 2015, ING Romania a crescut creditarea cu 29%, mult peste cresterea pietei locale, si a avut rezultate solide, prin servicii bancare inovatoare si dezvoltari in domeniul digital.Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 14.437 milioane RON la sfarsitul anului 2015, in crestere cu 29% in ultimele 12 luni, in timp ce piata a crescut cu + 3%Lansarea ING Card Complet, primul cont curent cu zero costuri si a Creditului instant; portofoliul de clienti individuali activi a ajuns la 866.000Profitul brut al ING Romania a ajuns la 392 milioane RON, cu 22% mai mare comparativ cu 2014.Crestere importanta a creditarii, mult peste cresterea pieteiLa sfarsitul anului 2015, volumul creditelor pentru clienti a ajuns la 14.437 milioane RON, cu 29% mai mare decat la sfarsitul anului 2014 si semnificativ mai mare decat cresterea pietei, de numai 3%. ING detine astfel o cota de piata in creditare de 6,3%, de la 4,8% la sfarsitul anului 2014. Cresterea a fost echilibrata, atat in segmentul de retail cat si in cel corporate, unde ING s-a clasat al doilea jucator pe piata creditelor sindicalizate, cu 7 mandate de Aranjor principal. Creditarea IMM-urilor a avut cea mai mare crestere, de 77% fata de anul precedent. Activitatea de creditare in moneda nationala a inregistrat o crestere de 60% pana la 8.658 milioane RON.Depozitele atrase au crescut de asemenea, ajungand la 18.556 milioane RON la sfarsitul anului 2015, cu 29% mai mult fata de sfarsitul anului 2014, astfel incat cota de piata in depozite a ajuns la 6,9%, la sfarsitul anului 2015, comparativ cu 6,0%, la sfarsitul anului precedent.Oferte competitive si inovatii pentru a simplifica In 2015, ING a atras 96.000 clienti individuali activi ajungand la un total de 866.000. Motoarele principale de crestere au fost noul ING Card Complet cu costuri zero pentru cei care aleg sa isi pastreze veniturile la ING, solutia Porteaza-ti Banii care ofera oricui doreste libertatea de a-si muta salariul rapid si simplu la banca pe care o prefera si Creditul Instant pentru nevoi personale. Acest nou produs a facut procesul de creditare foarte simplu si rapid - este nevoie de 10 de minute pentru a obtine un imprumut pentru nevoi personale, fara a fi necesare documente de venituri. Rezultate solideProfitul brut obtinut de ING Romania in 2015 a fost de 392 milioane RON, in crestere cu 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Venitul total a ajuns la 1.022 milioane RON, mai mare cu 13%, in urma cresterii afacerii, a portofoliului de clienti si a volumului activitatii acestora."Cred ca cea mai mare realizare a ING in 2015 este cresterea creditarii, atat pentru companii cat si pentru persoane fizice. Am crescut substantial finantarea noastra pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari si am facut progrese in domeniul digitalizarii reducand costurile de tranzactionare. De asemenea, pentru clientii individuali am creat produse care sa le simplifice si imbunatateasca viata", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.In 2015, costurile totale au crescut la 575 de milioane de RON, cu 9% mai mult fata de anul anterior, in principal datorita cresterii activitatii, investitiilor in dezvoltarea infrastructurii IT si aplicatii de business, costurilor de reglementare (de 4,6 milioane RON) si noi angajati. Costul de risc a scazut la 55 milioane RON in 2015, de la 60 milioane lei in anul precedent demonstrand o politica de creditare prudenta de gestionare a riscului de credit. Raportul cost/venituri (C/I) a scazut usor, situandu-se la 56%, in timp ce randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 24%, de la 20% in 2014.Concentrare pe dezvoltarea IMM-urilorAccentul pe IMM-uri, prin automatizarea procesului de creditare, cresterea echipei de consultanta si adaptarea solutiilor bancare la profilul si nevoile IMM-urilor, a generat o crestere a activelor de 77% si de 36% in baza de clienti, ajungand la 7.000 clienti IMM la sfarsitul anului 2015. Concentrare pe dezvoltari in domeniul digitalClientii ING folosesc din ce in ce mai mult canalele digitale si in special mobilul. In 2015, numarul de contacte in ING Home'Bank folosind calculatorul a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai mult decat in 2014, in timp ce operatiunile folosind telefonul mobil au crescut exploziv, la 10 milioane in 2015, de opt ori mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru a sustine ritmul de dezvoltare, 35% dintre cei 309 nou angajati in 2015, a fost in domeniile IT, digital si business intellingence.Rezultate ING GroupING Bank a inregistrat in 2015 un profit net de 4.219 milioane EUR, cu 23,2% mai mare decat in 2014. Aceasta imbunatatire a fost determinata in principal de castiguri mai mari din dobanzi pe fondul cresterii puternice a creditarii si de costuri de risc mai mici in ciuda unei cresteri substantiale a costurilor de reglementare. Randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 10,8% de la 9,9% in 2014. Sursa: Comunicat de presa ING Bank Articole similare Credite Depozite la Termen Subiecte relevante creditare profit Q & A