ING Romania – profit net de 278 milioane RON in S1 2016 10.08.2016 0 1555 ING Romania a raportat in primele 6 luni din 2016 o evolutie pozitiva a tuturor indicatorilor, continuand sa creasca activitatea de creditare si portofoliul de clienti activi ING Romania a inregistrat in primul semestru un profit net de 278 milioane RON, cu 79% mai mult decat in anul precedent. Cresterea a fost determinata in principal de vanzarea actiunilor Visa in al doilea trimestru din 2016 si dezvoltarea creditarii Portofoliul de credite a ajuns la 16.293 milioane RON la sfarsitul primului semestru, crescand cu 29% comparativ cu sfarsitul lunii iunie 2015 71.000 clienti activi noi in semestrul 1 al 2016. Indicatori cheie pe o traiectorie ascendenta In prima jumatate a anului 2016, veniturile au crescut cu 39% fata de S1 2015, ajungand la 675 milioane RON. Castigul se datoreaza in principal vanzarii actiunilor Visa, dar si cresterii continue a creditarii. Excluzand impactul vanzarii de actiuni Visa, venitul total a inregistrat o crestere de 13%, ajungand la 552 milioane RON. Costurile operationale au crescut pana la 311 milioane RON, cu 13% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent, preponderent in urma cresterii costurilor cu angajatii, a costurilor de reglementare si a investitiilor in tehnologie si marketing. Costurile de risc au crescut la 30 milioane RON, de la 22 milioane RON in prima jumatate a anului precedent, variatia provenind din cresterea volumelor in activitatea de creditare. Rata creditelor neperformante a continuat sa se imbunatateasca, de la 5,5% in prima jumatate a lui 2015 la 3.9% in primele 6 luni ale acestui an, reflectand o abordare responsabila a creditarii. Profitul net de 278 milioane RON, cu 79% mai mult fata de anul trecut este un record, sustinut in principal de vanzarea de actiuni Visa, in al doilea trimestru al anului 2016. Excluzand castigurile din tranzactia cu actiunile Visa, profitul net al ING Romania in S1 2016 a crescut cu 14% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la 177 milioane RON. "Pe parcursul primelor 6 luni din 2016, am castigat aproximativ 71.000 clienti activi noi si creditarea a crescut cu aproape 30%. Ne concentram sa facem serviciile bancare mai simple prin inovare, asadar sunt increzator ca vom putea sa oferim o experienta bancara peste standard, in timp ce pregatim banca pentru provocarile viitoare", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Romania. Cresterea creditarii pentru persoane fizice si IMM-uri Fondurile atrase s-au ridicat la 20.056 milioane RON, la sfarsitul lunii iunie 2016, cu 26% mai mult fata de 30 iunie 2015. Portofoliul de credite a inregistrat, de asemenea, o crestere de 29%, de la 12.652 milioane RON, la 30 iunie 2015, la 16.293 milioane RON la sfarsitul lunii iunie 2016. Cresterea a fost determinata in principal de majorarea volumului de credite de nevoi personale si ipotecare, dar si de imprumuturile acordate IMM-urilor. Creditarea in lei a inregistrat o crestere de 55%, ajungand la 10.502 milioane RON.Cota de piata in creditare a ING Bank Romania s-a extins pana la 7,1% in S1 2016 de la 5,4%, in aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, cota de piata in fonduri atrase s-a ridicat la 7,4% comparativ cu 6,5% in 2015. ING mPOS – plati mobile in miscare ING a adus pe piata locala un nou serviciu de plati ce permite comerciantilor mici, mijlocii si mari sa accepte plati cu cardul printr-un POS mobil (ING mPOS), in urma unui proiect dezvoltat cu GoSwiff si MasterCard. ING mPos accepta orice tip de card, sustine imbunatatirea productivitatii comerciantilor si permite accesul in timp real la evidenta tranzactiilor. Accesul la statistici, rapoarte, reconcilieri financiar-contabile sau alte informatii disponibile oricand in format digital contribuie la transformarea serviciilor bancare, raspunzand la nevoi tot mai dinamice. ING Point – servicii bancare instant in mall-uri Dupa deschiderea a trei ING Point anul trecut, ING a inceput in iunie 2016 sa extinda acest nou canal de distributie, planuind sa ajunga pana la sfarsitul anului in 12 dintre principalele mall-uri din tara. ING Point aduce serviciile bancare mai aproape de clienti si faciliteaza accesul rapid la produse, acestea fiind acordate pe loc. Prin ING Point, clientii pot avea acces imediat la produse precum ING Card Complet, Credit Instant, Home’ Bank, ING Bazar, Porteaza-ti banii, etc., fara a fi necesara o alta vizita la banca.Sursa: Comunicat de presa ING Bank Articole similare Financiar Subiecte relevante Visa servicii financiar bancare MasterCard banci Q & A