ING Romania – profit net de 84 milioane RON in T1 2016 17.05.2016 0 1245 ING Romania a obtinut in primul trimestru al 2016 rezultate solide, continuand sa creasca activitatea de creditare si portofoliul de clienti activi.Profitul net al ING Romania a ajuns la 84 milioane RON, cu 3% mai mare comparativ cu primul trimestru din 2015. Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 14.474 milioane RON la sfarsitul lunii martie 2016, crescand cu 26% in ultimele 12 luni. 33,555 clienti activi noi in trimestrul I al 2016, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent. Crestere sanatoasa a indicatorilor cheie ING Romania a inregistrat in primele trei luni ale anului 2016 venituri de 271 milioane RON, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului trecut. Castigul a fost, in principal, din dobanzi si venituri din tranzactii de schimb valutar, in stransa legatura cu cresterea volumului de afaceri si a numarului de clienti, precum si din venituri din tranzactionarea instrumentelor specifice pietelor financiare. Intre ianuarie si martie 2016, costurile operationale s-au ridicat la 154 milioane RON, cu 15% mai mult fata de acelasi trimestru al anului precedent, in urma cresterii costurilor cu angajatii (in corelatie cu cresterea numarului de personal de 13%), a costurilor de reglementare (cum ar fi sistemul de garantare a depozitelor) si a investitiilor in IT si marketing. Raportul costuri/venituri a avut o usoara crestere, ajungand la 57%, comparativ cu 56% in perioada similara a anului trecut. Costurile de risc s-au ridicat la 19 milioane RON, de la 9 milioane RON in primul trimestru al anului anterior. Aceasta majorare a fost pe fondul cresterii puternice a afacerii si a unor provizioane foarte reduse in primul trimestru al 2015. Rata creditelor neperformante s-a imbunatatit constant pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungand la 4,6% in primul trimestru 2016 fata de 5,9% in aceeasi perioada a 2015.Crestere solida a creditarii in lei pe toate segmentele Portofoliul de credite s-a majorat cu 26%, pana la 14.474 milioane RON, de la 11.472 milioane RON la 31 martie 2015. Fondurile atrase au ajuns la 19.167 milioane RON, cu 32% mai mult decat in martie 2015. Prin urmare, la sfarsitul lunii martie 2016, cota de piata a ING in creditare a ajuns la 6,3% de la 4,9% la sfarsitul lunii martie 2015, iar cota de piata pe segmentul fondurilor atrase de la clienti a crescut la 7,3%, comparativ cu 6% in aceeasi perioada a anului precedent. Pe parcursul ultimelor douasprezece luni, creditarea in lei a inregistrat o crestere de 57%, pana la 8.933 milioane RON. Creditarea pentru IMM-uri a crescut cu 59% comparativ cu primul trimestru al anului 2015. "Credem ca putem face experienta bancara mai buna si am facut deja pasi importanti prin servicii mai simple si mai rapide. Ne propunem in continuare o crestere sustenabila in toate liniile de business, oferind o experienta diferentiatoare pentru clientii nostri. Vom continua sa ne concentram pe inovatie si digitalizare", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania. Atragerea de noi clienti In primele trei luni ale anului 2016, ING a atras 30,555 clienti activi individuali noi, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2015. Principalele motoare ale acestei cresteri au fost simplificarea procesului de creditare – Credit Instant si oferta Card Complet, fara comisioane pentru clientii care isi aduc veniturile la ING. In plus, eforturile de a oferi o experienta superioara clientilor sunt rasplatite, cu tot mai multi clienti care recomanda ING. Recunoastere pentru rezultateIn primul trimestru, valoarea initiativelor ING in materie de inovatie si servicii bancare digitale a fost recunoscuta in cadrul mai multor premii ale industriei. In cadrul Galei MasterCard Bank of The Year, ING a fost declarata Cea mai Inovatoare Banca, iar ING Home'Bank a fost declarat Serviciul Online al Anului. Aceasta recunoastere a evidentiat faptul ca strategia digitala a ING este in concordanta cu nevoile si asteptarile clientilor. La gala premiilor Forbes Banking, ING a castigat, de asemenea, trofeul pentru Cea Mai Inovatoare Banca. De asemena, potrivit unui studiu al revistei E-Finance, ING se afla pe locul intai in ceea ce priveste numarul si valoarea tranzactiilor bancare online de catre clientii individuali in 2015 si numarul de tranzactii prin mobile banking in 2015. Rezultatele ING Group ING Group a publicat pe 10 mai rezultatele din T1 2016, raportand un rezultat net de 1.257 milioane Euro (0,32 Euro pe actiune), incluzand profitul din vanzarea actiunilor NN Group in luna ianuarie. ING Bank a raportat un rezultat net de 842 milioane Euro, in ciuda cresterii semnificative a cheltuielilor de reglementare. Calitatea portofoliului de credite s-a imbunatatit: costurile de risc au continuat sa scada, iar rata creditelor neperformante a coborat la 2,3%. Sursa Comunicat de presa ING Articole similare Financiar Q & A