ING sprijina activ peste 30.000 clienti vulnerabili si a donat peste 2 milioane lei in perioada pandemiei COVID-19 25.05.2020 0 893 Pana in prezent, ING a primit peste 30.000 solicitari din partea clientilor pentru amanarea platii ratelor sau pentru accesarea creditelor garantate de stat. Suma totala a donatiilor pentru a combate impactul direct al COVID-19 a ajuns la 2 milioane de lei; clientii ING au facut donatii direct prin ING Home’Bank.ING Bank Romania a atins pragul de 1 milion de clienti cu venituri recurente, iar cresterea portofoliului de credite si depozite arata sprijinul nostru continuu pentru economia locala.Serviciul de internet banking Home’Bank a fost accesat de aproape 1 milion de clienti in ultimele trei luni.Pentru banca, principalele prioritati in aceasta perioada sunt siguranta angajatilor si a clientilor ING, precum si continuitatea activitatii companiei. Tranzitia catre un context in care peste 95% dintre angajatii din sediul central si colegii din call-center au lucrat de acasa s-a facut rapid, in doar cateva zile, inainte de declansarea starii de urgenta. In acest sens, acestia au primit toate resursele pentru a putea lucra de acasa si au primit asistenta pentru a trece eficient peste provocarile acestei noi perioade. In urma restrictiilor impuse si a traficului redus in sucursale, programul de lucru din ING Office a fost redus, pastrand totusi deschise unitatile din tara si asigurand materiale de protectie. Am trecut la starea de alerta de la cea de urgenta, insa, in continuare, 90% dintre colegi lucreaza de acasa. In martie, banca a luat masuri imediate pentru a ne sprijini clientii persoane fizice si juridice pentru a depasi situatia generata de pandemia COVID-19. Acestea au inclus amanarea la plata a ratelor aferente produselor de creditare, in anumite conditii, pentru persoane fizice, colaborarea cu companiile mari pentru a identifica solutii personalizate si aderarea la programul IMM Invest pentru credite garantate de stat pentru IMM-urile eligibile. „Situatia curenta este o lebada neagra, pe care nu ne-am fi putut-o inchipui la inceputul anului. Dupa primele saptamani in care ne-am concentrat pe continuitatea activitatii bancii si siguranta colegilor, acum lucram activ sa ne sustinem clientii vulnerabili si contribuim la revenirea economiei. Data fiind intreruperea abrupta atat pentru societate, cat si pentru economie, o serie de masuri au fost rapid anuntate pentru a detalia cum ne sustinem clientii in aceasta perioada dificila. Dar as vrea sa le multumesc echipelor noastre pentru efortul admirabil depus in ultimele luni si un „Multumesc" special se duce catre colegii din office-urile ING, aflati in propria noastra prima linie." a spus Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania. Rezultate financiare si comportament digitalNumarul de clienti care incaseaza venituri recurente intr-un cont ING a crescut cu 13%, la 1 milion, un prag important pentru companie. Aceasta crestere puternica a fost sustinuta si de o majorare cu 25% a soldului depozitelor de la clienti, la 39 miliarde lei. Astfel, cota de piata pentru depozite ajunge la 9,9%, cu 0,9% mai mult comparativ cu martie 2019. Fata de anul trecut, portofoliul de credite a crescut cu 11%, la 28,9 miliarde lei. Cota de piata creste astfel la 10,5%, de la 10,1% in martie 2019. Portofoliul este compus din 59% credite pentru persoane fizice si 41% pentru persoane juridice. Rata creditelor neperformante ramane sub media pietei, inregistrand doar o usoara crestere de pana la 3,6%. De la mijlocul lunii martie, cand ING Bank a anuntat prima schema de amanare a platii ratelor, care a fost inlocuita ulterior de prevederile Ordonantei de Urgenta nr.37/2020, am inregistrat 27.000 solicitari de la persoane fizice si peste 1000 solicitari de la IMM-uri. Pentru a sprijini in continuare IMM-urile, ING s-a alaturat programului IMM Invest si aproximativ 5000 clienti au aplicat pentru finantare pentru urmatorii 3-5 ani. Desi primul trimestru a fost afectat de criza COVID-19, vanzarile au avut o evolutie puternica. In urma unei campanii vizibile, am avut vanzari cu 52% mai mari pentru credite de nevoi personale si cu 40% mai mari pentru credite ipotecare in raport cu aceeasi perioada a anului trecut. Creditul ipotecar 7FIX, noul nostru produs cu primii 7 ani de dobanda fixa, a atras peste 27% din noile vanzari, intrucat oamenii prefera sa aiba o mai buna predictibilitate cu privire la obligatiile viitoare de plata, indiferent de contextul economic. Cresterea volumelor a dus si la majorarea veniturilor cu 9% de la an la an, ajungand la 533 milioane lei. Costurile operationale au fost de 249 milioane lei in primul trimestru din 2020, fata de 221 milioane anul trecut. Cresterea reflecta in principal numarul crescut de angajati si majorarea salariilor medii. Costurile de risc au crescut abrupt la 118 milioane lei, in contextul in care au fost facute provizioane suplimentare ca urmare a perspectivei macroeconomice in deteriorare, in timp ce dinamica creditelor neperformante din portofoliu a ramas limitata. Profitul net a scazut cu 27% fata de aceeasi perioada anul trecut, la 143 milioane lei. "Acum un deceniu, cand ne-am confruntat cu criza financiara de atunci, am avut un avantaj puternic datorita politicii noastre de creditare responsabila. Atunci am avut posibilitatea sa ne continuam activitatea, sa ne ajutam clientii si sa crestem activitatea bancii semnificativ, fiind mai putin afectati de costurile de risc. Criza de astazi este complet diferita prin natura sa, dar ne vom sprijini clientii in continuare si vom depasi impreuna aceasta perioada. Cred ca este un semn de incredere faptul ca 1 milion de clienti isi incaseaza veniturile recurente intr-un cont ING si vedem ca acest numar continua sa creasca chiar si in timpul crizei", a comentat Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania. In ultimii ani, ING a amintit in repetate randuri promisiunea sa, de a le oferi clientilor optiunea unei banci digitale, unde gasesc tot ce au nevoie de la o banca intr-o singura aplicatie. Odata cu lansarea serviciului de deschidere de cont curent complet online, din ING Home’Bank, este cu un pas mai aproape de aceasta promisiune. Primul trimestru a venit si cu noi produse, precum un curs valutar preferential pentru clientii care incaseaza veniturile recurente in banca sau optiunea Round Up, care te ajuta sa pui bani deoparte in timp ce cheltuiesti. In aproximativ o luna, aproape 38.000 de clienti au activat optiunea. ING Home’Bank aduce solutii pentru nevoile cotidiene de banking precum plata cu telefonul, transferul catre un prieten folosind doar numarul de telefon, dar si produse mai complexe precum creditul de nevoi personale online. Datorita noilor functionalitati, aplicatia de internet banking devine una dintre cele mai cuprinzatoare de pe piata, folosita lunar de 800.000 de clienti. Numarul total de utilizatori ING Home’Bank a ajuns la aproape 1 milion in primul trimestru, 92% din trafic fiind generat de dispozitive mobile. In medie, utilizatorii aplicatiei de mobil se autentifica de 18 ori pe luna. Activitatea s-a intensificat in primul trimestru si pentru aplicatia ING Business, destinata antreprenorilor. Numarul de clienti a crescut cu 82%, in timp ce umarul de tranzactii cu 110% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Si gradul de utilizare de pe mobil vs. Desktop a crescut, cu 24% in ultimul an. Astfel, ING Business devine din ce in ce mai mult o platforma digitala de banking, dovedit si prin numarul clientilor ce inainteaza cereri de servicii prin modulul de comunicare cu banca, cu 105% mai mare fata de martie 2019. Ajutam comunitatile in lupta impotriva COVID-19 In total, ING Bank Romania a donat 2 milioane de lei pentru lupta impotriva COVID-19 si a impactului pe care il are acesta asupra mai multor grupuri sociale. Primul obiectiv a fost de a sprijini sistemul de sanatate prin donarea a 3.000 de echipamente de protectie spitalelor nationale si 5.000 de teste PCR, care au fost procesate de laboratoarele Retelei Private de Sanatate Regina Maria. ING a sprijinit, de asemenea, organizatia Code4Romania in dezvoltarea de solutii digitale pentru informare publica, care au devenit relevante si de referinta pentru publicul larg in ultimele 2 luni.In aprilie, ING Bank a lansat o campanie de strangere de fonduri in Home’Bank, prin care clientii au putut dona direct pentru sprijinirea grupurilor sociale vulnerabile (varstnici cu venituri mici, persoane izolate, copii expusi riscurilor, victime ale violentei in familie, persoane fara adapost). Cauza a fost sustinuta si de un concert caritabil oferit de trupa The Mono Jacks pe pagina lor de Facebook si de un eveniment in direct, pe Smart FM, cu un DJ. In total, clientii au donat 70.000 EUR, la care ING a adaugat 100.000 EUR. Fondurile colectate au ajutat Fundatia Comunitara Bucuresti sa distribuie produse sanitare si de igiena, alimente si sa ofere asistenta pentru grupurile vulnerabile, cu o atentie sporita pentru persoanele aflate in cele mai afectate zone, din punct de vedere financiar, din toata tara.Sanatatea financiara sta la baza initiativelor de CSR ale ING Bank si devine acum, in contextul creat de criza COVID-19, mai relevanta ca niciodata. Avand in vedere ca peste 1 milion de romani au intrat in somaj tehnic , de la inceputul starii de urgenta, si ca exista o scadere a activitatii economice, ING va continua sa ofere consultanta si sprijin celor care acum sunt nevoiti sa-si gestioneze finantele cu mai multa atentie.Pentru persoane fizice, ING se concentreaza pe programul Banometru. Acesta este singurul program de responsabilitate sociala din Romania care ofera atat educatie financiara, cat si sesiuni 1:1 cu traineri financiari. Desi multi romani sunt reticenti, in prima faza, sa accepte sprijinul unui trainer financiar, odata inclusi in program, majoritatea beneficiarilor au declarat ca si-au imbunatatit sanatatea financiara. Pana la data de 1 iulie, se pot face inscrieri in programul Bootcamp Banometru, de educatie financiara 100% online, cu sesiuni de consiliere intensiva de 9 saptamani online sau prin telefon. In doar 2 saptamani de la lansare, 1.000 de persoane s-au inregistrat in Bootcamp Banometru, iar 800 dintre acestia sunt considerati vulnerabili din punct de vedere financiar.Nu in ultimul rand, in contextul crizei COVID-19, antreprenorilor li se ofera sfaturi relevante pe teme juridice, financiare si de afaceri prin intermediul programelor dedicate si a webinariilor Startarium, proiectul dedicat antreprenorilor, initiat de ING Bank si Impact Hub.Sursa: ING Bank Articole similare Financiar Subiecte relevante profit internet banking credit Q & A