Litigiu bancar solutionat amiabil in Timis - rata lunara s-a redus la mai putin de jumatate 18.08.2017 0 1216 O consumatoare din Sannicolau Mare, judetul Timis, a reusit sa ajunga la o intelegere amiabila cu banca la care are un credit ipotecar in euro din anul 2005, prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. In urma pronuntarii solutiei de catre conciliatorul CSALB, marja de dobanda a scazut de la 9.75% la 5,75% pe an, iar comisionul de administrare a fost eliminat din contractual de credit. Rata lunara i-a scazut cu peste 100 de euro, iar acum clienta bancii plateste 95 de euro pe luna, fata de 207 euro cat platea pana acum. Consumatoarea a primit si o reducere de sold de 3.100 de euro, suma care provine din dobanda perceputa in plus de banca. Schimbul de documente si informatii s-a facut pe e-mail si prin telefon, asadar consumatoarea nu a fost nevoita sa vina la Bucuresti pentru solutionarea acestui litigiu. Dosarul a fost finalizat in 45 de zile, in mod gratuit – ambele proceduri pe care le administreaza Centrul SAL Bancar sunt gratuite pentru consumatori.Anul acesta, mai mult de jumatate dintre litigiile solutionate favorabil pentru consumatori provin din dosare ale celor care nu locuiesc in Bucuresti, ci in alte orase sau chiar sate din Romania. Dintre cele 17 hotarari pronuntate pana acum, in 11 cazuri consumatorii sunt din judetele Iasi, Sibiu, Botosani, Ilfov, Timis, Gorj, Brasov, Neamt, Constanta, Dambovita sau Bistrita-Nasaud. Toate hotararile pronuntate de conciliatori au fost agreate, atat de consumatori, cat si de comercianti, iar ele au si fost puse in aplicare. Niciun consumator nu a contestat pana acum solutia propusa de conciliator. Fiecare decizie a fost pronuntata, in medie, in aproximativ 45 de zile, fata de termenul maximal de 90 de zile in care trebuie sa se incadreze solutionarea alternativa a litigiilor.CSALB a primit in acest an, de la consumatori, 207 cereri conforme. Dintre acestea, 81 de dosare sunt in lucru, in diverse stadii de analiza sau solutionare, iar 126 de cereri sunt clasate. Solicitarile consumatorilor, in cele mai multe cazuri, sunt legate de eliminarea unor comisioane percepute pentru un credit (de risc, administrare, monitorizare etc.). Consumatorii mai cer scaderea unor dobanzi majorate, in acceptiunea lor, in mod abuziv si, in acelasi timp, diminuarea ratelor lunare de plata, dar si restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor in mod excesiv.Sursa: CSALB Articole similare Financiar Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) Q & A