Mastercard simplifica istoricul tranzactiilor online 03.02.2021 0 558 Mastercard lanseaza o noua solutie de banking digital, care le ofera posesorilor de card mai multe detalii despre achizitiile lor. Furnizata de Ethoca, companie detinuta de Mastercard, noul produs va imbunatati experienta digitala a consumatorilor, oferind detalii suplimentare despre tranzactii, precum numele comerciantului, sigla acestuia si locul in care a avut loc achizitia. Astfel, pentru a creste vizibilitatea brandului si a reduce nivelul de confuzie in cazul tranzactiilor neidentificate care duc la solicitari nejustificate pentru rambursarea banilor, comerciantii sunt invitati sa isi incarce logo-urile in sistem. In plus, Mastercard lucreaza indeaproape cu emitentii pentru introducerea unui nou standard la nivel de industrie, astfel incat, incepand de la finalul anului 2022, canalele bancare digitale sa includa informatii complete ale tranzactiilor.Conform unui studiu recent, majoritatea consumatorilor romani au raportat dificultati in identificarea anumitor tranzactii prin intermediul canalelor bancare digitale. Anxietatea legata de potentialele fraude a determinat mai multi consumatori sa depuna cereri de rambursare a fondurilor, care puteau fi evitate.Cu totii ne-am confruntat cu situatia in care nu am putut identifica imediat anumite tranzactii aflate pe extrasul de cont. De exemplu, numele comerciantului poate fi irecognoscibil sau numele procesorului de plati poate fi afisat in locul numelui comerciantului. Noul studiu Mastercard arata ca aceasta este o problema comuna care genereaza emotii negative pentru multi romani care utilizeaza servicii bancare digitale. Pana la 57% dintre respondenti declara ca li se intampla uneori sa nu poata recunoaste achizitiile afisate in istoricul tranzactiilor, in timp ce pentru aproape unul din cinci acest lucru se intampla des sau foarte des. Aceasta situatie ii face pe consumatori sa se simta anxiosi (47%), iritati (32%), confuzi (6%) si neajutorati (8%).Cea mai comuna reactie din partea romanilor care nu pot identifica o tranzactie este sa sune imediat banca (50%) sau, mai rar, comerciantul (3%). 43% dintre romani admit ca aleg sa contacteze banca desi, dupa o anumita perioada, si-ar putea aminti detalii despre tranzactiile neidentificate initial.Reclamatiile pot fi evitateIn 87% dintre cazuri, apelurile catre bancile posesorilor de carduri conduc, de obicei, la depunerea unei reclamatii, sub forma unei cereri de rambursare a fondurilor. Cu toate acestea, multe dintre reclamatii se dovedesc a fi nejustificate. Pana la 4 din 10 dintre consumatori fie descopera ca au uitat de achizitie (30%), fie afla ca a fost vorba de o tranzactie realizata de un alt membru al familiei (10%). Totusi, odata ce o cerere de rambursare a fost depusa, aceasta trebuie sa fie solutionata sau inchisa de catre emitent - ceea ce genereaza costuri operationale, legate de timpul petrecut pentru contactarea titularului cardului, verificarea tranzactiei si procesarea cazului clientului, si presupune, in medie, o durata de pana la 2 saptamani.Respondentii studiului comandat de Mastercard confirma ca isi doresc sa vada detalii suplimentare despre cumparaturile realizate cu cardul, in istoricul tranzactiilor, pentru a putea identifica achizitiile mai usor si mai rapid. In opinia romanilor, cele mai utile detalii ar fi denumirea comerciantului (66%), sigla acestuia (29%) si locatia in care a fost efectuata achizitia (45%). Un istoric mai complex al tranzactiilor efectuate cu cardul ar sprijini consumatorii in identificarea rapida a comerciantului (44%) si a achizitiei (49%), si, mai ales, ofera detinatorilor de carduri sentimentul de incredere si de control asupra tranzactiilor (40%).Comerciantii, invitati sa-si incarce logo-urileNoua solutie dezvoltata de Mastercard va contribui la cresterea gradului de satisfactie a consumatorilor si va imbunatati semnificativ experienta utilizatorilor, limitand, in acelasi timp, frecventa cererilor de rambursare adresate emitentilor si comerciantilor. Vizitand site-ul logo.ethoca.com si completand formularul aferent, comerciantii isi pot incarca logo-ul cu usurinta pentru a fi afisat pe canalele de banking digital, atat online, cat si mobile, fara niciun cost. Odata pregatite, logo-urile acestora vor fi asociate tranzactiilor corespondente, in cadrul aplicatiilor de banking digital, adaugand astfel indicii vizuale clare, care ii vor ajuta pe detinatorii de card sa identifice rapid achizitiile autorizate. In ceea ce priveste comerciantii, aceasta functionalitate reprezinta atat o oportunitate de reducere a numarului de cereri de rambursare a fondurilor, care sunt costisitoare si consumatoare de timp, cat si de a-si creste vizibilitatea.„Ne-am angajat sa colaboram cu emitentii si comerciantii pentru a face din aceasta functionalitate un standard pentru utilizatorii de servicii bancare digitale pana la finalul anului 2022. Credem ca o transparenta mai mare a tranzactiilor imbunatateste semnificativ experienta celor care utilizeaza canalele de servicii bancare digitale si le ofera consumatorilor un confort psihic si un sentiment de control asupra cheltuielilor. Din perspectiva emitentilor, solutia creste gradul de interactiune dintre detinatorii de carduri si canalele digitale ale bancii, iar in cazul comerciantilor, acestia vor obtine mai multa vizibilitate pentru brandul lor. De asemenea, atat bancile, cat si comerciantii vor beneficia de un volum mai mic de apeluri si reclamatii din partea consumatorilor”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard Romania si Croatia. Noua solutie dezvoltata de Mastercard si Ethoca este deosebit de relevanta in era digitala, in care popularitatea serviciilor bancare online si mobile creste la o rata fara precedent. In prezent, aceste aplicatii reprezinta principalele canale de comunicare pentru clientii bancilor, 49% dintre romani folosind servicii bancare digitale mai mult de o data pe saptamana si 24% cel putin o data pe zi, conform studiului. Printre caracteristicile care ii determina pe respondenti sa utilizeze canale bancare digitale se numara timpul economisit (66%), posibilitatea de a accesa aceste canale de oriunde si oricand (63%), un control mai bun asupra tranzactiilor de cumparaturi (53%), precum si simplitatea si convenienta acestor instrumente pentru gestionarea finantelor (44%). Avansul digital (65%) este, de asemenea, unul dintre primele 3 criterii in alegerea unei banci, alaturi de credibilitatea acesteia (66%) si de beneficiile financiare asociate ofertei sale (58%). Sursa: Mastercard Articole similare Carduri Q & A