Microsoft a lansat saptamana aceasta o scoala de afaceri axata pe strategia, cultura si responsabilitatea AI 13.03.2019 0 749 In ultimii ani, unele dintre companiile cu cea mai rapida dezvoltare din lume au utilizat inteligenta artificiala pentru a rezolva probleme de afaceri specifice. De fapt, conform unei noi cercetari de piata oferita de Microsoft cu privire la modul in care AI va schimba rolul de lider, aceste companii cu o mare dezvoltare sunt de mai bine de doua ori mai susceptibile sa implementeze AI in mod activ decat companiile cu o crestere mai mica.Mai mult, companiile cu dezvoltare rapida merg mai departe cu implementarile AI, aproximativ jumatate dintre ele intentionand sa utilizeze in mai mare masura inteligenta artificiala in anul urmator pentru a imbunatati luarea deciziilor, comparativ cu aproximativ o treime din companiile cu o crestere mai mica. Cu toate acestea, conform studiului, mai putin de doua din zece dintre companiile cu crestere ridicata integreaza AI in ansamblul activitatii lor. "Exista un decalaj intre ceea ce doresc oamenii sa faca si ceea ce se intampla in realitate in organizatiile lor, si cat de pregatite sunt acestea de fapt", a declarat Mitra Azizirad, vicepresedinte corporativ pentru AI marketing, Microsoft, Redmond, Washington."Dezvoltarea unei strategii pentru AI se extinde dincolo de problemele de afaceri", a explicat ea. "Aceasta ajunge pana la leadership, comportamente si capacitati necesare pentru a insufla o cultura AI-ready in organizatii." Saptamana aceasta, Azizirad si echipa sa a lansat Microsoft AI Business School pentru a-i ajuta pe liderii din domeniul afacerilor sa abordeze aceste probleme. Cursul online gratuit este o serie master class care urmareste sa-i responsabilizeze pe liderii de afaceri sa-si administreze cu incredere companiile in era AI.Materialele de curs AI Business School includ scurte studii de caz scrise si orientari, materiale video cu prelegeri, perspective si discutii la care directorii cu programul incarcat pot avea acces in doze mici, atunci cand au timp pentru acestea. O serie de videoclipuri introductive ofera o imagine de ansamblu asupra tehnologiilor AI care genereaza schimbari in cadrul industriilor, insa cea mai mare parte a continutului se axeaza pe gestionarea impactului AI asupra strategiei, culturii si responsabilitatii companiilor. "Aceasta scoala va arata in detaliu cum sa dezvoltati o strategie si sa identificati si sa preveniti aparitia factorilor de blocaj in implementarea AI in organizatia dumneavoastra", a spus Azizirad. Scoala de afaceri completeaza alte initiative de invatare AI din cadrul Microsoft, printre care Scoala AI pentru dezvoltatori si Programul Profesional Microsoft pentru Inteligenta Artificiala, care ofera abilitati de pregatire profesionala si experienta in lumea reala inginerilor si altor persoane care doresc sa-si imbunatateasca abilitatile in AI si analiza datelor. Spre deosebire de aceste initiative, AI Business School este non-tehnica si conceputa pentru a-i pregati pe directori sa-si conduca organizatiile catre transformarea AI, dupa cum declara Azizirad.Nick McQuire, un analist CCS Insight care se ocupa de inteligenta artificiala, a declarat ca peste 50% dintre companiile pe care firma sa le supravegheaza deja cerceteaza, probeaza sau implementeaza proiecte specifice cu AI si invatare automatizata, insa foarte putine folosesc AI in cadrul organizatiei si identifica oportunitati de afaceri si probleme pe care AI le poate aborda."Asta pentru ca exista o intelegere limitata in comunitatea de afaceri cu privire la ceea ce este AI de fapt, ce poate face si, in cele din urma, care sunt aplicatiile", a spus el. "Microsoft incearca sa neutralizeze acest decalaj". INSEAD, o scoala de afaceri postuniversitara cu campusuri in Europa, Asia si Orientul Mijlociu, a colaborat cu Microsoft pentru a construi modulul de strategie al AI Business School, care include studii de caz despre companii din toate industriile, care si-au dezvoltat cu succes afacerile cu ajutorul AI.De exemplu, un studiu de caz despre Jabil descrie modul in care unul dintre cei mai mari furnizori de solutii de productie din lume a reusit sa micsoreze costurile generale si sa creasca calitatea liniei de productie utilizand AI pentru verificarea componentelor electronice in timpul fabricarii acestora, permitandu-le astfel angajatilor sa se concentreze asupra activitatilor cu valoare adaugata pe care masinile nu le pot executa."Mai sunt inca multe de facut care sa contina participarea capitalului uman, mai ales daca nu este ceva care se preteaza la procese standardizate", a explicat Gary Cantrell, vicepresedinte senior si director tehnologia informatiei, Jabil. Modulele de cultura si responsabilitate ale AI Business School pun accentul pe date. La urma urmei, companiile care adopta cu succes AI trebuie sa partajeze in mod deschis datele intre departamente si functii operationale, a explicat Azizirad, si sa se asigure ca toti angajatii pot participa la dezvoltarea si implementarea aplicatiilor AI bazate pe date."Este necesara o abordare deschisa a modului in care vor fi utilizate datele unei organizatii, care este fundamentul AI pentru a obtine rezultatele dorite", a spus ea, adaugand ca liderii de succes promoveaza o abordare AI incluziva care aduna laolalta roluri diferite si rupe barierele informationale. Construirea increderii vine si din dezvoltarea si implementarea sistemelor AI intr-o maniera responsabila, domeniu care rezoneaza cu liderii de afaceri, conform cercetarii de piata a Microsoft. In randul companiilor cu crestere rapida, cercetarile au constatat ca, pe masura ce liderii stiu mai multe despre AI, recunosc ca trebuie sa garanteze o implementare AI responsabila. Articole similare Financiar Q & A