NETOPIA Payments: Volumul total procesat prin card a crescut cu 60% in 2020 09.03.2021 0 607 Anul trecut, compania a depasit pragul de 2 miliarde de euro tranzactionati de la startul procesarii platilor cu cardulNETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plati electronice din Romania, raporteaza o crestere cu 60% a volumului total procesat in urma tranzactiilor cu cardul din 2020, comparativ cu anul anterior. Anul trecut, compania a depasit pragul de 2 miliarde de euro procesati in total de la inceputul activitatii de intermediere a platilor cu cardul, in 2009.Din datele NETOPIA Payments, in 2020, numarul tranzactiilor online cu cardul au inregistrat o crestere de aprox. 20%, in conditiile in care valoarea medie a tranzactiei a crescut la 215 lei, de la 165 lei in 2019.In topul categoriilor de produse si servicii pentru care romanii au facut plati digitale cu cardul se numara: facturile la utilitati, urmate de serviciile financiare, segmentul de FMCG care a inregistrat o crestere semnificativa, domeniul IT&C, dar si segmentul de produse Pharma & Health, aflat pentru prima data in acest clasament. La polul opus, s-au aflat industria turismului si cea de evenimente, fiind unele dintre cele mai afectate domenii de restrictiile impuse in contextul pandemiei. Cea mai mare tranzactie procesata de NETOPIA Payments anul trecut a fost de 97000 lei. In ceea ce priveste editia de Black Friday 2020, compania a inregistrat o crestere de 60% a volumului tranzactionat, pastrandu-se astfel acelasi trend din restul anului. Restrictiile impuse pentru stoparea pandemiei au dus la o migrare accentuata in mediul online a unui numar mare de comercianti si furnizori care pana in luna martie a anului trecut isi desfasurau activitatea preponderent in offline. Astfel, numarul de parteneri inrolati in platforma NETOPIA Payments s-a dublat de la inceputul Starii de Urgenta, ajungand in prezent la aproape 30.000. „Anul 2020 a fost unul plin de provocari generate de noul context pe care am reusit sa le depasim cu bine prin inovatie, proactivitate si reactie de raspuns rapida. A fost foarte important pentru noi sa identificam si sa implementam rapid cele mai bune solutii in sprijinul comerciantilor pentru care era vital sa-si poata desfasura activitatea mai departe, strategie pe care o vom urma si anul acesta. Totodata, majoritatea romanilor a inteles ca este mult mai usor sa platesti online utilitatile si la fel de simplu este sa comanzi si sa platesti digital alimentele sau produsele de care ai nevoie. Pentru 2021, consideram ca industria HoReCa va intra puternic in online si deja avem sute de restaurante partenere, precum si segmentul Pharma & Health, domenii care pana acum functionau mai mult in offline, dar in contextul pandemiei au trebuit sa isi reorganizeze activitatea”, a declarat Antonio Eram, CEO si Fondator NETOPIA Payments. Strategia pe care a adoptat-o compania pe perioada anului 2020, an puternic marcat de pandemie, s-a concentrat pe identificarea si implementarea rapida a unor solutii venite in sprijinul comerciantilor pentru ca acestia sa-si poata continua activitatea. Printre acestea se numara: optiunea de link de plata, un serviciu de plata online cu cardul care nu necesita implementare tehnica, sau lansarea mobilPay Delivery - platforma integrata in aplicatia mobilPay Wallet prin care utilizatorii pot comanda direct cu plata online de la restaurante, magazine si producatori locali. Mai mult, la finalul anului trecut, NETOPIA Payments a devenit prima platforma de plati digitale de pe piata autohtona care accepta plati online prin Google Pay. Sursa: NETOPIA Payments Articole similare Financiar Q & A