Numarul dosarelor de conciliere solutionate favorabil pentru parti a crescut de aproape 5 ori in 2017 01.02.2018 0 1668 Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) devine o alternativa pentru tot mai multi clienti care au o nemultumire in relatia cu bancile sau IFNurile.In 2017, Centrul a gestionat 1.165 solicitari scrise, cu 148% mai multe fata de 2016. In acelasi timp, 2017 a confirmat deschiderea tot mai mare a bancilor catre solutionarea diferendelor prin intermediul Centrului si cu ajutorul conciliatorilor. Numarul cererilor transformate in dosare, adica acceptate de banci sau IFN-uri pentru a fi rezolvate la CSALB a crescut la 214 dosare, de aproape 5 ori mai mult comparativ cu anul anterior.In acelasi timp, consumatorii sunt din ce in ce mai informati cu privire la CSALB si serviciile pe care acesta le ofera, fiind inregistrate 505 solicitari conforme in 2017, cu 115% mai multe fata de 2016."Rezultatele anului trecut ne confirma faptul ca CSALB devine din ce in ce mai des o alternativa pentru consumatori si banci, deopotriva. Ne asteptam, in continuare, la cresterea numarului de solicitari si dosare pe masura ce, atat consumatorii, cat si bancile, vor constientiza si vor aprecia mai mult avantajele oferite de solutionarea alternativa. Speram ca, in curand, CSALB sa fie prima optiune pentru rezolvarea diferendelor dintre consumatori si institutiile financiar bancare si nebancare", a declarat Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB).Faptul ca solutionarea alternativa este luata in calcul de tot mai multi consumatori care au nemultumiri legate de relatia cu banca sau IFN-ul cu care lucreaza este evidentiat si de numarul mare al solicitarilor telefonice de informatii primite de CSALB, respectiv peste 7.000 anul trecut.Cele mai frecvente cereri conforme venite din partea consumatorilor vizeaza reduceri de comisioane, rescadentarea creditelor sau diminuarea ratei lunare. Conciliatorii CSALB au oferit solutii acceptate de ambele parti in 115 dosare in 2017, de aproape cinci ori mai multe decat in anul 2016, cand s-au finalizat cu hotarare doar 24 de dosare. Si in privinta incheierilor, adica a dosarelor in care partile nu ajung la o solutie de compromis convenabila, s-au facut progrese. In 2016, aproape jumatate dintre dosare s-au finalizat cu incheiere (20 de dosare dintr-un total de 46 de dosare gestionate de CSALB), iar in 2017 sunt 24 de dosare finalizate cu incheiere din totalul de 141 de dosare solutionate.Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar este un organism independent, apolitic, nonprofit si de interes public, ce isi propune sa rezolve in mod echilibrat, rapid, gratuit pentru consumatori, neintelegerile dintre banci si consumatori, in afara instantelor de judecata.CSALB administreaza infrastructura necesara solutionarii alternative prin doua tipuri de proceduri: propunerea unei solutii (concilierea) sau impunerea unei solutii (arbitrajul).Conciliatorii/arbitrii desemnati sa solutioneze litigiile propun sau impun o solutie, in functie de procedura aleasa, in urma analizei documentelor si a discutiilor cu partile. In prezent, CSALB are 15 conciliatori care analizeaza dosarele si prezinta o solutie de stingere a litigiului.Sursa: CSALB Articole similare Credite Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) banci Institutie Financiar Nebancara (IFN) Q & A