O banca digitala unde 95% dintre angajati lucreaza de acasa 11.05.2020 0 512 Faptele: ING Bank Romania a trecut de la 14% din persoane care lucreaza de acasa la peste 95% in doar cateva zile, mentinand fluxul de lucru si standardele obisnuite; Ce am invatat din asta: conform unui sondaj intern, cateva dintre avantajele muncii de acasa sunt un echilibru imbunatatit intre viata profesionala si cea personala si timpul castigat datorita nedeplasarii pana la locul de munca;Ce urmeaza: luand in considerare succesul de acum, banca va scadea pe termen lung procentul de angajati care se afla zilnic la birou la 60%, iar 40% vor lucra de acasa sau se vor afla in vacanta.Prezenta COVID-19 in viata noastra accelereaza rapid adoptarea de noi practici. Munca de acasa este posibila si poate fi benefica pentru o gama larga de profesii. ING Bank Romania a trecut de la o medie de 14% dintre persoane care lucreaza de acasa la peste 95% in doar cateva zile, mentinand fluxul de lucru si standardele obisnuite. Acest lucru a dus la o experienta de lucru de la domiciliu la o scala mai mare si la oportunitatea de a descoperi care sunt cele mai importante beneficii ale acestui proces digital."Lucrul de acasa pentru noi, cei de la ING Bank Romania, nu este o noutate, mai ales ca din 2017 aplicam metoda Agile si suntem familiarizati cu flexibilitatea in domeniul muncii. Ceea ce a fost nou a fost modul in care am reusit sa lucram 95% de acasa peste noapte si sa ne mentinem standardele de lucru. A fost un efort valoros al echipei noastre si vreau sa le multumesc tuturor pentru munca depusa. Avem norocul sa avem o echipa digitala, responsabila si flexibila.In aceasta perioada in care am lucrat intr-o proportie atat de mare de acasa, ne-am adaptat: am avut o comunicare directa si constanta cu angajatii nostri, pentru a le intelege necesitatile, a fi aproape de ei si a trece peste aceasta perioada pe cat de usor a fost posibil.", a declarat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania. Masuri pentru a eficientiza lucrul de acasa Pentru inceput, a fost implementata la nivel local o solutie VPN pentru a le pune la dispozitie aproape tuturor angajatilor experienta muncii de acasa. Toti angajatii aveau deja laptopuri si telefoane mobile, dar 500 de monitoare le-au fost trimise acasa si, de asemenea, multe scaune, toate acestea pentru a face experienta muncii de acasa cat mai placuta si confortabila.Sucursalele ING au acum o solutie de lucru de la domiciliu pentru prima data. Totodata, am redus programul de lucru pana la ora 15:00. Dupa aceea, a fost lansat un nou instrument de comunicare interna - Yammer - si in doar doua saptamani au fost 1.325 de utilizatori activi, dintr-un numar total de peste 2.500 de angajati, care folosesc zilnic acest instrument pentru a interactiona si pentru a mentine distractiv mediul profesional. Conversatiile deschise sunt recurente pentru a ramane informati si conectati. Spre exemplu, au fost purtate discutii cu directorul general al ING, Mihaela Bitu, despre planurile bancii, sau cu macroeconomistul Valentin Tataru, despre asteptarile pentru perioada urmatoare.Cateva lucruri invatate din experienta lucrului de acasaUn sondaj intern realizat cu angajatii ING Bank Romania in luna aprilie, referitor la experienta lor de lucru de acasa, a descoperit ca aceasta a avut un impact pozitiv important asupra echilibrului dintre viata profesionala si cea personala (mai mult timp petrecut cu familia, noi obiceiuri, timp pentru munca vs. timp pentru relaxare etc.), absenta deplasarii la munca (nu mai exista timpul ocupat de drumul catre si de la birou), productivitatea (mediile casnice mai linistite ofera mai putine intreruperi si distrageri) si colaborare (cu echipa, folosind instrumente de colaborare online).In acelasi timp, cand au fost intrebati care sunt provocarile cu care se confrunta, multi dintre angajati au spus ca le lipsesc colegii, faptul ca nu au un spatiu de lucru dedicat si dificultatile de a lucra singuri.Ce urmeaza? Putem considera aceasta perioada drept un indicator al modului in care vom lucra in viitor? Este aceasta o noua revolutie industriala care va schimba modul in care lucram si comportamentele noastre la locul de munca?"Pentru noi, cei de la ING Bank Romania, prioritar va fi sa avem o comunicare directa si constanta cu angajatii nostri, «sa le luam pulsul» si sa ne adaptam la necesitatile lor. Prin urmare, la sfarsitul acestui an, ING va scadea procentul de angajati care pot fi la birou la 60%, iar 40% vor putea lucra de acasa sau vor fi in vacanta. Perioada aceasta ne-a dovedit ca putem lucra in numar mare de acasa, ca pentru unii dintre colegi aceasta este o solutie preferata si vom continua sa lucram de acasa intr-o proportie mai mare decat inainte. Important este sa ne mentinem angajatii implicati, motivati si in siguranta.", a afirmat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.Sursa: ING Bank Articole similare Financiar Q & A