Date fiind conditiile specifice fiecarui segment de clienti, am adoptat o serie de masuri personalizate, astfel:
Pentru clientii persoane fizice:
- Pentru toti clientii persoane fizice care detin
credite de
nevoi personale, cu sau fara ipoteca, sau
credite ipotecare, inclusiv Prima Casa, acordate anterior datei de 20.03.2020, OTP Bank Romania ofera posibilitatea platii ratelor la scadenta sau oricand ulterior pana la data de 29 mai 2020, fara trecerea la restanta si aplicarea de penalitati de intarziere. Astfel, incurajand distantarea sociala si evitarea deplasarilor care nu sunt strict necesare, OTP Bank ofera aceasta solutie clientilor care nu pot asigura la data scadentelor lunare sumele necesare pentru rambursarea ratelor in perioada 24.03 – 29.05.2020. - Clientii care nu pot asigura in contul curent sumele necesare achitarii celor 2 sau 3 rate scadente in aceasta perioada, folosind operatiuni de la distanta, ca de exemplu: incasarea salariului in contul OTP Bank, depunerea ratelor la ATM-urile OTP de tip cash-in, transfer bancar dintr-un
cont deschis la o alta banca, optiunea „Magnetul de bani” disponibila prin serviciul OTPdirekt, etc., nu vor acumula penalitati si nu vor inregistra zile de intarziere pentru respectivele sume. - Clientii aflati in imposibilitatea achitarii integrale a ratelor acumulate in aceasta perioada sunt rugati sa se adreseze din timp bancii pentru a gasi impreuna cea mai buna solutie individuala fara niciun fel de costuri suplimentare. In caz contrar, punerea in intarziere se va face incepand cu prima scadenta lunara ulterioara datei de 29.05.2020 pentru toate sumele acumulate si neachitate pana in acel moment.
- In functie de evolutia situatiei generale, termenul mentionat mai sus (29.05.2020) ar putea fi extins.
Pentru clientii persoane juridice, IMM-uri si Corporatii:
- Exista solutii pregatite pentru situatiile speciale in care, din motive obiective, nu se pot prelungi facilitatile revolving conform prevederilor contractuale, unul dintre motive fiind imposibilitatea deplasarii reprezentantilor clientilor la banca, in vederea semnarii documentatiei contractuale.
- Suntem constienti ca anumite segmente de activitate sunt puternic afectate si in consecinta suntem pregatiti cu acele solutii care sa permita partenerilor nostri sa depaseasca aceasta perioada. In cazul persoanelor juridice, solutia optima este de a aplica masuri personalizate, astfel ca ne dorim sa analizam punctual nevoia fiecarui client.
"Bancile, mai mult ca oricand, trebuie sa actioneze cu responsabilitate fata de economia locala si cu intelegere fata de clientii lor. In acest context sensibil pentru noi toti, vrem sa fim alaturi de clientii nostri si sa colaboram cu ei pentru a depasi, impreuna, mai usor, o perioada de grea incercare. Vom fi deschisi si alaturi de ei, avand in minte importanta continuitatii afacerilor in Romania.", a declarat Gyula Fatér, CEO OTP Bank Romania.
OTP Bank Romania ramane alaturi de toti clientii sai si este determinata sa asigure continuitatea activitatilor bancare, prin toate canalele disponibile. In actualul context, recomandam clientilor nostri sa foloseasca preponderent serviciile bancare la distanta, respectiv cele telefonice, online (Internet Banking si Mobile Banking) si pe e-mail, care le vor permite acestora accesul cu angajatii bancii.
In aceasta perioada, responsabilitatea OTP Bank este de a proteja clientii si angajatii bancii. In acest sens, salariatii nostri vor avea un program de munca flexibil sau vor lucra de la distanta, tocmai pentru ca activitatea sa se desfasoare in cele mai bune conditii.
Pentru a contacta OTP Bank in acest scop, va rugam sa folositi:
- Adresa de email office@otpbank.ro.
- Numarul de telefon TELVERDE 0800 88 22 88, gratuit din orice retea fixa sau mobila din Romania, sau numarul +4021 308 57 10, daca va aflati in alta tara, de luni pana vineri, intre orele 8:30 - 21:00.
Sursa: OTP Bank